Vraag

Decoder V6 werkt regelmatig niet



Toon eerste bericht

40 reacties

normaal moet je retoutlabels ontvangen hebben om die terug te sturen,

Reputatie 2
Badge

Zit niks anders in de doos dan de decoder en een handleiding. Geen retourformulier.

normaal zou je die via mail moeten ontvangen maar als hier een  proximus
ook eens kijken in de spam folder….


Als de Proximus forummedewerker de draad opneemt zullen ze u wel verder helpen.

 

Ter info wat er op proximus forum staat : 

cfr: > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

Toestel terugsturen

  1. Print het label uit dat je via e-mail (of post) ontvangen hebt om je oud toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat je toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvang je geen label. In dit geval mag je het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kun je het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (In de MyProximus-app, tik op uw profielicoon en Bestellingen) wanneer je naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al je toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in je buurt en geef het pakket gratis af.
Daar staat ook nog ivm covid-19 het volgende :
(ben niet zeker dat dit nog up-to-date is! want er staan zaken in die volgens mij niet meer kloppen)

Wegens de Corona (COVID19)-maatregelen die momenteel van kracht zijn, is het niet nodig je Proximus-materiaal terug te sturen. Dit mag je uitstellen totdat de regering bekend maakt dat niet-essentiële verplaatsingen opnieuw toegestaan zijn. We zullen je hiervoor in tussentijd niets aanrekenen, maar raden je wel aan de documenten (incl. het label) te bewaren zodat je later je materiaal nog kan terugsturen.

Aangezien ook de Proximus Shops gesloten zijn, kun je momenteel bepaalde toestellen (bv. gsm, tablet, enz.) niet afgeven of afhalen ter herstelling. Onze excuses hiervoor. We proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

Opgelet: Niet al onze toestellen worden omgeruild in een shop (bv. modem, decoder). Volg de stappen hieronder om na te gaan hoe je toestel vervangen of teruggestuurd kan worden.

We vragen specifiek van even geduld te hebben in volgende situaties:

  • Je hebt een toestel dat hersteld moet worden maar je hebt het nog niet kunnen afgeven in een shop.
  • Je toestel is momenteel al in de shop, maar kan nog niet onmiddellijk verstuurd worden voor herstelling.
  • Je toestel is terug van herstelling in de shop, maar je hebt het nog niet kunnen afhalen.
  • Je toestel is momenteel bij de hersteldienst.

Nogmaals bedankt voor je begrip.

@Proximus kloppen deze covid19 regels nog ?

Reputatie 2
Badge

Wel ik moet zeggen dat de V5 compact die ik nu heb ontvangen ipv de V6 dat die toch vlugger opstart en veel stabieler is. Ook tussen de zenders onderling switchen en mijn opnames ophalen gaat vlugger. De V6 zullen ze niet verder verbeteren naar mijn gevoel want ik krijg zelfs nog geen vraag om hem terug te sturen, zegt genoeg zeker:rolling_eyes: . Afwachten wat die V7 uiteindelijk zal zeggen, lijkt er toch op dat ze er hun tijd voor nemen en niet zo maar op de markt gooien, cross fingers:wink: .

Reputatie 2
Badge

@ een Px medewerker, geen mail noch een retourformulier. Wat doe ik met de oude V6?

En is de nieuwe opgestuurde klaar voor installatie?

Mvg

@Armani Je kunt de nieuwe gewoon aansluiten  en hier staat het ook beschreven: 

 > hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe

Reputatie 6
Badge +3

Wat ook een rol kan spelen is hoeveel volumekorting Huawei gegeven heeft aan Proximus wanneer een heel grote hoeveelheid decoders bestelde en ook snelheid van productie. Huawei brengt ook veel verschillende versies van hun set top boxes uit. Je hebt altijd de firmware die geleverd moet worden door Huawei en het set top tv platform. 

Het zou kunnen maar aangezien er nog altijd testen door aangeduide klanten bijkomen heb ik de indruk dat er nog het één en ander moet bij geschroefd worden!

Reputatie 2
Badge

@Martin, thnx voor die link, da lukt dus wel.

Nu nog enkel van die oude af geraken he:wink:

Als ze morgen de draad opnemen zal je wel meer info krijgen en zullen ze desnoods de retourlabels  wel opnieuw opsturen.

zoals hier ook bv is het antwoord van iemand van proximus

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/adres-modem-terug-sturen-49879#post646970

 

Er is inderdaad iets goed mis met de V6 decoder.

De V6 decoder loopt regelmatig vast en dit sedert dat wij dit type decoder hebben. De decoder loopt vast, kan niet verzet worden, blokkeert regelmatig, ...

Onze Proximus betaling dient ook met het juist betaald worden.

De problemen met de V6 decoder blijven maar bestaan.

Vroeger met onze 2 huurdecoders hebben wij nooit een probleem gehad.

Minstens 1 maal per week dienen we nu de V6 decoder zonder stroom te zetten en/-of te resetten.

De V6 decoder van Huawai is altijd al een probleemdecoder geweest.

De V6 decoder is al verschillende keren omgeruild door weer hetzelfde type V6 decoder, terwijl er +- een jaar geleden een V5 beloofd werd.

Technisch is er niets mis. Aan de telefoon is het wel steeds alles weer overlopen of er niets mis is.

Men stelt een interventie voor door een technieker,  maar als op het moment van de interventie alles OK is, dient er betaald te worden.

Een 6 tal weken werd door de klantendienst van Proximus belooft om een V7 decoder te laten bezorgen.

Was echter weer een V6.

Wij zijn meer dan 30 jaar Belgacom - Proximus klant geweest.

Er is heel wat fout gegaan in die ganse tijd ( ik ga geen oude koeien uit de sloot halen_is teveel ).

De laatste jaren is de klantendienst wel verbeterd.

 

 

 

 

IK denk dat er iets goed mis is met die V6 decoders ik moet hier bijna om de 14 dagen de decoder zonder stroom plaatsen en daarna terug opstarten soms start hij dan nog niet en moet ik ook mijn modem herstarten. Bij mijn zoon hetzelfde verhaal met die V6.

Reputatie 7
Badge +5

@Marc_0283 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Mijn klantgegevens zijn toegevoegd.

Een oplossing is enkel mogelijk door omruiling van de V6 decoder door de nieuwe V7 decoder, zoals mij werd beloofd door de klantendienst.

Martin, ik weet niet of je moderator bent maar veel zin om nu nog een v5 in huis te halen heb ik niet. Ik heb hier een V5 als tweede decoder staan maar die start veel trager (evenals mijn vorige V4) op dan de V6  dus is er nog niet  bekend wanneer de V7  ter beschikking komt? Hopelijk werken die dan beter.

Reageer