Vraag

Elke dag problemen met Android TV decoder

  • 11 January 2022
  • 48 reacties
  • 7193 Bekeken

Zonder te overdrijven heb ik dagelijks problemen met mijn Android tv decoder.

Onderstaand de problemen opgelijst:

  • een foutcode die begint met 101 of 130 (weet het niet meer zeker)
  • Wel beeld maar geen geluid
  • Wel geluid maar geen beeld
  • Wel beeld maar slechts op een deel van het scherm
  • De melding: deze video kan momentele niet worden afgespeeld

Dit probleem kan ik oplossen door heel de box te rebooten duurt ong. 10 min.
Als ik dit probleem 1 keer in de maand zou hebben zou ik er mee kunnen leven, maar we hebben dit minstens 1 keer per dag, soms zelfs meer.

 

Onze 2de box op de slaapkamer hebben we nog nooit moeten resetten/rebooten. deze werkt probleemloos.

 

De probleembox in de living hebben we al eens omgeruild, dit heeft niet geholpen. Ik heb de HDMI kabel al vervangen, dit heeft ook niet geholpen. Het enige wat wel werkt is dus die volledige reboot op het moment dat het probleem zich voor doet. Dit kan toch niet de bedoeling zijn als ik bijna 100 euro per maand betaal?

 

ter info: mijn grootmoeder heeft een zo een box en haar buren ook. Ook zij ervaren deze problemen, maar slechts enkele keren in de maand. Helaas kan mijn grootmoeder dit zelf niet oplossen en moeten we telkens in de avond (als zij tv kijkt) naar ginds om het op te lossen.

 

Wat kunnen we doen aan ons dagelijks terugkerend probleem?


48 reacties

Hallo allemaal

Zijn er nog kijkers die nu last hebben van een grote storing? Ineens sedert 10.30 viel het internet weg en kreeg ik op mijn scherm constant de P130 fout. 

Ik krijg de melding dat ik mijn ethernetkabel moet nakijken maar alles zat goed verbonden...

Timm1983

Reputatie 7
Badge +3

@Timm1983  Proximus meld :  Internet , tv en vaste telefonie out wegens kabelbreuk tussen Rooigem en Landen  regio Gent  700 klanten betrokken. 

Technicus ter plaatse sedert 11u13

12:03 p.m. · 26 mrt. 2022·Twitter for iPhone

Als je in deze regio woont is dat de reden . 

Zijn er nog kijkers die nu last hebben van een grote storing? Ineens sedert 10.30 viel het internet weg en kreeg ik op mijn scherm constant de P130 fout. 

Ik krijg de melding dat ik mijn ethernetkabel moet nakijken maar alles zat goed verbonden...

Hallo allemaal

Zijn er nog kijkers die nu last hebben van een grote storing? Ineens sedert 10.30 viel het internet weg en kreeg ik op mijn scherm constant de P130 fout. 

Ik krijg de melding dat ik mijn ethernetkabel moet nakijken maar alles zat goed verbonden...

Timm1983

Ter bijkomende info: Als er storingen zijn in je regio kun je dit gewoon te weten komen door naar 080022800 te bellen en wordt dit dan gemeld en wil dit ook zeggen dat ze met het probleem bezig zijn om op te lossen..

Momenteel nog geen Internet en TV. Ik ben al gerust dat de fout niet bij mij ligt. 

Zal wel kunnen dat het met die kabelbreuk te maken heeft want ik woon ongeveer 20km van Gent.

Ik laat wel weten als het terug opgelost is.

Timm1983.

@ allemaal

Ik laat eens weten dat zij die sedert gisteren last hadden door de kabelbreuk en geen tv en internet hadden, dat alles terug zou moeten werken.

Ik heb terug tv en internet.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Al de decoders van hetzelfde type krijgen uiteindelijk dezelfde firmware. Het kan wel zijn dat dit op een verschillend tijdstip gebeurt omdat dit voor de V7 ook in samenspraak met Google gebeurt. Je 2de decoder komt dus zeker nog aan de beurt. 

Hallo,
ik heb ook steeds problemen met de V7 decoder.

