Vraag

decoder wifi

  • 25 November 2020
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

  • Practitioner
  • 26 reacties

Hallo,

 

ik vraag mij af of een wifi booster echt nodig is om een tweede decoder aan te sluiten als de afstand tussen beide toestellen maar een paar meter is, weet iemand dit?


8 reacties

dit is een utp netwerkkabel waarmee je de decoder verbindt rechtstreeks met de V7 decoder.

bvb deze hier → Netwerkkabel - Cat5e U/UTP - 30 meter (Grijs) ProCable Kabelshop.nl

of cat6

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend ondersteunen Proximus-decoders als dusdanig geen WiFi, dus tenzij u over een utp/ethernet-kabel tussen Bbox en decoder zou beschikken dient u een andere oplossing te implementeren zijnde een Proximus-booster, powerline adapters (CPL), enz.

 

ik ga mijn bericht wel even verduidelijken :-) 

ik bedoel dus de afstand tussen de modem en de decoder, dus als modem en decoder in plaats 1 aangesloten zijn via ethernetkabel en decoder komt in plaats 2 terecht (open plaatsen, misschien op 3m afstand van elkaar) dan lijkt het mij logisch dat als ik de wifi op gsm in kamer 2 kan gebruiken, dat de wifi er ook voor zorgt dat de decoder werkt zonder wifibooster? of zit ik helemaal mis in mijn redenering? :-) voor alle duidelijkheid, ik ben geen kenner van al die snufjes en technische dingen :-)

Heb je een v7 decoder mss?

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbaar zou cfr het Fr-forum de decoder v7 wel WiFi mogelijkheden aan boord hebben maar desondanks zou ook met deze geen  Proximus TV mogelijk zijn zonder gebruik te maken van de Proximus WiFi-booster of andere oplossingen zoals bv. CPLs

Decodeur V7 Wireless | Proximus Forum

 

Zelf kan ik het niet controleren ...

daarom heb ik juist de vraag gesteld of het een v7 decoder was, want die kun je verbinden met de bbox over wifi maar als je de mogelijkheid hebt van rechtstreeks met een kabel te verbinden, zeker doen want de v7 is gevoelig ….

hier op het forum deeft al iemand gemeld  dat het werkt over wifi.

ja het is een v7

 

@Martin 

over welke kabel gaat het dan die de modem en de 2de decoder met mekaar kan verbinden?

Reageer