Beantwoord

duur opname v7 decoder wijzigen

  • 23 August 2020
  • 22 reacties
  • 2706 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben sinds kort overgestapt van Telenet naar Proximus. Ik heb hiervoor het Epic combo full experience voor genomen.

 

Alles ziet er vrij goed uit, alleen heb ik een vraag bij de opnames die ik wil doen via de v7 Decoder. Op mijn opnames staat telkens : 60 dagen resterend. Is dit iets dat je kan verlengen? Bij Telenet bleef alles jaren op de digicorder staan. Aangezien ik veel uitgesteld kijk zou dat handiger zijn als dat langer dan 60 dagen wordt bewaard. Heb in de menu’s aan het kijken geweest maar vind het niet meteen terug.

 

Alvast bedankt voor de feedback!

icon

Beste antwoord door Martin 23 August 2020, 11:13

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 1

Ik zou ook overstappen van Telenet naar Proximus maar deze beperking houdt me wat tegen.

Is de mogelijkheid om opnames langer te bewaren dan 60 dagen iets wat in de komende update zit?

Dat zal nog wel veranderen. Met de andere decoders gaat dat ook.

 

nu vind ik daar zelf weinig problemen van aangezien de nieuwste decoder ook een chromecast is. Je kan ook apps zoals vtm go rechtstreeks installeren en alles via daar bekijken op eender welk moment. Doordat je alles kan streamen naar de chromecast kan je zowat alles wat op internet verschijnt zo kijken. VRT nu bijvoorbeeld. Hierdoor ga je ook veel minder opnemen. Er zit veel technologie in de decoder!

 

ik ben alvast content met de overstap. Met Telenet viel mijn WiFi dagelijks weg. Sinds Proximus hier is heb ik geen enkele uitval meer gehad. Ik had het vroeger moeten doen.

Aangezien dit voor de vorige decoders ook mogelijk is zullen ze dit wel ook inbouwen in de v7, er zou zelf voor de v7 decoder bij lange termijn opslag meer opslagtijd voorzien worden dan die 50u , maar ook dit moet nog officieel bevestigd worden. 

Eigenlijk is dit geen gemakkelijke opgave want je zal bv als je TN en Prox vergelijkt bij geen van beide kunnen zeggen dat de één tov van de andere er toren hoog bovenuit steekt, moest dit trouwens waar zijn dan zou wel één van beiden zijn deuren mogen dicht doen :relaxed:

Dit kun je ook zien trouwens aan hun klanten cijfers  de verhoudingen blijven tov elkaar ongeveer de zelfde er zijn er die van prox naar en TN overlopen en evengoed het omgekeerde, het is een kwestie dat iedereen voor zijn eigen moet uitmaken wat voor hen persoonlijk doorslaggevend is.

Zal volgens mij ook mogelijks de reden zijn dat de v7 er ook nog niet tussen staat, omdat het nog niet mogelijk is !

Klopt, bij Telenet effectief € 140. 

Via  VoWifi is dit ook opgelost bij Telenet, maar enkel voor Samsung, Huawei en Apple smartphones en dus niet voor Oneplus.

Reputatie 1

Ik heb sinds gisteren de v7 decoder.  Blijkbaar kan je nog steeds niet opnames langer bewaren?

Nog niet mogelijk, dit zal normaal ook gemeld worden onder sticky → 

 

Is er al mogelijkheid om de opnames op langer te bewaren? Onze kinderen zien hier sinds de nieuwe decoder (V7) het één na het ander programma verdwijnen :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +4

@Buysse Geert Het is nog niet mogelijk om opnames langer te bewaren op de V7. Wanneer dit wel mogelijk is zal dit vermeld worden bij V7 Stand van zaken zoals Martin eerder al vermeldde.

@Nick.cornelis Fijn te horen dat je zo tevreden bent sinds je overstap :relaxed:

@Steven DR Bij ons is er al ondersteuning voor VoWifi voor 3 types van OnePlus, nl 9, 9 Pro en Nord 2. De lijst wordt ook stelselmatig uitgebreid. Hier vind je er alvast alle info over 

Ik zou ook overstappen van Telenet naar Proximus maar deze beperking houdt me wat tegen.

Is de mogelijkheid om opnames langer te bewaren dan 60 dagen iets wat in de komende update zit?

Pas op uitval wifi dit is wel iets dat overal (bij iedereen) kan voorvallen en is niet aan een provider gebonden.

Als je op forums van gelijk welke provider gaat kijken dan zal je dit overal wel tegen komen en zeker in de 2.4 GHz frequentieband.

Natuurlijk met VTM go zal je natuurlijk ook niet een opname 3jaar later kunnen terug bekijken 

Reputatie 1

Pas op uitval wifi dit is wel iets dat overal (bij iedereen) kan voorvallen en is niet aan een provider gebonden.

Als je op forums van gelijk welke provider gaat kijken dan zal je dit overal wel tegen komen en zeker in de 2.4 GHz frequentieband.

Natuurlijk met VTM go zal je natuurlijk ook niet een opname 3jaar later kunnen terug bekijken 

Bij Telenet viel onze WiFi ( en tv ) sinds begin januari 2020 tot 3 keer per dag uit. Telkens was een reset van de modem vereist. Zeker 10 techniekers zijn hier geweest. Telkens vertrokken met : het is opgelost, telkens binnen de dag terug problemen. Vandaar dat we nu ook zijn overgestapt. 

Klinkt me toch allemaal heel bekend in de oren :slight_smile:

Veel jaren terug heeft mijn pa net het zelfde meegemaakt geraakte maar niet opgelost door TN en is dan ook overgestapt naar prox

Reputatie 1

Klinkt me toch allemaal heel bekend in de oren :slight_smile:

Veel jaren terug heeft mijn pa net het zelfde meegemaakt geraakte maar niet opgelost door TN en is dan ook overgestapt naar prox

Ik wil ook maar zeggen dat ik Telenet genoeg kansen heb gegeven. Heb hier 8 maand over laten gaan :-) Ik vertrek niet omdat mijn WiFi is een keertje uitvalt. Dat weet ik dat dat overal wel eens gaat gebeuren. Maar hier werd het onhoudbaar zo. Zeker met de Corona tijden waar telewerk de norm is geworden. Dat dan telkens je verbinding zomaar wegvalt is nefast voor de productiviteit en je moet je ook kunnen verantwoorden bij je werkgever waarom dit gebeurd. Dat was dagelijkse kost. Zo kan je ook nog eens problemen krijgen met je werk. Op den duur is de maat vol :-) 

Bedankt voor jullie feedback.

Voor de overstap van Telenet naar Proximus wil ik graag alle plus- en minpunten bekijken :-)

@Nick.cornelis Ter info: tenzij de proximus medewerkers mij maandag tegenspreken als ze hier op het forum terug langskomen,  is dit nog iets dat moet geüpdatet worden bij de V7 decoder, normaal op de andere decoder is dit mogelijk om de opnames op lange termijn (=3 jaar) te zetten op de servers van Proximus 

zie uitleg op prox site → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/opnemen/je-opnames-langer-bewaren.html

Reputatie 1

Ja die link had ik gevonden, maar daar stond de v7 niet bij, vandaar de vraag.

 

Dan wachten we op de update. Vlast bedankt!

Pas heb ik een V7-box en kan de opnames niet meer een lange periode bewaren. 

Uit bijdragen hier begrijp ik dat dat wel mogelijk gaat worden. Kan iemand daar concrete informatie over geven? Hartelijk dank!

Ik ben op zich niet ontevreden van Telenet maar een prijsverschil van € 20 per maand is uiteraard ook iets om rekening mee te houden.

Anderzijds heb ik thuis wel slecht bereik via GSM. Iets wat bij Telenet wel opgelost werd door VoWIFI, maar door de switch van Samsung naar Oneplus heb ik hier wel een probleem mee. Oneplus wordt in tegenstelling tot Samsung namelijk door Telenet niet ondersteund voor VoWIFI. Het bereik van Proximus is daarentegen perfect.

Eigenlijk is dit geen gemakkelijke opgave want je zal bv als je TN en Prox vergelijkt bij geen van beide kunnen zeggen dat de één tov van de andere er toren hoog bovenuit steekt, moest dit trouwens waar zijn dan zou wel één van beiden zijn deuren mogen dicht doen :relaxed:

Dit kun je ook zien trouwens aan hun klanten cijfers  de verhoudingen blijven tov elkaar ongeveer de zelfde er zijn er die van prox naar en TN overlopen en evengoed het omgekeerde, het is een kwestie dat iedereen voor zijn eigen moet uitmaken wat voor hen persoonlijk doorslaggevend is.

 

Als er hier nog niks van gemeld werd → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

zal deze optie nog moeten ingebouwd worden.

ze hebben bij TN ook “Mobile Coverage Extenders” als je slecht GSM bereik hebt in huis, maar ik weet niet of je die ook bij TN kunt huren zoals het bij Proxius het geval is.

 

Heb even gegoogeld en blijkbaar moet je die bij TN kopen voor € 140

Reageer