Vraag

Discovery world weg

  • 23 November 2020
  • 19 reacties
  • 1026 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Discovery world gaat weg op 1 januari. Zou er iets in de plaats komen? 


19 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik denk niet dat er iets anders in de plaats komt. Er zijn al zoveel zenders verdwenen en nog nooit iets anders in de plaats gekomen. En een compensatie krijg je er ook niet voor.

Reputatie 4
Badge +2

ja. zal wel weer zo iets zijn. in het franstalig family pack zitten al  6 zenders meer. dat in het vlaamse pack. en history chanel zou ook weg gaan.

Reputatie 7
Badge +2

Het is inderdaad een pover pakketje geworden. Ik heb de family pack al een tijdje terug stopgezet. Heb een abo genomen op Amazon Prime Video. Dat heeft me al heel veel plezier bezorgd, naast mijn Netflix abo. En als je geen kinderen hebt is dat pakket toch heel mager. En voor de muziekzenders moet je het niet meer doen. Daar zijn voldoende gratis zenders voor op het internet. BVB via https://www.distro.tv/

Muziekzender per genre en per tijdsperiode. Voor wie geen probleem heeft met het Engels, er zijn ook een paar gratis filmzenders en ook een gratis (met reclame) on demand onderdeel. Voor de liefhebbers, er is een zender CinePride dat zich richt op de LGBTQ community maar ook zenders met goede classic films: The Film Detective. Vergelijkbaar met Turner Classic Movies van vroeger. Distro TV is volledig legaal, maar zoals VTM go moet je er reclame bij nemen.

Heb dat pakket een tijdje geleden ook stopgezet. Inderdaad een mager beestje voor volwassen kijkers en daarbij komt dan nog dat de tv-gids van de zenders daarin dikwijls niet klopt en er zou nu ook al reclame zijn op BBC First. Zijn centen niet meer waard.

Reputatie 4
Badge +2

inderdaad mager beestje. ik gebruik hef juist nog voor bbc first. is nu inderdaad met reclame.

Reputatie 7
Badge +2

Heb dat pakket een tijdje geleden ook stopgezet. Inderdaad een mager beestje voor volwassen kijkers en daarbij komt dan nog dat de tv-gids van de zenders daarin dikwijls niet klopt en er zou nu ook al reclame zijn op BBC First. Zijn centen niet meer waard.

Klopt dat er inderdaad nu reclame op zit. Dat is in Nederland al een paar jaar zo. Denk dat daardoor BBC First voor de aanbieders goedkoper is geworden en dat daardoor Telenet BBC First in zijn basispakket heeft gezet. Ik denk niet dat BBC First bij PX bij de contractvernieuwing zal verhuizen, want BBC Entertainment zat bij TN al veel langer bij het basispakket en bij PX niet. Maar goed, online is er genoeg gratis voer en betalend voor on demand, dus je geld is beter te besteden in een goede internetverbinding. En in mijn regio is PX Fibre de beste optie. Dus voor gewone TV zal ik niet van provider veranderen. 

Hallo allemaal
Op het info kanaal lees ik net dat naast Discovery World ook het Franse kanaal “Voyage” zal stoppen, eveneens op 1/1/2021.
Helaas heb ik op deze zenders geen abonnement, dus zal ik eigenlijk niets missen, maar Proximus zal zeker en vast op zoek gaan naar nieuwe zenders!
De radiozender STU BRU, zal een live kanaal starten op kanaal 813 nav de warmste week, van 18/12 tot 3/1.
Timm1983

Reputatie 4
Badge +2

History Chanel zou ook weg gaan 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb Family net ook stopgezet.  Fox ga ik wel missen, maar het is te duur geworden voor wat het nog is. 

Op de Packs pagina staat er: 

Family
Bijna 30 zenders, series en films, muziek… voor jong en oud en alle vertrouwde gezichten van Studio 100.

 

Maar als je dan meer info vraagt:

Family

  • 19 zenders voor groot en klein

 

Dus ja… Min de 2 die gaan verdwijnen, en naar de kinder-zenders wordt er hier niet gekeken, dan schiet er niet veel meer over.

Reputatie 4
Badge +2

ik gebruik het juist nog voor fox en bbc first

@ Evy_01
Als je echt graag naar Fox wilt blijven kijken kan je misschien ook kiezen net zoals ik voor het gewone entertainment NL pakket, en deze kost € 6,57 per maand.
Dan heb je Fox en daarnaast ook BBC Entertainment en Discovery ID.
3 extra zenders als aanvulling op je basispakket.
Dus is dan wel goedkoper dan het Familypakket.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +3

Hierbij de communicatie zoals wij deze hebben ontvangen. Groetjes, Antonella

 

Verandering van het Family FR & NL aanbod en uitbreiding van het basis TV-aanbod

Verandering in het zenderaanbod van Proximus TV.

Veranderingen in de tv-optie Family FR 

Een nieuwe zender in de tv-optie Family FR: Paramount channel

9EoZXacdsR

De zender "made in Hollywood” met films van Paramount Studio is vanaf 1 januari 2021 op kanaal 317 (67 in Brussel en Wallonië) beschikbaar voor de klanten met de tv-optie Family FR .

Stop van de zender Voyage

De zender Voyage heeft, buiten de wil van Proximus, besloten om vanaf 01/01/2021 te stoppen met uitzenden in België.
Op 1 januari 2021 verdwijnt Voyage dus uit de betalende tv-optie Family FR en uit de tv-opties All Stars, All Stars&Sports, Entertainment Channels, All Entertainment, Nature & Discovery, Multi en Select boeketten.

