Beantwoord

Defecte V5(niet V5C) decoder

  • 13 October 2020
  • 8 reacties
  • 239 Bekeken

Al even zijn we aan de sukkel met onze decoder. Bij het herbekijken van opnames, of terugkijken van een programma gebeurt 50% van de tijd dat het beeld bevriest en je niets meer kan doen. Enige optie is om decoder manueel uit te zetten. Bovendien is de bediening heel traag geworden over de jaren heen. soms duurt het een volle 20 seconden tegen de tvgids opent. Heb al enkele keren contact gehad met de support van Proximus en alles gedaan (opnames wissen, volledige reset, enz) maar probleem blijft terug komen. Nu betalen wij niet graag 8 euro voor het huren van een decoder waar je elke avond problemen met hebt. Is het mogelijk om een decoder om te wisselen met een nieuwe? 

Alvast bedankt voor de hulp! 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 October 2020, 14:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag @bartisabelle, ik kan deze omwisselen naar een V5C.
Je kan via onderstaande link een UPS punt kiezen waar deze geleverd mag worden.
Je kan de oude decoder + stroomkabel daar dan binnenleveren in een doos en dan krijg je (na ontvangst van een SMS bericht) een nieuw toestel mee .

 

Kies hier je UPS punt.

Beste @Charlotte.D 

ik las hier verder in het forum dat Flex abonnementen recht hadden op een nieuwere V7 decoder (indien gepast internetsnelheid) Vallen we hiervoor niet in aanmerking? Bovendien zouden we ook graag een nieuwe afstandsbediening willen hebben omdat door slijtage de “OK”-knop het begeven geeft en deze is losgekomen uit de afstandsbediening. 

Alvast bedankt voor het snelle antwoord! 

Reputatie 4
Badge +1

Laat de V7 buiten, teveel kinder ziektes nog ...

Alternatief: Of anders als je er niet tegen opziet gewoon de V7 in huis halen en als het werkelijk zo is dat je vindt dat de V7 totaal niet doet wat je ervan verwachte, hem terug omruilen voor een V5C decoder

Reputatie 4
Badge +1

Opgepast ! Als je dit doet, kan je een week zonder tv zitten ....heb nu terug een V5C , alles werkt terug..

 

V7 was een ramp ,van fouten bij mij ....

Maar moest dit bij iedereen het geval zijn dan zouden al de V7 bezitters hun v7 al lang omgeruild hebben voor een V5C.

Wat ik uit lange jaren ervaring hier geleerd heb is dat de conclusie van,  

“Ik heb niet anders dan problemen dus dan gaat ook iedereen deze problemen hebben” 

dit klopt zeker en vast niet, als dat moest waar zijn dan werden al de V5 decoders ook al lang teruggestuurd (behalve de V5C waar relatief heel weinig problemen mee zijn geweest) 

Dat de V7 niet 100 % bugvrij is dat geeft zelf proximus toe maar er zijn er toch nog altijd die voorlopig met die bugs kunnen leven blijkbaar volgens hetgeen ik al van hen gelezen heb.

Reputatie 7
Badge +3

@bartisabelle  Ik zie dat je de minimumsnelheid behaalt en dat je de omschakeling naar Flex al hebt gedaan. Je kan hierdoor in anmerking komen voor een omruiling naar een V7 decoder indien je dit zou wensen. Ook heb je met je huidig Flex pack recht op een gratis wifi booster. Je laat maar gerust iets weten als ik dit voor jou in orde mag maken. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  Ik heb je een berichtje gestuurd

Reageer