Decoder v7 feedback

  • 14 September 2020
  • 12 reacties
  • 485 Bekeken

Ik test nu al enige tijd de decoder v7. In het begin ben ik één keer gevraagd om feedback te leveren, maar dit is nu al maanden geleden en mijn ervaring met de decoder blijft frustrerend. Er gaat geen week voorbij dat ik niet moet heropstarten voor één of ander probleem. Dus toch even nog eens extra feedback want de kwaliteit laat nog steeds veel te wensen over.

Bugs:

  • Regelmatig laden de menu’s als je op home-knop klikt niet. Je ziet enkel de tabs bovenaan maar de pagina’s blijven zwart. Soms als je lang genoeg wacht zal het uiteindelijk wel laden, maar meestal moet ik rebooten.
  • Regelmatig speelt de tv niet af. Dan krijg ik een foutcode te zien en moet ik rebooten. Dit lijkt het meest voor te komen als ik opstart en Netflix actief stond. Als je dan terug navigeert naar tv, krijg je niets te zien.
  • Afspelen van opnames hapert vaak en de beelden komen schokkerig over. Reboot helpt niet.
  • Opnames worden soms gewoon niet weergegeven. Reboot is nodig om ze weer zichtbaar te maken.
  • Het gebeurt wel eens dat tv en audio niet in sync zijn. Niet enkel bij tv, maar ook als je naar Netflix overschakelt. Rebooten werkt niet altijd (knop achteraan). Soms is het echt stekker uit en opnieuw.

Algemene feedback:

  • Het feit dat je bij opnames en tv de fast forward/backward knop moet ingeduwd houden is ontzettend vervelend en vermoeiend. Het popup menu om te tonen waar je zit in de opname is bovendien zo traag dat je blind navigeert. Er is geen enkele andere applicatie die deze functie op deze manier implementeert en daar is een reden voor. Dit is onbruikbaar!
  • Afstandsbediening is pover: geen manier om snel uit een submenu naar terug tv kijken te gaan. Exit knop ontbreekt hier. De snelknop voor mijn opnames mis ik er en ook een snelknopt voor  Netflix of apps in het algemeen zou handig zijn.
  • TV gids is niet overzichtelijk. Je kan niet snel zien wat er op iedere zender aanwezig is of wat er in de toekomst zal gespeeld worden. Ik gebruik dit zelf niet zoveel, maar ik vind het echt een grote stap terug.
  • Integratie met chromecast en netflix is leuk en het enige wat een beetje compenseert voor al de rest.

12 reacties

De software versie komt exact overeen met wat je hier oplijst.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor je feedback.

We geven dit door, maar de test periode voor de V7 is sinds enkele weken voorbij en het toestel werd reeds gelanceerd. 

Ik vind het heel vreemd dat men niet om meer feedback heeft gevraagd van testers dan. Ik vind het nog vreemder dat men deze kwaliteit aanvaardbaar vindt als finaal product. Toch bedankt om het door te geven.

@JaraDax Best dat je er ook bij vermeld wat voor software versie er op je decoder staat om te kunnen vergelijken bvb:

app-versie 2.53.5 
cc 1.2020.715.1
middleware. PXM-SE-3.53.1
afstandsbediening versie  19290-10026
library
VRIPTVClient_ULTRA_VMK_4.2.3.5_CI31_techicolor-uiw4020pxm-proximus-candidate_PROD_4.0.0

Reputatie 7
Badge +4

@JaraDax , de testers hadden de mogelijkheid om inspraak te krijgen in het test forum die achter gesloten deuren heeft afgespeeld. 
Daar werd feedback besproken.

Badge +4

@JaraDax de bugs die je opnoemt , is de decoder draadloos verbonden ?

Zelf ervaar ik deze niet echt hier….

@RedsFan dan heb je veel geluk. Nee, mijn decoder is aangesloten met kabel. Nooit problemen mee gehad in het verleden. Enkel sinds ik de v7 heb.

Badge +4

Bwa veel geluk weet ik niet, de eerste twee weken had ik ook last met een zwart beeld en foutcode tot update 3.53.1 binnenkwam en sindsdien werkt het vlot. (nu al een 25-tal dagen goed)

Het is eigenlijk raar maar waar :slight_smile:  het is net zoals in het verleden met andere decoders dat je echt geen  rechte lijn kunt trekken in het ervaren van problemen, als je ziet bij klanten die het zelfde  type decoder hebben zijn er toch altijd verschillen in het ervaren van problemen, hoe raar dit ook mag klinken de één heeft ontzettend veel problemen en bij anderen dan weer niet en het gaat daarom niet altijd omdat de één de decoder draadloos verbindt maar ook met bekabelde verbindingen.

Maar natuurlijk bij een recente decoder heb je natuurlijk altijd meer kans op kinderziektes.

Als het uiteindelijk maar allemaal in order komt dit is het voornaamste.

Ik test de v7 nu al bijna een jaar en de bugs die je vernoemt ondervind ik ook nog steeds. Ondermaats idd. Bij mij merkte ik onlangs zelfs dat serie-opnames dag na dag verwijderd werden (telkens de oudste aflevering) zonder enige reden, zonder dat ze al 60 dagen verlopen waren. Leuk is anders.

Wat betreft je algemene feedback nog enkele tips: door- en terugspoelen kan je best doen via te tikken op de knop ipv ingedrukt houden. Werkt per 30 en 10 sec voor resp door- en terugspoelen. Onmiddellijk uit de menu’s gaan doe je met de stop-knop. En schokkering beeld vermijden lukt enkel door de decoder niet in standby te zetten via de afstandsbediening maar telkens de aan- en uitknop op de decoder te gebruiken...:rolling_eyes: ... Proximus brengt gewoonweg de sixties en seventies terug :sunglasses:

Het heeft vroeger met oudere decoders die juist uitkwamen ook niet altijd probleemloos verlopen in het begin zeker het eerste jaar niet daar heeft mijn pa zich ik dikwijls over druk gemaakt en nu met zijn V5-mini decoder is het een droom hij moet mss één maal in een jaar eens heropstarten of resetten.

Dus het zal met de v7 wel op de lange duur in orde komen ook zeker :wink:

Reputatie 1
Badge

V7 is op dit ogenblik geen vooruitgang op de V6.…

Vol van bugs en ergernissen, zoals hierboven vernoemd en in mijn post een tijdje geleden.

Ik snap dit niet goed wetende dat de V7 ca 1 jaar in labo is getest geweest alvorens commerciële release.

 

Reageer