Veranderingen in de tv-optie Family NL 

Stop van Discovery World

De zender Discovery World heeft, buiten de wil van Proximus, besloten om vanaf 01/01/2021 te stoppen met uitzenden in België.
Op 1 januari 2021 verdwijnt Discovery World dus uit de Family NL betalende-TV-optie en uit de NL Entertainment Channels, All Entertainment, Nature & Discovery, Multi en Select boeketten.

Ons Tv-aanbod evolueert

fYzvEf3EIf

Een nieuw zender Comedy Central wordt toegevoegd aan ons basisaanbod.
De Franstalige versie van Comedy Central is vanaf 1 januari 2021 beschikbaar in het basis aanbod op kanaal 315 (65 in Brussel en Wallonië).

 

Reputatie 4
Badge +1

@ Proximus….

 

En weeral voor de Franstaligen……

En wat krijgen de Nederlandstaligen ???? 

Die mogen gewoon blijven betalen voor minder …

Schande !!!

 

Comedy Central FR komt dus in het basispakket op kanaal 315 in Vlaanderen.
Toch bedankt om dit te melden.
Ik kijk alvast uit naar 1/1/2021.
Timm1983

Reputatie 4
Badge +2

wat zijn wij met nog een Franstalige  extra ?????? NUTELOOS !!!!!!!

Reputatie 7
Badge +1

Hierbij de communicatie zoals wij deze hebben ontvangen. Groetjes, Antonella

 

Verandering van het Family FR & NL aanbod en uitbreiding van het basis TV-aanbod

Verandering in het zenderaanbod van Proximus TV.

Veranderingen in de tv-optie Family FR 

Een nieuwe zender in de tv-optie Family FR: Paramount channel

9EoZXacdsR

De zender "made in Hollywood” met films van Paramount Studio is vanaf 1 januari 2021 op kanaal 317 (67 in Brussel en Wallonië) beschikbaar voor de klanten met de tv-optie Family FR .

Stop van de zender Voyage

De zender Voyage heeft, buiten de wil van Proximus, besloten om vanaf 01/01/2021 te stoppen met uitzenden in België.
Op 1 januari 2021 verdwijnt Voyage dus uit de betalende tv-optie Family FR en uit de tv-opties All Stars, All Stars&Sports, Entertainment Channels, All Entertainment, Nature & Discovery, Multi en Select boeketten.

Veranderingen in de tv-optie Family NL 

Stop van Discovery World

De zender Discovery World heeft, buiten de wil van Proximus, besloten om vanaf 01/01/2021 te stoppen met uitzenden in België.
Op 1 januari 2021 verdwijnt Discovery World dus uit de Family NL betalende-TV-optie en uit de NL Entertainment Channels, All Entertainment, Nature & Discovery, Multi en Select boeketten.

Ons Tv-aanbod evolueert

fYzvEf3EIf

Een nieuw zender Comedy Central wordt toegevoegd aan ons basisaanbod.
De Franstalige versie van Comedy Central is vanaf 1 januari 2021 beschikbaar in het basis aanbod op kanaal 315 (65 in Brussel en Wallonië).

 

Jammer. Kan geen Frans verstaan of spreken. Sinds we een nieuwe Franstalige CEO hebben wordt er weinig voor de Vlaamstalige gedaan.

Geen nieuwe zenders in het basis aanbod geen opwaardering zenders naar HD. Sorry 1 ding vergeten wat wel gedaan wordt, de abo verhoging per 1 januari 😷🤔

 

Reputatie 5
Badge +2

Opvallend: Comedy Central FR wordt meteen in HD én met TV Replay gelanceerd. Op de toekomstige kanaalnummers is er al een infokanaal gestart. Het is meteen het eerste Viacom-kanaal dat via Proximus TV Replay zal bevatten. Heel jammer dat er niet meer in HD én met TV Replay komt van de Viacom-zenders zowel via de decoder als online.

Een overzicht van wat we weten: (upscale SD-zenders: HD-signaal omgezet in SD)

Viacom-zenders Format TV Replay? Online live? Online TV Replay?
Comedy Central NL Upscale SD NEE JA NEE
Comedy Central FR HD JA JA JA
MTV NL Upscale SD NEE JA NEE
MTV FR Upscale SD NEE JA NEE
Nickelodeon NL HD NEE JA NEE
Nickelodeon FR Upscale SD NEE JA NEE
Nick JR NL SD NEE JA NEE
Nick JR FR SD NEE JA NEE
Nick Toons SD NEE JA NEE
MTV Live HD HD NEE NEE NEE
MTV 80s Upscale SD NEE NEE NEE
MTV Hits Upscale SD NEE NEE NEE
Paramount Channel HD ? ? ?
Reputatie 3
Badge +1

@Timm1983 

Kan je dat effectief als extra TV optie nemen, aangezien ik enkel Family, M&S, Sports etc zie als opties? 

Hallo Evy_01
Misschien kan je het eens navragen bij Proximus, of ze het gewone entertainment NL pakket nog (kunnen) activeren van € 6,57 per maand.
Dan heb je Fox en daarnaast ook BBC Entertainment en Discovery ID.
3 extra zenders als aanvulling op je basispakket.
Destijds had ik het gewone Entertainmentpakket laten activeren, ik denk al een jaar of 3 geleden, want toen was er nog BBC 3 en BBC 4, amc, 13th Street, Sy Fy en Lacht.
Maar aangezien ze recent het familypakket en Entertainment channels aanbieden, kan je het eens vragen of ze nog het gewone Entertainment NL pakket aanbieden met de 3 extra zenders voor € 6,57 per maand, zoals ik nog steeds heb, laat maar weten aan Proximus dat er ook nog klanten zijn die een gewoon Entertainmentpakket hebben, met de 3 extra kanalen.
Succes!
Timm1983

Reageer