Vraag

Digitale TV hapert

  • 4 December 2020
  • 3 reacties
  • 766 Bekeken

Tot vorige week hadden wij het probleem dat onze wifi voortdurend weg viel. Daarenboven haperde de tv voortdurend, en viel deze regelmatig uit met de melding dat er een onverwacht probleem was. Er kwamen enkele techniekers langs die ontdekten dat er problemen waren met bekabeling enkele straten verder, en hebben deze dan gerepareerd. Op het einde van de dag hadden wij opnieuw goed werkende wifi. Het haperend tv beeld blijft echter bestaan. De technieker in kwestie vertelde me dat ik best nog even zou afwachten, een week later doet zich echter nog hetzelfde probleem voor. De TV valt niet meer uit, maar hapert nog voortdurend. Opvallend: bij Netflix doet deze hapering zich niet voor.

Onze decoder BBOX3 is verbonden via wifi bridge, die overigens het volle signaal aangeeft. Op dit forum vond ik al enkele oplossingen die ik zonder enig succes uitprobeerde:

  • One SSID uitgeschakeld
  • Modem, decoder en bridge herstarten
  • Modem gereset

Zouden er nog andere suggesties zijn om dit probleem op te lossen? 

 


3 reacties

Als je een utp netwerkkabel  zou liggen hebben, dan de  decoder rechtstreeks eens  verbinden met de bbox.

De technieker in kwestie vertelde me dat ik best nog even zou afwachten,

Als hij daarmee bedoelde dat hij nog verder op een andere plaats zou opzoekingen doen dan kan ik dit begrijpen maar als het niet dat was dat hij bedoelde dan heeft het geen zin van nog even te wachten want als het niet direct goed werkt wilt dit zeggen dat er ergens nog iets fout loopt!

NB: proximus forummedewerkers komen hier wel aar pas maandag terug langs en niet tijdens een weekend of feestdag.

Bedankt Martin. We hebben nog niet proberen verbinden met kabel om te zien of daarmee het probleem opgelost zou zijn. Hebben ook niet zo’n lange kabel liggen, kan me er wel eentje aanschaffen een van de volgende dagen. Als het hiermee wel zou werken, wat zou dat dan willen betekenen? Dat we de kabel definitief zouden moeten bevestigen en de WiFi bridge overboord gooien?

Het wachten werd door de technieker gekaderd als: na het herstellen van de kabel is er mogelijks wat tijd nodig opdat internetsnelheid terug op volle toeren zou draaien. Er zouden verder geen werken meer verricht worden.

Reputatie 7
Badge +4

@JefD Ik heb je lijn nagekeken en die ziet er in orde uit. Je haalt op dit ogenblik 70Mbps wat genoeg is voor een goed TV-signaal. Wat de technieker waarschijnlijk bedoelde is dat we een automatisch evaluatiesysteem op elke lijn actief hebben. Dit evalueert je lijn en bekijkt of je snelheid eventueel nog verhoogd kan worden. Dit is nog niet gebeurd voor uw lijn op dit ogenblik, maar dit mag geen invloed hebben op de kwaliteit van uw TV-beeld.

Ondervind je nog steeds problemen ? Ik zie dat je draadloze verbinding wel even iets slechter van kwaliteit geweest is. Heb je de test met de kabel eventueel kunnen uitvoeren om uit te sluiten of het aan je draadloze verbinding ligt? Je kan ook steeds je wifi nakijken met deze tips. 

Als je dan nog problemen ondervindt, mag je het ons natuurlijk zeker laten weten, dan bekijken we het verder. 

Reageer