Vraag

Digitale Televisie na Fiber installatie gestoord

  • 24 November 2021
  • 4 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 1

Dinsdag 23/11 is er een fiberinstallatie met wat hindernissen uitgevoerd geweest bij me thuis. Op de moment zelf had ik tijdens test van de digitale televisie niets in de gaten, maar ‘s avonds bleek dat de zenderlijst volledig door elkaar lag. Maar vreemd genoeg had ik de televisie voor de Fiberinstallatie bekeken op VRT 1. Bij opzetten verscheen wel VRT 1 maar het was onmogelijk om de VRT tevoorschijn te halen met ‘1’. De lijst begon met 11 en sprong van de hak op de tak, met geen Vlaamse zenders, geen normale volgorde en veel hiaten …. VRT, VTM, … waren nergens terug te vinden.

Dus dacht ik, ik doe een zenderlijst reset. alleen onder instellingen, mispoes. Die werkte dus niet. Je kon het selecteren en op drukken, maar dan gebeurde er niets. Goed dan de V5 digicorder opnieuw heropstarten. Foute boel … want na het controleren van de connectie voor de Genius, gaf hij koudweg mee dat er geen DSL-verbinding is. En daar eindigde mijn traject dus, want telkens als ik nu de televisie aanzet, verschijnt dat laatste scherm met die foutmelding.

Dus na een lange werkdag, geen televisie meer kunnen zien. Weet niet of een restart van de nieuwe modem iets uithaalt, gezien het DSL-lampje na de fiber-installatie niet meer brandt natuurlijk. Op de website/PC versie van Pickx-televisie is de volgorde wel normaal (had gewoon de Vlaamse zenderlijst volgorde gebruikt op mijn TV ook). En door een val van mijn vaste telefoon ligt die dus nu out (maar is wel aangesloten), geen idee of dat een impact heeft?


4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

goede morgen,

 

kunt ge ons feedback geven wanneer het opgelost is en hoe dat gerealiseerd is, want bij ons gaat men ook overschakelen op Fiber in de loop van 2022.Ik werk uitsluitend met V5 decoders.

Bedankt en hopelijk snel succes.

@Blinckx als je alle toestellen eens herstart hebt ook fiber modem enz → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus kun je niet meer zelf doen en dan kunnen de prox medewerkers ook een reset doen van fiber aan hun kant straks als ze hier langskomen..

Reputatie 1

Uiteindelijk stond er deze ochtend op het scherm een andere foutmelding en Software herladen door reboot. Heb de digicorder voor televisie dan terug uitgezet, 60 seconden gewacht, en terug heropgestart. Deze keer doorliep de modem de volledige connectie - download - installatie van software cyclus en waren de problemen opgelost. Terug normale zenderlijst dus.

Blij te horen dat het zo toch terug in orde gekomen is, soms hangt het ook af in welke volgorde je dit uitgevoerd hebt .

Reageer