Beantwoord

Decoder V5 compact defect


decoder V5 compact defect
lichtjes aan de voorkant van de decoder blijven knipperen.
volgende stappen ondernomen:
- bezoek aan proximus shop. melding gekregen dat er geen decoders meer kunnen omgeruild worden in de proximus winkels. Raad werd gegeven om contact op te nemen met proximus helpdesk.
- contact met proximus helpdesk. raad gekregen om de V5 decoder te resetten via indrukken knop achteraan de decoder. richtlijnen gevolgd van de operator helpdesk. reset van de decoder werkt niet.
- na opzoeken op proximus - filmpje bekeken van het resetten en opnieuw deze oefening gemaakt. zonder succes.

Vraag : hoe geraak ik aan een nieuwe decoder ? Kan die aangekocht worden of wordt die nog omgeruild. Waar moet ik hiervoor zijn of met wie contact opnemen ?

EDVE
icon

Beste antwoord door Jimmy O 3 July 2017, 11:11

Bekijk origineel

29 reacties

Daar zeg je het juist, mijn vader (en zeker niet hij alleen, zie forum, Facebook, twitter enz) heeft altijd al problemen gehad zeker ivm met opnames op zijn v5, dus je zou voor minder denken vlug nieuwe software binnen halen om minder problemen te hebben.
Voor de v4 werdt er zelf een mail verstuurt dat er nieuwe software was.
Voor de v5 heb ik nog geen zo'n melding gekregen en ook niet voor de v5c.
Reputatie 6
Badge +2
Wat een hoop ellende. En blijkbaar nog steeds niet opgelost. De klant heeft dus geen mini maar een V5 met hdd.
Verder: ik heb net hetzelfde gehad en kreeg volgende antwoord:
De V5 met HDD vertoond snel problemen.
De reset , want die bestaat inderdaad werkt niet altijd optimaal.
Bleek bij mij dat de touchscreen knoppen niet meer reageerden.
Het begon met serieopnames die niet meer konden gewist worden, of opnames die ik gewoon niet kon programmeren, opnames die verdwenen,... Vrij vlug allemaal.
En wat de TD mij vertelde was ik alvast niet de enige, er zouden bij defecten géén V5 HDD meer aan klanten gegeven worden, zelfde verhaal in verdeelpunt.
Ik was zowat dagelijks bezig met resetten want op het laatst liep mijn beeld gewoon vast zo ook de decoder.
Ik ben er niet kwaad om maar het zijn die verschillende antwoorden, en ik geloof wel dat de TD weet waarover ze het hebben.
Nog iets over die updates: als je een decoder reset, en dan bedoel ik compleet reset dan krijg je bij opstart de allerlaatste software binnen, dus op dat ogenblik niet 's nachts.
Reputatie 7
Badge +6
Peter66, weet dat dit een topic is van 7 maand oud. Het probleem was dat Ro geen reset kon doen omdat er een misverstand was welke type decoder hij had. Nadat dit was uitgeklaard kon hij een reset doen. Weet trouwens dat je geen reset moet doen om een update te krijgen. Elke update wordt automatisch uitgevoerd. Deze updates gebeuren 's nachts. Je hoeft hiervoor niet te resetten.

Ik kan er wel bij vermelden dat wanneer er een update beschikbaar is, dat deze in golven wordt uitgerold. Het kan dus zijn dat er reeds klanten de nieuwe software hebben en jij nog niet. Geen nood, de update zal automatisch volgen na enkele dagen tot maximaal paar weken. Een reset kan dit dan wel forceren.
Reputatie 5
Badge +1
Graag toch nog een reactie op mijn topic van 7 maand geleden ...
Inderdaad destijds was het een misverstand over het type van decoder waarover het ging, een V5 of een V5C . Vandaar het misverstand voor rebooten enz....
Dit werd opgelost door het misverstand op te lossen uiteraard.
We zijn nu ongeveer 7 maand verder en hebben geen enkel, maar ook geen enkel probleem ondervonden met onze V5 met HD . Hij is verbonden via een devolo naar de modem .

Alles werkt perfect met de decoder V5 .
Dit wilde ik nog maar eens meegeven.

Ro

Reageer