Vraag

Elke dag problemen met Android TV decoder

  • 11 January 2022
  • 48 reacties
  • 7229 Bekeken


Toon eerste bericht

48 reacties

Updates doet Proximus voor de zekerheid inderdaad altijd in golven en dus niet op alle V7 decoders tegelijkertijd.

Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Ik heb op deze plaats helaas de de beschreven knop om te updaten niet staan (ook te zien op bovenstaande screenshots)

Die instellingen die hier vroeger gepost geweest zijn op het forum zijn blijkbaar verouderd.

Ik kon het niet zelf controleren omdat ik geen v7 mee heb. 

Geen probleem hoor. Met de beschrijving van @Pat52  heb ik de update-knop wel gevonden, maar helaas is er geen update beschikbaar (ondanks dat mijn andere box WEL een nieuwere versie heeft).

Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Ik heb op deze plaats helaas de de beschreven knop om te updaten niet staan (ook te zien op bovenstaande screenshots)

Die instellingen die hier vroeger gepost geweest zijn op het forum zijn blijkbaar verouderd.

Ik kon het niet zelf controleren omdat ik geen v7 mee heb. 

Reputatie 7
Badge +3

@LorenzoVDS  Als je naar instellingen gaat, daar selecteer je support, daar vind je de functie controleren op  updates . ( zie foto's) 

 

Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Ik heb op deze plaats helaas de de beschreven knop om te updaten niet staan (ook te zien op bovenstaande screenshots)

Reputatie 7
Badge +5

@LorenzoVDS Heeft dit geholpen? 

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → support →  controleren op updates

@Martin er zit inderdaad een verschil in de buildverie, De Release en het beveiligingspad. Het is de PXM-SW-3.80.0 van 2 THU AUG 12 die steeds de problemen geeft.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoelang slepen die problemen met die V7 decoder nu al aan? Nieuwe decoder=nieuwe miserie...nooit anders geweten. Daarom houd ik mij nog altijd bij de V6 en de V5 mini die nog altijd de beste is!

mvg

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Kan je de probleemdecoder eerst nog even resetten om te zien of dit verbetering geeft ? Als dit niet helpt zullen we hem opnieuw vervangen. 

Zijn beide met een ethernet kabel aangesloten op de bbox.

Je kan ook de twee v7’s eens omwisselen van plaats om te controleren of er bvb stoorsignalen zouden de reden kunnen zijn.

  • Zoals beschreven zijn beide V7 decoders op dezelfde manier verbonden via utp kabel aan de Bbox3.
  • Zoals boven beschreven is het ook al getest met andere kabels
  • En zoals boven beschreven hebben we ook al de 2 V7 boxen van plaats verwisseld. Dat is wat de test nu net inhield.
  • De probleembox blijft de probleembox ook op andere locatie en ook ondanks reeds omgeruild te zijn en ondanks alle andere stappen die al ondernomen zijn...

En als je de software versies zelf opvraagt via instellingen (zie hierboven) van beide v7 decoders dan zijn die ook identiek de zelfde?  of heeft de probleemloze decoder al de recentste versie (Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.91.2)  of mss zelfs vice versa?

Zijn beide met een ethernet kabel aangesloten op de bbox.

Je kan ook de twee v7’s eens omwisselen van plaats om te controleren of er bvb stoorsignalen zouden de reden kunnen zijn.

Zoals beschreven zijn beide op dezelfde manier verbonden.
Zoals boven beschreven is het ook al getest met andere kabels
En zoals boven beschreven hebben we ook al de 2 boxen van plaats verwisseld. Dat is wat de test nu net inhield.

De probleembox blijft de probleembox ook op andere locatie en ook ondanks reeds omgeruild te zijn en ondanks alle andere stappen die al ondernomen zijn...

Zijn beide met een ethernet kabel aangesloten op de bbox.

Je kan ook de twee v7’s eens omwisselen van plaats om te controleren of er bvb stoorsignalen zouden de reden kunnen zijn.

Ter info: Er treden inderdaad nog altijd af en toe problemen op met de V7 cfr. de verschillende berichten op het forum, wel minder indien de v7 rechtstreeks aan de bbox verbonden is via een netwerkkabel, maar dan nog zijn er die af en toe problemen hebben.

updates worden worden normaal hier opgegeven → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

NB: morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs.

