Vraag

elke dag problemen met V7

  • 10 September 2021
  • 10 reacties
  • 2544 Bekeken

Elke dag moet ik de decoder 5 à 6x heropstarten, soms duurt het 20 min voor ik hem aan de praat krijg. Ik hoor de technieker het nog zo zeggen “mevrouw met deze nieuwe installatie op fiber totaal geen problemen meer” :thinking:

Ik heb de volgend problemen:

  • regelmatig en op elke zender zwart beeld gedurende een paar seconden
  • decoder gaat aan en na 5 sec terug uit (probeer dit zo’n 5x na elkaar)
  • decoder start op, maar zegt dat er geen Ethernet verbinding is
  • boodschap dat er geen verbinding is tussen TV en V7
  • sneeuw (ik wist niet dat dit nog bestond)
  • bericht P130
  • TV is al eens in’t midden van de nacht opgestart
  • mijn afstandsbediening van proximus is ineens niet meer compatibel met de Samsung TV terwijl die daarvoor wel in orde was (geluid kunnen we niet meer bedienen, maar moet via samsung afstandsbediening)

Ben alweer bang wat het probleem vanavond zal zijn :grimacing:


10 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik heb al meer dan een maand een Flex abonnement, en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad op de V7. Dus zelf kan ik hierover niets vertellen wat er juist verkeert zou kunnen zijn met je installatie. Kan verschillende factoren bevatten. defecte box of kabel, een ander abonnement kan ook soelaas brengen, en er kinnen nog andere factoren zijn.

@Christine_020 de proximus medewerkers komen pas maandag terug langs.

He je al een de toestellen herstart zoals de fibermode, bbox en decoder

zie → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Christine_020 De verbinding van buiten tot aan je modem is in orde. De verbinding tussen je modem (B-box 3, zwarte bak met blauwe lichtjes) en de decoder die bij je TV staat niet. Ik zie dat hier via een draadloos systeem gewerkt wordt. Je kan best al de toestellen eens herstarten. Je vindt alvast meer info op volgende links : 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_global/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/een-probleem-met-plc.html

Een probleem met je Wi-Fi Booster? | Proximus

Indien ook deze tips niet helpen zullen we iemand ter plaatse sturen om je installatie na te kijken. 

 

Proximus tv en internet zijn niet goed! Ook hun klantenservice is niet goed. Zelfs hun bot heeft werk uren van 9 tot 17. Ze kunnen je nooit helpen of probleem oplossen. Alles wat ze kunnen is je digicorder resetten - EN DAT HAD IK AL GEDAAN! Het heeft niet geholpen juist gelijk als je!!!

 

We gaan niet betalen voor dagen wanneer we geen internet of problemen met tv hadden. En ik raad ideeën aan om zelfde te doen. En schakel zsm naar andere provider

 

Er is niks beter dan op zaterdag je digicoder te zitten troubleshooten...  pickx sux

Zie voorlopig antwoord in afwachting van verder hulp van een Proximus forummedewerker maandag aanstaande → P134 | Proximus Forum

@HadewychT Ik heb de modem herstart en daarna de B-box, ik zal nu afwachten wat het geeft. Jullie hebben toch blijkbaar een probleem opgemerkt dat de communicatie tss de 2 niet in orde was. Ik ga het nu de komende dagen uittesten en indien het probleem blijft aanhouden, contacteer ik je opnieuw en bekijken we dit samen.