Vandaag naar een film op Netflix gekeken, en de decoder is 6 keer uitgevallen (start daarna zelf weer op)
Ik heb dit ook als ik naar opgenomen programma's kijk.

Het probleem is er niet als ik gewone tv kijk.
 

Ik heb ook nog een V5 en daar is het probleem niet.

Reputatie 7
Badge +4

@Vernis Ik zie hier 2 V7-decoders en een V5. Heb je het op beide V7 decoders of heb er nog maar 1 ?  

Ondertussen zijn we 5 maanden verder, de box heeft nog steeds niet dezelfde software versie als de andere box en nog minimaal 1 tot 2 keer per week heeft hij problemen (wel al VEEL beter dan voordien)

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen zijn we 5 maanden verder, de box heeft nog steeds niet dezelfde software versie als de andere box en nog minimaal 1 tot 2 keer per week heeft hij problemen (wel al VEEL beter dan voordien)

@LorenzoVDS 

Op de onderkant van de V7 decoder op de sticker  kan je zien welke productie datum ( assembled  month/year ) ze hebben.   Zijn deze verschillend?

Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol  ( andere hardware of chipsets ) voor de update’s lieten ze weten aan kennissen van mij. Zij hebben er 2 met verschillende software en productiedatum.

De  V7 met productie datum 03/2021 heeft de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022 Kernel versie van maart 2022. Werkt perfect geen problemen.

De V7 met productie datum 10/2019 staat nog op een oude software PXM-SW-3.80.0  Kernel versie van Augustus 2021. Soms na replay , pauze of bekijken van opname foutcode P130 en P131 of melding dit programma is tijdelijk niet beschikbaar code 001.

 

Een bedenking die ik mij hierbij maak:
Wel raar dan dat proximus aan de klanten die nog regelmatig af te rekenen hebben met die bekende foutcodes niet direct het voorstel krijgen van de oude V7 om te ruilen met de recentere versie, als je daarmee verlost bent van die fouten? 

Tenzij ze weten / ermee bezig zijn, dat ze ook de oude decoders met anders software ook zullen kunnen verlossen van deze fouten.

Die kennis van u, als die bij Proximus zou werken of iemand kent mss daar, dan zou hij dit mss kunnen te weten komen?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ik vermoed dat het te maken heeft met te weinig stok door verminderde productie wegens   gebrek aan onderdelen ( chips enz).

De V7 word geassembleerd in Vietnam en met het wereldwijd chips tekort en Corona was de productie enorm teruggevallen.

Bij Te…..et hadden ze een gelijkaardig probleem met hun nieuwe TV-box daar was  het meer dan 1 jaar wachten voor bestaande klanten wegens stok gebrek voor een upgrade.

Daarom dat de omwisseling naar een V7 plots betalend werd bij Proximus om de vraag te temperen.  Wat ook bij Te….et het geval is.

Dat zou inderdaad wel kunnen de hoofdoorzaak zijn.

Beste,

Ik ervaar ook elke dag problemen met de Android decoder. Elke dag is een herstart nodig. Op dit moment (5/12/22 namiddag) krijgen we hem zelfs niet meer opgestart. Is er een mogelijkheid om terug te keren naar de V6 decoder?

Reputatie 7
Badge +4

@filip84 Dat is zeker niet de bedoeling. Krijg je een bepaalde foutmelding ? Kan je eens proberen of je hem op deze manier terug aan de praat krijgt ? Je kan dus best eerst alles afzetten. Als eerste start je je B-box terug op. Als de blauwe lichtjes daar terug op branden, start je eventueel je draadloze systeem terug op en dan de decoder.

Indien dat niet helpt zal dit verder nagekeken moeten worden door een technieker ter plaatse, of omruiling van je toestel. Het forum wordt vanavond niet meer bekeken. Dan kan je ons misschien beter contacteren op 0800/22800 voor een sneller antwoord. 

