Vraag

Decoder probleem

  • 4 September 2018
  • 47 reacties
  • 1068 Bekeken

Ik bezit een 4K tv. Voor zover ik weet is Netflix de enige die uitzendt in 4K.. Dit kan ik via Proximus aanvragen. Mooi zo. Gisteren gebeld dat mijn decoder geen 4K kan weergeven. Geen probleem, ze sturen een ander, probleem opgelost.
Vriendelijk, vlot en eenvoudig: zoals een mens verwacht.

Vandaag decoder gekregen. Een V5 compact (heb nu een gewone V5) dus daar schiet ik weinig mee op. Geen 4K. Dus terug gebeld, Proximus. Alleen een V6 kan ultra of 4k aan. Maar die sturen ze niet Waarom niet. Daarom niet. Dat is zo beslist.
Onvriendelijk, stug en moeilijk: zoals het niet moet noch hoeft.

Waarom krijg ik niet gewoon een V6? Ik heb genoeg voor mijn tv betaald. Ik heb een camera die beelden schiet in 4k, zelfs mijn Iphone heeft die mogelijkheid. Zie ik iets over het hoofd? Men spreekt ondertussen al van 8K, maar bij je provider moet je niet eens aankomen voor 4K. Ik vind dit alles behalve. Wat een gedoe.

Als trouwe klant (TV, internet, dubbel smartphone abo,) wordt je gewoon afgescheept als een klein kind. Dat krijg je niet. Bedankt.

47 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Tip,

Je kan ook rechtstreeks Netflix kijken op een smarttv. 

Dan hoef je de decoder niet te gebruiken om 4k te hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +3

beste,

ik vraag na via techn dienst of dit mogelijk is.

groeten

Tina

Ter info:
De huidige decoder wordt niet op voorhand gedeactiveerd lees de uitleg daarom hier eens > klik hier
Nadat je de nieuwe ontvangen hebt moet je de oude retourneren
Maar morgen komen de Proximus medewerkers hier terug op het forum langs en zullen je wel verder helpen.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Jdevreese,

Zoals Martin vermeld zullen we op voorhand de huidige decoder niet deactiveren.Dit zal pas zijn op het moment dat je de nieuwe V6 hebt geïnstalleerd. Wanneer de V7 voor alle klanten beschikbaar zal worden is nog niet gekend.

Groetjes IngeDc
Louter ter bijkomende info: ivm de v6 decoder
Vanaf 1 oktober stopte Google met de YouTube support op de V6 decoder.
Momenteel is er geen alternatief via de decoder beschikbaar.
Reputatie 6
Badge +2
Momenteel worden V6 decoders enkel toegewezen aan mensen die in een testgroep zitten en aangezien je niet ingeschreven bent om in zo'n testgroep te zitten is dan ook normaal dat je geen V6 decoder krijgt.
Maar wees gerust, op termijn zal Proximus die V6 decoder voor iedereen uitbrengen dus ik zou zeggen heb nog wat geduld.
Reputatie 7
Badge +4

@jl.dehasque kan je mij via een privé bericht even het klantennummer doorgeven? Is dit een gekochte V4 of een gehuurde?

Alexander, ik weet niet waar je deze info haalt, maar er zijn er wel al die hun decoder ingeruild hebben tegen een V6 decoder, de voorwaarde is wel dat je lijnsnelheid natuurlijk hoog genoeg is en je een TV hebt met HDMI aansluiting. (scart aansluiting heeft de V6 niet meer) .
Als er een Proximus medewerker hier langs komt, zou het best zijn dat je van hen natuurlijk een officiële uitleg krijgt en met je verder kunnen bezien of je een V6 kunt bekomen en op welke manier.
Je kunt ook altijd een Privébericht sturen (klik hier) indien er van hen op de lange duur geen bericht komt.

@AntonellaD Dank voor je antwoord, Charlotte heeft me ondertussen gecontacteerd per privé bericht, er zou iemand morgen langskomen (klantennummer is denk ik door deel via werk deel privé)

Reputatie 5
Badge +2
Hey Joachim,

Heb het zonet in orde gemaakt voor je. De nieuwe decoder zal verzonden worden naar het onderstaand Kiala punt (was het enige in Torhout). Van zodra je een sms berichtje krijgt op je gsm, mag je de oude decoder samen met de voeding in een afgesloten doos meenemen naar het UPS punt, je zal dan de nieuwe ontvangen en de oude zal onmiddellijk retour gezonden worden.

[h4]T WINKELTJE BVBA (36573885)[/h4]
ELISABETHLAAN 1, 9999
8820 TORHOUT

Groetjes IngeDc

Het moet volgens mij goed mogelijk zijn aangezien gisteren hier op het forum iemand zijn V5 mag omwisselen voor een V6 decoder.