Reputatie 1

Wij hebben al een klein jaar problemen met de decoder V7. Met de vorige decoder V5 die nu bij de zoon op de kamer staat hebben we nooit problemen gehad. Al heel vaak contact opgenomen om onze problemen te melden. Het duurt soms een half uur !! voor wij TV kunnen kijken nadat we hem aangezet hebben. Scherm blijft op zwart staan en er komt een foutmelding, P130, P134,… zappen naar een andere zender brengt zelden iets op. Soms krijgen we toch beeld maar loopt het na enkele seconden al terug vast en krijgen we opnieuw een foutmelding. Kijken we Netflix en willen we daarna terug TV kijken is het al helemaal niet normaal. Dan moeten we weer enorm lang wachten vooraleer we eindelijk terug beeld en klank krijgen. Decoder en televisie moeten een aantal keer afgezet worden. Decoder wordt hier op sommige dagen minstens 3x heropgestart/gereset, ook adapters worden uitgetrokken en terug in het stopcontact gestoken zoals men ons al zovele keren heeft gezegd. Ook b-box wordt hier regelmatig gereset. We kennen ondertussen stappenplan al van buiten. Daar de problemen de laatste weken nog meer toenamen hebben we nogmaals contact opgenomen met de technische dienst. We hebben 2 weken geleden een nieuwe decoder opgestuurd gekregen. Wat een euforie! De eerste dag konden we zonder problemen TV kijken maar eens we de decoder en TV hadden uitgeschakeld en enkele uren later terug TV wilden kijken, opnieuw dezelfde problemen. Een week verder gesukkeld en weer hetzelfde zoals altijd, resetten, zappen, foutmeldingen, scherm vastlopen, minuten wachten voor we TV kunnen kijken,… zaterdag opnieuw contact opgenomen met de technische dienst. Een heel vriendelijke man aan de lijn die onze frustraties volledig begreep en zei dat er nog altijd heel wat problemen zijn met de V7 en dat ‘eenvoud’ vaak nog het beste is. Hij zei dat hij een ander model ging opsturen en alle problemen van de baan zouden zijn en we onmiddellijk TV zouden kunnen kijken. De dag erna was de nieuwe decoder er al. Wat blijkt? Het is opnieuw een V7, identiek aan het model dat we ervoor hadden. Weerom hetzelfde, na installatie grote tevredenheid bij iedereen hier in huis tot we de TV en decoder hebben uitgeschakeld. Van zodra we hem enige tijd later opnieuw aanzetten, herhalen zich alle problemen. Bijna elke dag zijn hier frustraties. We moeten als het ware de TV een half uur op voorhand aanzetten in de hoop het begin van het nieuws of een programma te kunnen zien. Ondertussen betalen we wel netjes elke maand onze rekening maar verliezen we heel wat minuten kijktijd!! Ik vraag mij af hoe dit uiteindelijk opgelost gaat geraken want anders zien wij ons toch genoodzaakt te informeren bij een andere provider en een overstap te doen. Al 26 jaar bij Belgacom/Proximus en nu met die decoder niets anders dan problemen!!!

ik heb reeds geantwoord op je twee andere van uw berichten ,met identiek het zelfde probleem dat je uitlegt, zie → 

 

 

Ik heb ook hetzelfde probleem met de V7 naast de mooie lay-out en het zuivere beeld is alles hiermee gezegd.Maar het essentieele dat je gewoon is fatsoenlijk tv kan zijn is er te veel aan. Blijven opstarten en resetten en foutmeldingen krijgen is dit het enige kijkplezier dat ik heb. Ook verschillende keren de technische dienst gebeld en gemeld wat werkelijk de problemen zijn van de v7 en steeds de dezelfde uitleg van adapter, kabels, resetten en bla bla bla….Ook heb ik een nieuwe gekregen maar ook weer repetitief.Mijn huis is gene winkel dat ik maar constant techniekers en v7’s ontvang. Ik betaal ook altijd netjes en als ik voor kwaliteit betaal dan wil ik ook graag kwaliteit zien. En voor een lang tijdje heb ik veel kijkuren verloren en als je vraagt om een compensatie of een promo is dit heel miniscuul.je zult de ondertoon of de sarcasme van mijn berichtgeving niet leuk vinden. Maar de frustraties lopen op. Sorry voor dit!! Mijn boodschap is heel simpel help de mensen vooruit het is duidelijk dat dit probleem bij meerdere mensen herhaalt. En geef ze wat ze toekomen. 
 

Ik dank jullie bij voorbaat!

Reputatie 7
Badge +5

@jamal024 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Reageer