Dag Martin, bedankt voor uw antwoord. Wij hebben 2 identieke boxen, de eene is al omgeruild en de vervanger geeft ook problemen, de andere geeft amper problemen is is ook nog niet moeten geruild worden. Als er een probleem is met de boxen zou dat toch met ze allemaal moeten zijn? Het gaat hier toch om dezelfde hardware en software? Zijn op hetzelfde moment ‘aangekocht’ en op dezelfde manier geconnecteerd…

 

Verder betaal ik volle bijdrage maar kan ik niet volop van mijn product genieten. dat is niet correct.

Ter info: Er treden inderdaad nog altijd af en toe problemen op met de V7 cfr. de verschillende berichten op het forum, wel minder indien de v7 rechtstreeks aan de bbox verbonden is via een netwerkkabel, maar dan nog zijn er die af en toe problemen hebben.

updates worden worden normaal hier opgegeven → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

NB: morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs.

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

Nog verdere stappen te ondernemen?

Hier nog even de laatste update.
Na ruim een maand testen is dit de conclusie.

De probleem box blijft problemen geven, ook op zijn nieuwe locatie (de slaapkamer) en dat ondanks dat deze box al eens ooit omgeruild geweest is. Zouden we per toeval 2 keer een slechte box na elkaar ontvangen hebben? Of is het product gewoon slecht? De andere box die we nu in de living geplaatst hebben geeft geen problemen. Wel moet ik er aan toevoegen dat de probleembox niet meer 1 keer per dag problemen geeft, maar ‘slechts’ 1 tot 2 keer per week. Dit moet ik dan weer nuanceren met het feit dat die box op de slaapkamer ook minder gebruikt wordt dan de tv in de living.

Een kleine tussentijdse update.

De goedwerkende Android decoder die nu in de living staat (heeft ook op deze locatie nog geen problemen gegeven). Daaruit kunnen we voorlopig concluderen dat er met de bekabeling en de tv op die locatie niks mis is.

De ‘probleem’ Android decoder die nu op de slaapkamer staat heeft op zijn nieuwe plek tot nu toe 3 keer in de laatste week problemen gegeven. wat nog te veel is, maar aanzienlijk minder dan in de living. Ik wil het daarom graag nog een week extra bekijken.

Misschien verschillen de software versies ook van beide decoders die zou je ook eens kunnen opvragen  om te zien welke  middleware versie en app versie er op staat.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.53.1

Je kunt  controleren op eventuele updates:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

Beide zijn reeds aangesloten via de netwerkkabel. ik zal de 2 toestellen van plaats verwisselen zoals ook Martin adviseerde. over enkele dagen kom ik dan hier terug met feedback. alvast iedereen bedankt om mee te denken.

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

Hebben tot voor enige weken hetzelfde probleem ervaren. Een technicus van Proximus heeft toen, tot onze grote opluchting, het probleem opgelost. Alles werkte perfect voor enige tijd: bij het aanzetten van de tv sprong de decoder automatisch aan en we konden probleemloos tv kijken. 
Nu begint het probleem zich stilaan weer op te bouwen. Bij het aanzetten van de tv zou de decoder vanzelf moeten opstarten. Net zoals voorheen doet hij dat niet meer. Wanneer we de decoder dan manueel opstarten, heeft hij lange tijd nodig om te laden. Iedere volgende dag duurt dit wat langer. Tot nu toe lukt het ons nog, maar we houden ons hart vast voor wat nog kan komen. Want iets wat niet naar behoren werkt, vormt een grote bron van ergernis en frustratie.

je v7 probleemdecoder is die rechtstreeks aangesloten met de bbox met een netwerkkabel.

Als je de V7 probleemdecoder in de plaats zet van deze v7 die geen (bijna geen) probleem heeft, heb je dan nog deze problemen met je probleemdecoder.

NB: ik zet hierbij bijna geen probleem omdat er zich nog altijd af en toe problemen met de v7 voordoen, en dit zal pas opgelost zijn als ze bij Proximus de reden hiervan opgelost krijgen.

vat info vind je omtrent de v7 hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reageer