Mijn eerste V7 heb ik 8 maanden geleden ontvangen en werd, omwille van tal van problemen, in oktober vervangen door een nieuw exemplaar. Ook deze decoder vertoont een reeks problemen:
1. geen replay mogelijk ("Oeps. Dit programma kan helaas niet worden afgespeeld")
2. beeld niet synchroon met geluid 
3. na opstart veel te helder beeld 
4. niet opstarten vanuit standby
5. opstarten zonder geluid
6. na vooruitspoelen tijdens herbekijken van een programma switcht hij plots naar het live programma op die zender.
Tal van telefoontjes gepleegd met Proximus, steeds hetzelfde liedje: decoder (en soms de bbox) herstarten of helemaal resetten.
Vandaag (14/12/2022) heeft een technieker de lijnen/verbindingen uitgetest; alles oké.
Volgens hem zijn de meeste problemen te wijten aan een slechte connectie tussen de decoder en de cloud (?). Maar hij heeft toch... de decoder vervangen.
Derde keer goeie keer?
Niet dus. Probleem 3 en 6 heb ik al terug ondervonden! Om wanhopig van te worden. We betalen voor een dure service die we niet krijgen.

Zelf heb ik ook meerdere problemen, per dag. Sluit aan bij wat hier grotendeels ook al gezegd is geweest: 

 

Probleem 1, 4 en 6 van hierboven ook al ondervonden.

Gisteravond de decoder opnieuw moeten herstarten omdat herstarten niet lukte. Foutmelding P135 “Oeps er ging iets mis, dit programma kan momenteel helaas niet worden afgespeeld.”

 

Wat vrij vaak voorkomt is dit: bij het inschakelen blijft de blauwe led op de afstandsbediening knipperen. Er zit dan ook niets anders op dan de decoder te herstarten.

waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar ik geef toch maar mee wat PX tot nu toe voorstelt als mogelijke oplossing:

  • P135 bij starten van Replay:
    * voorgestelde mogelijke oplossing:
    - Herstart de TV Box
  • P135 bij starten van VOD/Opnames:
    * voorgestelde mogelijke oplossing:
    - Druk op de stoptoets om u terug te brengen naar Opnames/VOD pagina 
    en live TV zal opstarten op de achtergrond
    en keer nadien terug naar de VOD of de Opnames.
  • cfr:V7 Stand van zaken | Proximus Forum

@Martin  

Allemaal al geprobeerd. Ettelijke keren. Als je op minder dan 8 maanden 3 decoders “verslijt” dan word je stilaan wanhopig. De ‘nieuwste’ zakte na een uurtje al door de mand. De technieker die die eergisteren is komen installeren zei dat PX werkt aan een V8. Ik ben tegen dan waarschijnlijk al overgeschakeld naar TN (tenzij PX alsnog snel wonderen doet).

@Rogerbos 

Ja ik begrijp het helemaal, daarom dat ik zelf nog niet overgeschakeld ben naar een v7 decoder in afwachting werk ik verder met mijn V5 compact decoder en het verwonderd mij niet dat ze al zouden bezig zijn met een V8 decoder aangezien het aantal probleemmeldingen over deze V7. 
Ik hoop dan echt dat de V8 veel minder problemen zal opleveren.

Reputatie 7
Badge +4

@Rogerbos Ik heb de technieker gecontacteerd die bij u geweest is. Hij zal je straks opbellen hiervoor. 

@Joris Ceoen Ik zie dat de kwaliteit van je lijn niet optimaal is. Ik heb een afspraak geboekt dinsdagavond 17-20u met een technieker om dit ter plaatse na te kijken. Kan je in tussentijd eventueel eens testen of je de problemen met het geluid nog hebt als je de decoder rechtstreeks aansluit op de tv ipv via de muziekinstallatie ? Dit kan de technieker al wat extra info geven over die specifieke problemen. 

Als deze afspraak je niet past kan je dit aanpassen via My Proximus of via 080022800

@filip84 Kan je in de plaats van je decoder te herstarten hem eens volledig resetten ? Voordat je die reset doet, mag je ook je B-box herstraten. Indien dat niet helpt kunnen we ook iemand ter plaatse sturen of je decoder omruilen.

Mijn derde V7 is zijn voorgangers gevolgd: terug naar af. 
Mijn eerste TV-avond met de V5 is alvast geslaagd. Afkloppen!

@HadewychT: bedankt voor de tussenkomst.

Reageer