Vraag

Defecte decoder

  • 5 May 2020
  • 8 reacties
  • 120 Bekeken

Beste

 

1 van mijn 2 decoders kan geen connectie meer krijgen.

Na alle mogelijke zaken te hebben geprobeerd ( reset Ed)  is het blijkbaar niet mogelijk om een nieuwe decoder op te sturen? Goeie service moet ik´zeggen…..


8 reacties

dat bedoel ik juist je neemt de te controleren decoder en zijn netadapter vast (dus zonder zijn aangesloten utp en hdmi kabel) en je sluit hem aan op de andere plaats dus met utp en hdmi kabel van de  goed werkende  decoder,  zo kan je zeker zijn of het de decoder is, gelijk waar ook de fout mag zitten in de decoder,

Reputatie 6
Badge +3

Dat klopt inderdaad als je de UTP kabel gebruikt van de werkende decoder.  Ook op voorwaarde dat 1 ledje vast blijft branden voor de goede werking van de netwerkkaart aan te geven. Anders is het 100% zeker dat de decoder stuk is.

ja als de decoder van plaats verwisseld werd op de plaats van de andere decoder waar wel alles werkt dan ben je toch (bijna)100% zeker dat de decoder sowieso moet omgeruild worden

Reputatie 6
Badge +3

Ik controleer altijd aan de achterkant van de decoder of 1 ledje van de netwerkkaart knippert om te kijken of er gegevensoverdracht is en 1 ledje vastbrand dat wil zeggen dat netwerkkaart werkt. Wanneer je niets ziet branden dan is het de netwerkkaart, mits je eerst natuurlijk een andere netwerkkabel geprobeerd hebt.

Reputatie 7
Badge +4

@SVen_038 Als die decoder dezelfde melding blijft geven als je hem aansluit op de plaats waar de andere decoder wel werkt, lijkt me dit toch een probleem van de decoder zelf. Ik weet niet waarom eerder gezegd zou zijn dat dit niet mogelijk is. Ik zal je een nieuwe decoder opsturen. U zal hem normaalgezien morgen ontvangen. 

Het moet nochtans wel mogelijk zijn van een decoder op te sturen, maar ik ben niet van proximus zelf, dus is het wachten tot iemand van proximus zelf hier nog reageert of anders nog eens bellen naar 0800 22 800 en vragen of het niet mogelijk is van ene te versturen via Bpost.

Ja ook al geprobeerd...en op de plaats van mijn werkende decoder geeft de defecte decoder ook het

is die direct verbonden met een netwerkkabel aan je bbox 

 

Reageer