Zie topic > klik hier

Reputatie 7
Badge +4

@ElsVer  Ik heb het nodige gedaan zodat er 2 v6 decoders in je gekozen UPS punt worden geleverd. Wanneer ze zijn geleverd ga je ook nog een sms ontvangen. De v5 decoders + voedingskabels mag je in een kartonnen doos steken en afgeven wanneer je de nieuwe decoders gaat afhalen.

Je kan ook rechtstreeks op tv kijken naar Netflix. 

Gewoon inloggen bij Netflix op je smarttv in plaats van op de decoder.

In de veronderstelling dat het een smarttv is en die ook op je thuisnetwerk kan aansluiten. 


Daarmee hebben ze geen v6 decoder hé :wink:

heb dit in een ander topics ook al aangehaald maar daar gaat hem uiteindelijk niet om, want eens je een v6 decoder hebt kun je om 4k zenders vragen :smiley:

Nu is het wel zo als je via uw v6 decoder netflix wilt dat google dit voor de v6 niet meer ondersteunt.

dus dan heb je wel weer een punt dat je ook rechtstreeks via je tv die een netwerkverbinding kan maken je naar netflix kunt kijken, of alle types smart tv deze netflix mogelijkheid bieden dat moet je dan even checken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb vandaag een nieuwe decoder gekregen omdat mijn oude niet meer ondersteunt wordt.
Het is tot mijn ontgoocheling een V5-C.
Ik heb echter een paar weken geleden een nieuwe 4K TV aangeschaft en zou daarom een V6 willen die wel 4K aankan.
Wat moet ik doen om die te bekomen ?

Je zal een V6-decoder ontvangen. Er volgt nog een bevestiging via e-mail.
Groetjes,
Antonella
Beste Tina, bedankt voor je bericht.
Kunnen we niet eerst de v6 decoder enkele dagen testen vooraleer de huidige te deactiveren? Als je de huidige deactiveert, en B-post zou vertraging hebben, zitten wij dan zonder tv?

Loont het de moeite om nu nog even uit te zweten tot de v7 uitkomt, of is dit nog niet voor de eerste maanden?

Mvg,
Joachim

Hi, ben hier op gebotst, weet niet of het het beste kanaal is, maar hier ook bezitter van een 4k tv sinds enkele maanden. Wij zitten ook nog met oudere decover (v4?).
Is het mogelijk om een V7 decoder te ontvangen, want ook wij willen graag ten volle genieten van de kwaliteit en nieuwe funtionaliteiten.

Mvg,
Jean-Louis

Ter info: V7 is nog niet gecommercialiseerd, V7 testfase moet eerst achter de rug zijn.

Gehuurde v4 decoder kan normaal gezien wel omgeruild worden, maar dat laat ik verder over aan iemand van het proximus forum team.

ok, V6 zou ook goed zijn :)

Reputatie 6
Badge +2

Ter info, in Tokio Japan zullen er 8K beelden worden geproduceerd tijdens de Olympisch Spelen. 

geen probleem in “Blokken” kun je een 8K TV winnen :wink:

Reputatie 6
Badge +2

En wat dan met de decoders?

net zoals het tot nu altijd geweest is veel later pas, we zitten nu nog maar pas met 4K decoders, en hoelang bestaan er al 4K TV’s en dan moeten de zenders ook nog in 4K streamen, er zijn er nu nog altijd in SD, dus zeker niet om van wakker te liggen, als de commerce maar ieder keer met iets nieuws uitkomt om weer wat nieuw te kunnen verkopen, daar draait in het feite allemaal om.

Ook niet vergeten dat er dan nog altijd zijn die op een trage VDSL snelheid zitten en om 4K en later 8K te streamen hen je toch wat bandbreedte nodig, enfin de toekomst is toch glasvezel en daar zal een 8K stream wel geen probleem geven :relaxed:

Bedankt voor uw antwoord, Alexander. Dat had die man aan de lijn me ook kunnen vertellen in plaats van zijn waarom-daarom. Deed me denken aan dat oude Belgacom. Maar ondertussen schiet ik niets op met mijn 4K tv.
Het wordt inderdaad hoogtijd dat er meer concurrentie op de markt komt. Betere voorwaarden en zeker een betere kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +3

@jl.dehasque  Op het klantennummer dat ik terugvind in je profielgegevens zijn er geen actieve producten en diensten. Kan je even het correcte klantennummer invullen en me dan een seintje geven? Dank je wel. Groetjes, Antonella

Hoi Jdevreese,

Zoals Martin vermeld zullen we op voorhand de huidige decoder niet deactiveren.Dit zal pas zijn op het moment dat je de nieuwe V6 hebt geïnstalleerd. Wanneer de V7 voor alle klanten beschikbaar zal worden is nog niet gekend.

Groetjes IngeDc


Dank voor de info, dan mag u er zeker 1 opsturen.

Mvg,
Joachim

Reageer