Vraag

Decoder v6 niet uit slaapstand te krijgen.

  • 22 July 2020
  • 9 reacties
  • 235 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Vorige maandag en dinsdag 20 en 21/07 kwam de decoder v6 met de Proximus-toets niet uit slaapstand; na een reboot was alles terug in orde.

 

Dinsdag stelde ik vast dat de software-versie van de v6 was gewijzigd naar V100R001C00B157. Ik weet niet wanneer dit is gebeurd en als dit de oorzaak kan zijn. Wel zag ik via Menu - Instellingen - Afstandbediening was er een optie te zien: Koppel afstandsbediening met bleutooth.

Ik heb dit dan gedaan en deze namiddag kon de decoder terug normaal uit slaapstand worden gehaald.

Was die functie dan soms uitgeschakeld door de software upgrade?


9 reacties

Dat zal wel de reden zijn want als je bvb de decoder moet resetten voor één of ander probleem dan staat die ook niet meer default in bluetooth mode

Reputatie 2
Badge

Bedankt Martin.

 

Zojuist de decoder terug normaal uit slaapstand kunnen halen. Probleem zal dus hopelijk opgelost blijven.

Heeft u soms een idee wanneer de versie ...B157 op de decoder is geplaatst, want dan was die functie bluetooth mode toch ook niet actief en na een reboot werkte de afstandsbediening dan wel normaal?

Maar als de instelling bluetooth mode niet meer actief was na de software update dan zou Px daar toch de klanten moeten van inlichten!

Er zou ook iets kunnen verkeerd gelopen zijn bij het pushen van de software op je decoder, ik heb dit in het verleden ook nog voorgehad de decoder liep zelf vast en moest ook de decoder eerst rebooten.
Dus moeilijk te zeggen wat er juist gebeurd is, nu heb ik geen v6 meer en heb een v5c in de plaats maar daar is het toch ook zo dat na een reset de remote niet meer op RF functie werkt mar de decoder maar op default IR.

Die nieuwe software is wel tamelijk recent maar van wanneer die juist uitgekomen is dat kan ik niet juist zeggen en daarbij wordt die in waves gepusht op de de decoders dus de ene kan die heel wat  vroeger of wat later gekregen hebben

@TVK5300 

is wel vreemd dat je onlangs een software-update zou hebben gekregen en dat je “slechts” de versie B157 zou hebben ontvangen ?

heb zelf ook een V6 decoder en die heeft een 2 a 3 weken geleden ook een update gepusht gekregen

heb juist gekeken en op mijn decoder staat nu versie B160

sinds die update is het vervelende probleem dat ik met mijn decoder regelmatig had blijkbaar opgelost : wanneer mijn decoder uit diepe slaap kwam had ik geluid maar geen beeld (zwart scherm)

Dat is niet zo raar er zullen altijd nieuwere software versies zijn gezien deze allemaal kort op elkaar volgen, zodra er één uit is, draait de volgende vaak al in test en is er nog een volgende in het labo in de maak, de belangrijkste is de 'standaard software' deze die de meesten krijgen en bv ook gepusht wordt wanneer je een factory reset doet van je decoder, maar het is niet zo dat als TVK5300 een factory reset gaat doen dat die de laatste nieuwe gaat krijgen, bv als je een bepaald probleem aanhaalt Proximus die mss wel pushen als ze weten dat in deze laatste versie bv juist op dit gebied iets aangepast werd, maar het is pas als alles definitief aan een nieuwere versie als goed bestempeld werd, na verloop van tijd, dat het de standaard software wordt, ondertussen zullen er weer al anderen zijn die een recentere software gepusht gekregen hebben met andere aanpassingen of waar iets aangepast werd om hopelijk definitief een bepaalde bug er uit te krijgen enz….. 

Reputatie 6
Badge +3

Het hangt ook af welke upgrade er beschikbaar staat op de server waar jouw decoder naar toegaat om een push update te ontvangen. Je kiest niet zelf met welke Proximus server je verbinding maakt. Een upgrade van de firmware van je modem/router kan je ongeveer achterhalen omdat wanneer je gaat kijken naar network connectivity DSL uptime en internet kan je ongeveer bepalen hoe laat het ongeveer was. Op een decoder niet.

normaal staat de “standaard software” klaar voor (bijna) alle klanten en de andere versies die proximus naar bepaalde klanten willen sturen voor een bepaalde reden, zijn dus de uitzonderingen, daarom kun je bv die recentere versies door een factory reset niet binnen trekken omdat die maar voor bepaalde klanten voorzien zijn en ook omdat proximus natuurlijk het risico niet wilt lopen dat iedereen al met zo’n recente aangepaste versie waar aanpassingen/debuging enz… op gebeurd is, zouden zitten, dus om het risico beperkt te houden. 

Reputatie 6
Badge +3

Een verschil kan altijd voorvallen normaal gezien zou op heel de cluster van servers dezelfde versie moeten staan. Tenzij dat er een tussenstap noodzakelijk zou zijn voor je de meeste recente zou kunnen downloaden.

ze kunnen dit per klant kiezen want bvb het voorbeeld een tijd geleden met de ps4 problemen daar werd bij deze klanten specifiek op de bbox van technicolor een bepaald software versie voor voorzien en als iemand anders met zo’n bbox een reset doet krijgt die deze niet binnen alleen deze bepaalde klanten. 

Daarom spreken ze over “standaard versie” die normaal voor iedereen voorzien is en dan andere versies specifiek voor bepaalde klanten. 

Reageer