Decoder problemen

  • 14 August 2019
  • 12 reacties
  • 222 Bekeken

Hoe kan ik een nieuwe decoder verkrijgen bij problemen met deze, een mailadres van de klantendienst vind ik niet en telefoneren is niet altijd makkelijk.

12 reacties

Ik heb jouw post naar een nieuw topic verhuisd.

Welke problemen ervaar je met jouw decoder dan?
Soms gaat hij dagenlang en dan een paar minuten uit, op verschillende tijdstippen, kan niet zeggen dat het elke dag is maar wel vervelend als je TV kijkt en ligt niet aan TV
Als hij "uit" gaat, heb je dan nog beeld? Krijg je blokjes? Kan je de kanalen nog verzetten? Of krijg je volledig zwart beeld waarbij je niks meer kan doen?
Niks meer zoals ik geen decoder zou hebben.
heb je hem al eens een reset laten doen > klik hier
Jazeker, begrijp er soms niets van, vroeger kon je naar een Proximuswinkel om een nieuwe te halen maar gaat blijkbaar niet meer
Inderdaad omruilen in Prox winkel is afgeschaft.
Dan misschien toch is overwegen bij andere provider te gaan na 25 jaar, is niet het eerste probleem en mailen kan je ook blijkbaar niet
Ter info ivm omruilen: Ze kunnen hem wel via UPS of soms ook via Bpost opsturen
Voor UPS kun je access point opgeven naar uw keuze en uw gsm nummer opgeven waarop ze u dan verwittigen wanneer deze daar in het access point toegekomen is...
Dat zou geen probleem zijn zelf te gaan afhalen maar zou niet weten waar ik moet zijn om akkoord te krijgen
Vraag het eens in een privébericht of het mogelijk er ene op te sturen > klik hier

PS: na 22u00 komen de Proximus medewerkers wel niet meer langs op het forum en morgen feestdag ook niet.
Wel is er morgen iemand op de helpdesk 0800 22 800, maar dat is meer om technische problemen op te lossen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zou geen probleem zijn zelf te gaan afhalen maar zou niet weten waar ik moet zijn om akkoord te krijgen

Ik zie niet direct iets mis met de decoder zelf, kan je eens het volgende doen.
  1. Schakel je decoder volledig uit met de schakelaar aan de achterkant
  2. Voer een volledige reset uit van de modem, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
  3. Wanneer de modem terug volledig is opgestart (alle leds terug blauw) schakel je tenslotte de decoder terug in.

Reageer