Beantwoord

Decoder v7 & Shadow


Deze ochtend de nieuwe v7 decoder ontvangen. Ik heb reeds al meerdere maanden een Shadow abonnement en keek er dus naar uit dit ook via de v7 decoder te kunnen gebruiken. 

 

Echter is de shadow applicatie onvindbaar in de play store, bij de info stond er nochtans dat deze functionaliteit aanwezig zou zijn.

Iemand  een oplossing hiervoor?

 

Gr

Yannick 

icon

Beste antwoord door Martin 24 July 2020, 11:56

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Martin de procedure voor omruilingen is dezelfde of destijds bij de V6 en bij de V5C. De V6 wordt inderdaad niet meer gecommercialiseerd, waardoor dan de V5C wordt gestuurd. Maar welke packs precies een V7 krijgen om te starten weet ik zelf ook niet precies, vandaar dat ik mijn collega er even bij riep.
Zij behandeld alle administratieve zaken. 

Daar ben ik het je volledig met je eens, er zijn hier wel een paar antwoorden op het forum gekomen van prox medewerkers maar dat zouden ze ook moeten doen langs andere wegen waarop je de vraag gesteld hebt.

Iedereen gelukkig zal heel moeilijk zijn :wink: want dat zal pas het geval zijn als ze aan iedereen die er om vraagt zouden toelaten om een v7 decoder te krijgen ook  oude omruilen voor V7... 

Laat ons hopen dat het in augustus werkelijkheid wordt.

Reputatie 1

Shadow app is geïnstalleerd op de decoder.  Enkel inloggen lukt niet omdat de afstandsbediening niet compatibel is. 

Ik hoop dat mijn bestelde toetsenbord met USB ir dit probleem oplost. Nog even wachten dus.

Reputatie 7
Badge +3

@RedsFan 

zie mijn antw onder een ander topic...

Reputatie 7
Badge +3

@Nispi 

Beste,

de V7 is nog nieuw sinds deze zomer: hij wordt normaal enkel aan bep packs gekoppeld.

Kan je je klantgegevens invullen zodat we je producten kunnen nakijken ?

Geef een seintje als dat gebeurd is.

vriendelijke groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 1

aanvragen kun je altijd, maar wil nog niet zeggen dat je ervoor in aanmerking komt

Stel je nu eens voor dat iedereen het gewoon kan aanvragen om een nieuw V7 te krijgen dat zou willen zeggen alle V5 en v5c op het stort en of ze daarvoor genoeg V7 in stock hebben dat denk ik niet maar dat ze dit zouden toekennen aan epic’s en flexer’s dat zou al een goed begin zijn.

Klopt, maar dan mag je als klant toch wel een antwoord van de klantendienst verwachten? Eens je effectief aan Proximus de V7-decoder vraagt wordt de chat onderbroken en antwoorden ze de rest van de week niet meer. Dat is niet de professionaliteit die ik van een bedrijf als Proximus verwacht. Men kan duidelijk communiceren en dan is (wellicht) iedereen gelukkig.

Reputatie 7
Badge +4

Ik roep er hier even mijn collega @AntonellaD bij, zij kan jullie hier met al haar administratieve kennis over de packs de beste uitleg over geven :wink:

Reputatie 1

Shadow werkt prima.   Shadow APK downloaden van internet, op een USB stick zetten,  installeren met een APK installer app die je kan vinden in Google play of via een verkenner zodat je naar de USB stick kan gaan.  Dan kan je inloggen op Windows shadow  met een extra toetsenbord ofzo  .

Vanaf augustus (nog te bevestigen) voorzien we de volledige lancering van de Android TV decoder (V7) naar alle nieuwe pack klanten.

@AntonellaD Maar volgens ik hier al een paar keer gelezen heb, is er ook nog een bijkomende voorwaarde voor een V7 en  wordt er ook nagetrokken als de lijnkwaliteit in orde is , wil dit zeggen dat je lijn minimum 30Mbps moet halen of  wordt er nog iets anders bedoelt met “lijnkwaliteit” 

 

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf augustus (nog te bevestigen) voorzien we de volledige lancering van de Android TV decoder (V7) naar alle nieuwe pack klanten.

