Vraag

Elke dag problemen met Android TV decoder

  • 11 January 2022
  • 48 reacties
  • 7234 Bekeken


Toon eerste bericht

48 reacties

Hallo,
ik heb ook steeds problemen met de V7 decoder.

Vandaag naar een film op Netflix gekeken, en de decoder is 6 keer uitgevallen (start daarna zelf weer op)
Ik heb dit ook als ik naar opgenomen programma's kijk.

Het probleem is er niet als ik gewone tv kijk.
 

Ik heb ook nog een V5 en daar is het probleem niet.

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Kan je de probleemdecoder eerst nog even resetten om te zien of dit verbetering geeft ? Als dit niet helpt zullen we hem opnieuw vervangen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoelang slepen die problemen met die V7 decoder nu al aan? Nieuwe decoder=nieuwe miserie...nooit anders geweten. Daarom houd ik mij nog altijd bij de V6 en de V5 mini die nog altijd de beste is!

mvg

Reputatie 7
Badge +5

@LorenzoVDS Heeft dit geholpen? 

Beste,

Ik ervaar ook elke dag problemen met de Android decoder. Elke dag is een herstart nodig. Op dit moment (5/12/22 namiddag) krijgen we hem zelfs niet meer opgestart. Is er een mogelijkheid om terug te keren naar de V6 decoder?

Hier nog even de laatste update.
Na ruim een maand testen is dit de conclusie.

De probleem box blijft problemen geven, ook op zijn nieuwe locatie (de slaapkamer) en dat ondanks dat deze box al eens ooit omgeruild geweest is. Zouden we per toeval 2 keer een slechte box na elkaar ontvangen hebben? Of is het product gewoon slecht? De andere box die we nu in de living geplaatst hebben geeft geen problemen. Wel moet ik er aan toevoegen dat de probleembox niet meer 1 keer per dag problemen geeft, maar ‘slechts’ 1 tot 2 keer per week. Dit moet ik dan weer nuanceren met het feit dat die box op de slaapkamer ook minder gebruikt wordt dan de tv in de living.

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

Nog verdere stappen te ondernemen?

Ter info: Er treden inderdaad nog altijd af en toe problemen op met de V7 cfr. de verschillende berichten op het forum, wel minder indien de v7 rechtstreeks aan de bbox verbonden is via een netwerkkabel, maar dan nog zijn er die af en toe problemen hebben.

updates worden worden normaal hier opgegeven → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

NB: morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs.

Reputatie 7
Badge +4

@filip84 Dat is zeker niet de bedoeling. Krijg je een bepaalde foutmelding ? Kan je eens proberen of je hem op deze manier terug aan de praat krijgt ? Je kan dus best eerst alles afzetten. Als eerste start je je B-box terug op. Als de blauwe lichtjes daar terug op branden, start je eventueel je draadloze systeem terug op en dan de decoder.

Indien dat niet helpt zal dit verder nagekeken moeten worden door een technieker ter plaatse, of omruiling van je toestel. Het forum wordt vanavond niet meer bekeken. Dan kan je ons misschien beter contacteren op 0800/22800 voor een sneller antwoord. 

Mijn eerste V7 heb ik 8 maanden geleden ontvangen en werd, omwille van tal van problemen, in oktober vervangen door een nieuw exemplaar. Ook deze decoder vertoont een reeks problemen:
1. geen replay mogelijk ("Oeps. Dit programma kan helaas niet worden afgespeeld")
2. beeld niet synchroon met geluid 
3. na opstart veel te helder beeld 
4. niet opstarten vanuit standby
5. opstarten zonder geluid
6. na vooruitspoelen tijdens herbekijken van een programma switcht hij plots naar het live programma op die zender.
Tal van telefoontjes gepleegd met Proximus, steeds hetzelfde liedje: decoder (en soms de bbox) herstarten of helemaal resetten.
Vandaag (14/12/2022) heeft een technieker de lijnen/verbindingen uitgetest; alles oké.
Volgens hem zijn de meeste problemen te wijten aan een slechte connectie tussen de decoder en de cloud (?). Maar hij heeft toch... de decoder vervangen.
Derde keer goeie keer?
Niet dus. Probleem 3 en 6 heb ik al terug ondervonden! Om wanhopig van te worden. We betalen voor een dure service die we niet krijgen.

Ter info: Er treden inderdaad nog altijd af en toe problemen op met de V7 cfr. de verschillende berichten op het forum, wel minder indien de v7 rechtstreeks aan de bbox verbonden is via een netwerkkabel, maar dan nog zijn er die af en toe problemen hebben.

updates worden worden normaal hier opgegeven → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

NB: morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs.

