Beantwoord

Decorder V7 alle dagen zelfde fout


Reputatie 1

Wanneer ik mijn recorder opstart telkens geeft hij aan geen signaal, dit is al een tijdje bezig, enkele malen naar Proximus gebeld,altijd hetzelfde kabels uittrekken 20 seconden wachten , wat zegt hij dan fout P130, de recorder is rechtstreeks aangesloten via lan kabel naar modem,ik heb dit in jaren nog nooit meegemaakt bij Telenet , soms heb ik spijt dat ik naar Proximus ben overgestapt. Kan iemand mij a u b helpen,graag een antwoord op mijn problemen

 

icon

Beste antwoord door DaisyS 17 May 2022, 14:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Alfons Heymbeeck  Heb dit probleem ook lang geleden ook  gehad.

Uit ervaring een tip. 

Indien mogelijk gebruik een andere lan kabel, als je geen andere hebt , steek deze dat je gebruikt eens in een andere poort op je Bbox ( (modem) zou kunnen dat de poort op de modem die je nu gebruikt het probleem is.

Indien niet verholpen waarschijnlijk de meegeleverde lan kabel bij de Android Decoder ( TV Box) die slecht contact maakt met de modem.

 Bij mij heb ik het kunnen oplossen door de lan kabel te vervangen . 

Reputatie 1

Beste,

Ik heb die problemen al een maand of 4, ik hè de lan kabel in een andere poort in de modem ingeplugd,maar nog geen beter resultaat, dit heb ik een maand geleden gedaan.

Maar de kabel is al enkele jaren oud, maar deze van Proximus kan ik niet gebruiken daar mijn kabel 5 meter lang moet zijn, zou U denken dat ik een nieuwe moet gaan kopen?

Want zo een lange kabel zullen zij bij Proximus niet hebben.Mijn vrouw gebruikt op hare tv die kleine decorder geen  enkele probleem met deze.Bedankt voor de vlugge reactie.

@Alfons Heymbeeck P130 kan je natuurlijk ook hebben zelfs al is je utp kabel in orde het wijst gewoon op een time out bij streaming naar de decoder, het is gewoon om zaken uit te sluiten dat je kan proberen met een andere poort op je bbox of ander utp kabel gebruiken.

Als je zapt naar een ander zender heb je dan ook nog de melding p130

Reputatie 1

Beste, wanneerik naar Netflix heb gekeken, en sluit Netflix af zoals het moet, krijg ik soms geen beeld maar geluid, en wil ik naar een andere zender zegt hij Fout P130

wat ik bedoel is, als je dan zapt van die andere zender naar nog een andere krijg je dan nog P130  (dus terwijl je in de pickx app blijft).

Reputatie 1

Ja terwijl ik in de picks app ben.

ja en waarschijnlijk heb je ook al de bbox herstart (= 5sec volledig stroomloos zetten  of beter nog ook al gereset (=20 sec het resetknopje achteraan ingedrukt houden) 

Reputatie 1

Martin, ik heb zeker 5 maal naar Proximus gebeld, en alles al gedaan ,decorder zonder stroom, en geresed,ik weet niet wat nog meer te doen, de decorder staats tijdens de nacht en overdag terwijl ik hem niet gebruik in stand-by, als er moesten updates zijn.Wat denkt gij wat ik nog meer kan doen? Bedankt om zovlugtereageren

het enigste wat je zelf kunt doen is hier eigenlijk al opgesomd geweest en daarvan is reeds het herstarten en resetten van toestellen reeds gebeurd dus kun je alleen nog ander etehernetpoor gebruiken van de bbox (indien  nog niet gebeurd) en eventueel een ander utp kabel indien dit mogelijk is, dan heb je alles uitgesloten wat de reden zou kunnen zijn en is het aan de proximus forumleden maandag om eventueel te beslissen wat zij nog als oplossing kunnen aanbieden, of eens een technieker sturen, enfin dat moet ik uiteraard aan hen overlaten.

Reputatie 1

Bedankt Martin,

Ik zal afwachten wat zij maandag zullen voorstellen.

Reputatie 1

Martin,

Ik heb de decorder nog eens volledig gereset,  en zal nu afwachten wat hij gaat doen.

Reputatie 5
Badge +2

@Alfons Heymbeeck Ik heb even alles nagekeken en ik zie dat je Bbox een update nodig heeft. Deze update kan tot 30 minuten duren en in deze tussentijd werkt zowel je internet en tv niet. Wanneer kunnen we dit het beste doen? Morgen in de namiddag?

Reputatie 1

Beste,

Voor mij is dat goed morgen namiddag, laat maar iets weten om welk uur dat het voor U past;

Bedankt Michael

Reputatie 5
Badge +2

@Alfons Heymbeeck  Ik zal de update om 13uur opstarten. Dan is deze volledig gebeurt tegen 13u30.

Reputatie 1

Bedankt Michael

Reputatie 7
Badge +5

@Alfons Heymbeeck Moest je hierna nog problemen ondervinden laat het ons dan zeker weten.

Reputatie 1

Moesten er terug problemen komen, zal ik het melden op het forum;

Bedankt

Reputatie 7
Badge +5

@Alf 13970 Perfect.