@AntonellaD Maar volgens ik hier al een paar keer gelezen heb, is er ook nog een bijkomende voorwaarde voor een V7 en  wordt er ook nagetrokken als de lijnkwaliteit in orde is , wil dit zeggen dat je lijn minimum 30Mbps moet halen of  wordt er nog iets anders bedoelt met “lijnkwaliteit” 

 


Enkel dat een Android TV decoder (V7) niet mogelijk is op een ADSL-lijn. Groetjes, Antonella

@AntonellaD bedankt,
want dit was nog onduidelijk voor mij, ik dacht dat het verband hield met streaming van UHD content dat er ook mss klanten die op de laagste VDSL snelheden stonden ook uit de boot zouden vallen voor een V7 decoder.

“Epic combo full” krijgen een V7 decoder (tenzij je nog met een ADSL lijn zou zitten)

  • Maar er werd gisteren het volgende gepost :
    Vanaf augustus (nog te bevestigen) voorzien we de volledige lancering van de Android TV decoder (V7) naar alle nieuwe pack klanten.
    (Enkel is een Android TV decoder (V7) niet mogelijk op een ADSL-lijn).

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze je niet meer terug boven water kunnen halen eens het zo ver is :relaxed:

Badge +4

Waarom zien wij dat niet hier op ons vlaams forum ? op het franse toch een ander antwoord 

https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pour-toute-question-commerciale-concernant-le-nouveau-decodeur-v7-c-est-ici-55496

Dus mits aanvraag kan men de V7 bekomen… (ik had in ieder geval geen geluk, zo ben ik weer met een v5 bezig)

Reputatie 1

De Proximus-medewerkers op dit forum (zoals @AntonellaD) zeggen dat Flex in combinatie met de V7-decoder niet kan. Nochtans stelt Proximus in de pers dat dit wel kan. Ook de klantendienst van Proximus bevestigt dat dit kan, maar als ik vraag hoe je zo’n decoder effectief bekomt, dan negeert diezelfde klantendienst alle verdere berichten.

aanvragen kun je altijd, maar wil nog niet zeggen dat je ervoor in aanmerking komt

Stel je nu eens voor dat iedereen het gewoon kan aanvragen om een nieuw V7 te krijgen dat zou willen zeggen alle V5 en v5c op het stort en of ze daarvoor genoeg V7 in stock hebben dat denk ik niet maar dat ze dit zouden toekennen aan epic’s en flexer’s dat zou al een goed begin zijn.

Beste,

ik beschik over het pak familus. Ik snap wel dat deze decoder niet voor iedereen beschikbaar zal zijn maar dit betreft toch een van de betere formules. 
Heb mijn gegevens ondertussen  aangepast.
 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@Nispi Je geeft aan dat de omruiling 2 maanden geleden heeft plaatsgevonden. Op dat moment was de Android TV decoder (V7 decoder) in ieder geval nog niet ter beschikking. Deze is officieel ook nog in testfase. Het einde van de testperiode is voorzien op 26 oktober (onder voorbehoud). Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

V7 decoders aanvragen kan je niet doen, klanten die een nieuwe lijn of een extra decoder aanvragen (bij bepaalde packs) kunnen deze wel verkrijgen.

Maar omruilingen naar V7 gebeuren momenteel nog niet.

V7 decoders aanvragen kan je niet doen, klanten die een nieuwe lijn of een extra decoder aanvragen (bij bepaalde packs) kunnen deze wel verkrijgen.

Maar omruilingen naar V7 gebeuren momenteel nog niet.

@Charlotte.D je schrijft “bij bepaalde packs”

ligt dit dan al vast bij welke packs juist, want er komen hier nogal tegenstrijdige berichten 

Geachte,

dank voor de info.

ik heb er naar gevraagd omdat als ik dit forum bekijk de indruk heb dat vele klanten hem wel al verkregen hebben en het blijkbaar niet makkelijk is om een V7 vast te krijgen?

@Charlotte.D  bedankt,

ik dacht inderdaad dat ik hier ook iets gelezen had gisteren of eergisteren dat er in jullie systeem om de aanvraag van V7 decoder in te voeren iets aan het veranderen was of zoiets ?

Reputatie 7
Badge +3

@Nispi Soms kan de omruiling naar een V7 wel al plaatsvinden als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan . De gebruiker dient dan wel de beperkingen dat de V7 momenteel nog heeft erbij te nemen. Groetjes, Antonella

👍 ok en nogmaals bedankt 

Reageer