Dag Martin, bedankt voor uw antwoord. Wij hebben 2 identieke boxen, de eene is al omgeruild en de vervanger geeft ook problemen, de andere geeft amper problemen is is ook nog niet moeten geruild worden. Als er een probleem is met de boxen zou dat toch met ze allemaal moeten zijn? Het gaat hier toch om dezelfde hardware en software? Zijn op hetzelfde moment ‘aangekocht’ en op dezelfde manier geconnecteerd…

 

Verder betaal ik volle bijdrage maar kan ik niet volop van mijn product genieten. dat is niet correct.

Zijn beide met een ethernet kabel aangesloten op de bbox.

Je kan ook de twee v7’s eens omwisselen van plaats om te controleren of er bvb stoorsignalen zouden de reden kunnen zijn.

Zijn beide met een ethernet kabel aangesloten op de bbox.

Je kan ook de twee v7’s eens omwisselen van plaats om te controleren of er bvb stoorsignalen zouden de reden kunnen zijn.

Zoals beschreven zijn beide op dezelfde manier verbonden.
Zoals boven beschreven is het ook al getest met andere kabels
En zoals boven beschreven hebben we ook al de 2 boxen van plaats verwisseld. Dat is wat de test nu net inhield.

De probleembox blijft de probleembox ook op andere locatie en ook ondanks reeds omgeruild te zijn en ondanks alle andere stappen die al ondernomen zijn...

Zijn beide met een ethernet kabel aangesloten op de bbox.

Je kan ook de twee v7’s eens omwisselen van plaats om te controleren of er bvb stoorsignalen zouden de reden kunnen zijn.

  • Zoals beschreven zijn beide V7 decoders op dezelfde manier verbonden via utp kabel aan de Bbox3.
  • Zoals boven beschreven is het ook al getest met andere kabels
  • En zoals boven beschreven hebben we ook al de 2 V7 boxen van plaats verwisseld. Dat is wat de test nu net inhield.
  • De probleembox blijft de probleembox ook op andere locatie en ook ondanks reeds omgeruild te zijn en ondanks alle andere stappen die al ondernomen zijn...

En als je de software versies zelf opvraagt via instellingen (zie hierboven) van beide v7 decoders dan zijn die ook identiek de zelfde?  of heeft de probleemloze decoder al de recentste versie (Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.91.2)  of mss zelfs vice versa?

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Al de decoders van hetzelfde type krijgen uiteindelijk dezelfde firmware. Het kan wel zijn dat dit op een verschillend tijdstip gebeurt omdat dit voor de V7 ook in samenspraak met Google gebeurt. Je 2de decoder komt dus zeker nog aan de beurt. 

@Martin er zit inderdaad een verschil in de buildverie, De Release en het beveiligingspad. Het is de PXM-SW-3.80.0 van 2 THU AUG 12 die steeds de problemen geeft.

 

 

Probleem 1, 4 en 6 van hierboven ook al ondervonden.

Gisteravond de decoder opnieuw moeten herstarten omdat herstarten niet lukte. Foutmelding P135 “Oeps er ging iets mis, dit programma kan momenteel helaas niet worden afgespeeld.”

 

Wat vrij vaak voorkomt is dit: bij het inschakelen blijft de blauwe led op de afstandsbediening knipperen. Er zit dan ook niets anders op dan de decoder te herstarten.

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar ik geef toch maar mee wat PX tot nu toe voorstelt als mogelijke oplossing:

  • P135 bij starten van Replay:
    * voorgestelde mogelijke oplossing:
    - Herstart de TV Box
  • P135 bij starten van VOD/Opnames:
    * voorgestelde mogelijke oplossing:
    - Druk op de stoptoets om u terug te brengen naar Opnames/VOD pagina 
    en live TV zal opstarten op de achtergrond
    en keer nadien terug naar de VOD of de Opnames.
  • cfr:V7 Stand van zaken | Proximus Forum

@Martin  

Allemaal al geprobeerd. Ettelijke keren. Als je op minder dan 8 maanden 3 decoders “verslijt” dan word je stilaan wanhopig. De ‘nieuwste’ zakte na een uurtje al door de mand. De technieker die die eergisteren is komen installeren zei dat PX werkt aan een V8. Ik ben tegen dan waarschijnlijk al overgeschakeld naar TN (tenzij PX alsnog snel wonderen doet).

@Rogerbos 

Ja ik begrijp het helemaal, daarom dat ik zelf nog niet overgeschakeld ben naar een v7 decoder in afwachting werk ik verder met mijn V5 compact decoder en het verwonderd mij niet dat ze al zouden bezig zijn met een V8 decoder aangezien het aantal probleemmeldingen over deze V7. 
Ik hoop dan echt dat de V8 veel minder problemen zal opleveren.

Misschien verschillen de software versies ook van beide decoders die zou je ook eens kunnen opvragen  om te zien welke  middleware versie en app versie er op staat.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.53.1

Je kunt  controleren op eventuele updates:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Reputatie 7
Badge +4

@Vernis Ik zie hier 2 V7-decoders en een V5. Heb je het op beide V7 decoders of heb er nog maar 1 ?  

Reageer