Beantwoord

decoder v6 - elke dag resetten

  • 12 September 2021
  • 5 reacties
  • 339 Bekeken

  • Rising star
  • 13 reacties

Sinds ik de decoder v6 (als vervanging van een 5c) heb ontvangen, moeten wij elke dag de decoder resetten.

Dat blijkt de enige manier om een avond tv te kijken (zwarte schermen tussendoor, onderbrekingen, soms tot zelfs 10 keer per minuut).

De resetprocedure modem + decoder zoals beschreven brengt ook geen oplossing (modem & decoder zijn verbonden via ethernet kabel). Na 3 keer via de 0800 lijn verschillende medewerkers aan de lijn te hebben gehad met allerlei beloftes, ben ik nog altijd geen stap verder.

Misschien kan er nu eens iemand van Proximus die zaak ter harte nemen, ik ben het ondertussen beu van uren aan de 0800 te hangen, telkens iemand anders aan de lijn te krijgen om uiteindelijk dan “met loze beloftes” geen stap vooruit te gaan ?

icon

Beste antwoord door Martin 12 September 2021, 12:35

Bekijk origineel

5 reacties

Heb ondertussen een afspraak.

Het probleem blijkt toch te wijten aan een combinatie met mijn AV receiver die na de decoder zit en mijn TV + hifi boxen aanstuurt. 
Ik heb mijn Marantz SR6009 er van tussen gehaald en nu werkt het perfect.

De grote vraag: de Marantz heeft zijn laatste software update, ondersteunt HDMI 2.0 en toch blijkt dat moeilijkheden te veroorzaken die er met decoder V5c niet waren.

 

Reputatie 7
Badge +4

hi @ChM  aangezien je probleem blijft aanhouden kan ikhiervoor een technieker voor je inboeken
kan je een aantal tijdstippen doorgeven waarop deze afspraak mag plaatsvinden ?

Ik vermoed dat “beantwoord” naar het forum verwijst?

Want OPGELOST is het nog steeds niet !!!

ik heb de telefoon van de technische dienst gisteren niet kunnen opnemen, dus er is nog steeds geen oplossing ...

@ChM Als je inderdaad al alles gereset hebt en het niet helpt dan kun je zelf niet veel meer doen.

Ik veronderstel dat je ook de HDMI kabel gebruikt die bij de V6 meegeleverd was en niet de oude van de V5C.

Da Proximus medewerkers kunnen maandag ook de lijn uitmeten op fouten of ze daar iets kunnen uit concluderen en ook eventueel beslissen om een Technieker te sturen 

Daarom ook best ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

NB: je kunt desnoods indien er hier uiteindelijk geen oplossing moest komen, ook zelf een technieker aanvragen

→ Reserveer technicus | Proximus
Quanta costa? Geen cent, het is helemaal gratis!
Contacteer mij voor een gedetailleerde analyse

 

Reageer