Beantwoord

Decoder V6

  • 12 November 2018
  • 38 reacties
  • 1330 Bekeken

Heb nu al een paar dagen problemen, met mijn v6 decoder tijdens de dag geen enkel probleem maar 's avonds soms dat het geluid weg valt, decoder opnieuw starten helpt maar vind ik geen oplossing zijn er problemen momenteel ?
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 5 December 2018, 15:36

Bekijk origineel

38 reacties

En he tis nochtans niet voor iedereen een oplossing geweest hiervoor, geraakt daar maar wijs uit 😉
Ja die B139 versie, die stond er nog niet op en sindsdien geen zwart scherm probleem meer.
welke softwareversie staat er dan op bij u want met de laatste softw versie B139 valt het nog voor, maar mss heb jij al een recentere versie ?
Na de nieuwe update is het probleem van zwarte scherm verdwenen. Bij een andere decoder is een ander probleem opgedoken maar dat is ook opgelost door over te schakelen naar bluetooth.
Na wat opzoekingswerk is het gelukt! Dus bij deze, jullie moeten niets meer doen
Wat een grote klucht is Proximus eigenlijk. Decoder gaan ophalen en oude binnengebracht. Nu wil ik de nieuwe decoder installeren blokkeert die toch wel ni op welke taal ik wil selecteren. Na wat uitzoeken moet ik eerst mijn oude decoder deactiveren. Nummer staat erbij dus ik bel. Zegt da flippostemmeke dat ze de oude niet kunnen deactiveren... ja natuurlijk niet, die heb ik moeten binnenbrengen. Geen nood ze sturen me door naar iemand van Proximus en op dat moment een bug denk ik, want dan verbreekt de verbinding.
Beste Proximus, al een week zonder tv, na een update van jullie kant. Gaan hier nog oplossingen komen of enkel problemen?
Reputatie 7
Badge +4
Ramon, je kan tot 3 decoders aansluiten, dus dit is al zeker geen reden van probleem. Om de decoder van de lijn te verwijderen moet je niet je telefoonnummer doorgeven (je voip nummer) maar wel je nummer waar je internet en TV op staan (DSL nummer). Ik heb nu je V6 voor je verwijderd. Een herstart van je decoder moet je probleem wel volledig verhelpen. Want als hij de taal al gaat vragen is de software volledig doorgelopen.
Wat een grote klucht is Proximus eigenlijk. Decoder gaan ophalen en oude binnengebracht. Nu wil ik de nieuwe decoder installeren blokkeert die toch wel ni op welke taal ik wil selecteren. Na wat uitzoeken moet ik eerst mijn oude decoder deactiveren. Nummer staat erbij dus ik bel. Zegt da flippostemmeke dat ze de oude niet kunnen deactiveren... ja natuurlijk niet, die heb ik moeten binnenbrengen. Geen nood ze sturen me door naar iemand van Proximus en op dat moment een bug denk ik, want dan verbreekt de verbinding.
Beste Proximus, al een week zonder tv, na een update van jullie kant. Gaan hier nog oplossingen komen of enkel problemen?
Ramon, dit is doorgegeven. Als alles goed verloopt komt dit toestel morgen toe in krantenwinkel Casablanca. Je zal hierover verwittigd worden via het gsm nummer die gelinkt is aan jullie klantennummer. Grtjs
Reputatie 5
Badge +3
Vorige week de versie B139 ingeladen op mijn V6, sindsdien problemen met vastlopen van decoder, reageert niet meer op de afstandsbediening, uiteindelijk komt het na paar minuten terug in orde.
Deze SW is door Px uitgerold, ga morgen eens proberen een reset te doen en zien wat dat geeft.

Nog iemand met deze error?
mvg.
Ik heb hetzelfde probleem met een Sony TV KDL-32BX300, ongeveer 7 jaar oud. De 2 andere TV's (Philips en Samsung) en decoder werken perfect. Decoders verwisseld van plaats, probleem blijft bij de Sony TV. Ervoor stond er een Telenet digicorder, altijd perfect gewerkt. Ook de netwerkverbinding heeft een goede snelheid 60/14 (DL/UL). En als ik de HDMI verwissel van poort krijg ik beeld. Ik moet geen harde reset doen. Ook alle mogelijke instellingen proberen aan/uit te zetten. Heeft allemaal geen effect. Wat nog opvallend is dat het HD lampje vaak uit blijft.
Reputatie 7
Badge +4
Ramon, dit is doorgegeven. Als alles goed verloopt komt dit toestel morgen toe in krantenwinkel Casablanca. Je zal hierover verwittigd worden via het gsm nummer die gelinkt is aan jullie klantennummer. Grtjs
Stuur hem maar naar de krantenwinkel in Casablanca! Bedankt
In dat geval kunnen we de V6 wisselen voor een V5 compact decoder, laat even weten je deze wil gaan afhalen, zie : https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL
Reputatie 7
Badge +4
In dat geval kunnen we de V6 wisselen voor een V5 compact decoder, laat even weten je deze wil gaan afhalen, zie : https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL
Ja, ja en nee!
Hey Ramon,

We hadden nog enkele vraagjes:
Heb je al een andere HDMI-kabel (als je die hebt) geprobeerd? En een andere HDMI-aansluiting aan je TV?
Gebruik je toevallig een audioversterker die tussen decoder en TV zit?

Mvg,
Wenzel
Dat is correct, maar er kan natuurlijk altijd een defect zijn aan deze kabel 😉
Ik dacht toch dat de HDMI kabel, die bij de V6 steekt, van een hogere klasse is dan deze bij de v5 of v5-c steekt?
Hey Ramon,

We hadden nog enkele vraagjes:
Heb je al een andere HDMI-kabel (als je die hebt) geprobeerd? En een andere HDMI-aansluiting aan je TV?
Gebruik je toevallig een audioversterker die tussen decoder en TV zit?

Mvg,
Wenzel
Reputatie 7
Badge +4
Ramon, ik heb het doorgestuurd naar de bevoegde dienst, van zodra we feedback hebben laat ik je iets weten.
27355608 (klantenrekening), enkel geluid en geen beeld! Matig
Reputatie 7
Badge +4
Sven, van daar dat we ons IT team nazicht laten doen. Die kunnen zien wat er op de decoder misloopt.
@Charlotte probleem zit hem niet op de lijn maar op de decoder, want heb nog een andere V5 compact en daar geen enkel probleem mee, plus ook wat ik niet kan begrijpen heb het hoogste profiel momenteel en toch kan ik maar 3 tv's aansluiten waar het technisch perfect mogelijk is om 4 aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +4
Ramon, kan je ons via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorgeven? Dan laat ik het even voor je nakijken door ons IT team. Grtjs, Charlotte.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer