Vraag

Decoder probleem

  • 4 September 2018
  • 47 reacties
  • 1068 Bekeken

Ik bezit een 4K tv. Voor zover ik weet is Netflix de enige die uitzendt in 4K.. Dit kan ik via Proximus aanvragen. Mooi zo. Gisteren gebeld dat mijn decoder geen 4K kan weergeven. Geen probleem, ze sturen een ander, probleem opgelost.
Vriendelijk, vlot en eenvoudig: zoals een mens verwacht.

Vandaag decoder gekregen. Een V5 compact (heb nu een gewone V5) dus daar schiet ik weinig mee op. Geen 4K. Dus terug gebeld, Proximus. Alleen een V6 kan ultra of 4k aan. Maar die sturen ze niet Waarom niet. Daarom niet. Dat is zo beslist.
Onvriendelijk, stug en moeilijk: zoals het niet moet noch hoeft.

Waarom krijg ik niet gewoon een V6? Ik heb genoeg voor mijn tv betaald. Ik heb een camera die beelden schiet in 4k, zelfs mijn Iphone heeft die mogelijkheid. Zie ik iets over het hoofd? Men spreekt ondertussen al van 8K, maar bij je provider moet je niet eens aankomen voor 4K. Ik vind dit alles behalve. Wat een gedoe.

Als trouwe klant (TV, internet, dubbel smartphone abo,) wordt je gewoon afgescheept als een klein kind. Dat krijg je niet. Bedankt.

47 reacties

geen probleem in “Blokken” kun je een 8K TV winnen :wink:

Reputatie 6
Badge +2

En wat dan met de decoders?

net zoals het tot nu altijd geweest is veel later pas, we zitten nu nog maar pas met 4K decoders, en hoelang bestaan er al 4K TV’s en dan moeten de zenders ook nog in 4K streamen, er zijn er nu nog altijd in SD, dus zeker niet om van wakker te liggen, als de commerce maar ieder keer met iets nieuws uitkomt om weer wat nieuw te kunnen verkopen, daar draait in het feite allemaal om.

Ook niet vergeten dat er dan nog altijd zijn die op een trage VDSL snelheid zitten en om 4K en later 8K te streamen hen je toch wat bandbreedte nodig, enfin de toekomst is toch glasvezel en daar zal een 8K stream wel geen probleem geven :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@jl.dehasque kan je mij via een privé bericht even het klantennummer doorgeven? Is dit een gekochte V4 of een gehuurde?

Reputatie 7
Badge +3

@jl.dehasque  Op het klantennummer dat ik terugvind in je profielgegevens zijn er geen actieve producten en diensten. Kan je even het correcte klantennummer invullen en me dan een seintje geven? Dank je wel. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Dank voor je antwoord, Charlotte heeft me ondertussen gecontacteerd per privé bericht, er zou iemand morgen langskomen (klantennummer is denk ik door deel via werk deel privé)

Reputatie 7
Badge +3

@jl.dehasque   Onder het klantennummer in je profiel zijn geen vaste producten vermeld ?   

kan je ons het klantennummer met je vaste producten (tv, decoder, enz) doorgeven ?

Dan kijken we voor een omruiling decoder.

mvg,

Tina

Reputatie 6
Badge +3

Je kan ook rechtstreeks op tv kijken naar Netflix. 

Gewoon inloggen bij Netflix op je smarttv in plaats van op de decoder.

In de veronderstelling dat het een smarttv is en die ook op je thuisnetwerk kan aansluiten. 

 Dat klopt maar het gaat er hem hier meer specifiek om dat jl.dehasque een een 4K decoder wilt volgens mij :slight_smile:

Beste, 

Wij hebben ons ook een 4K tv aangeschaft, zou het mogelijk zijn om onze v5 decoder om te ruilen naar en nieuwe v6(4K) of eventueel de v7(4K)?

Ik denk dat mijn gegevens allemaal correct staan in mijn account.

@frank @tina.b 

Reputatie 7
Badge +3

beste,

ik vraag na via techn dienst of dit mogelijk is.

groeten

Tina

beste,

ik vraag na via techn dienst of dit mogelijk is.

groeten

Tina

Heeft u nog geen antwoord ontvangen?

Alvast bedankt voor de moeite.

mvg

Het moet volgens mij goed mogelijk zijn aangezien gisteren hier op het forum iemand zijn V5 mag omwisselen voor een V6 decoder.

Zie topic > klik hier

@Denemem Ik heb het nodige gedaan zodat er een v6 decoder in je gekozen UPS punt wordt geleverd. Wanneer hij is geleverd ga je ook nog een sms ontvangen. De v5 decoder + voedingskabel mag je in een kartonnen doos steken en afgeven wanneer je de nieuwe decoder gaat afhalen.

Beste,

Zou het mogelijk zijn om voor mij hetzelfde te doen? 

Wij hebben ons ook een 4K aangeschaft.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@ElsVer Naar welk UPS punt kunnen we de V6 decoder opsturen?

De lijst met beschikbare UPS punten kan je  hier terugvinden.

@ElsVer Naar welk UPS punt kunnen we de V6 decoder opsturen?

De lijst met beschikbare UPS punten kan je  hier terugvinden.

DIPRITEX PRIMA (75591265)

OOSTHOEK, 39
9968 ASSENEDE

Gaat dit dan voor beide v5 decoders die we in huis hebben, of één enkele  decoder?

Reputatie 7
Badge +4

@ElsVer Beschik je over 2 4K TV's?

Wij hebben net een nieuwe LG OLED55C9PLA aangeschaft & we hebben de Samsung UE43RU7440 al even staan. Ik denk dat dat ook een 4k Tv was dus ja we hebben 2 4k toestellen.

@ElsVer Beschik je over 2 4K TV's?

Wij hebben net een nieuwe LG OLED55C9PLA aangeschaft & we hebben de Samsung UE43RU7440 al even staan. Ik denk dat dat ook een 4k Tv was dus ja we hebben 2 4k toestellen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Tip,

Je kan ook rechtstreeks Netflix kijken op een smarttv. 

Dan hoef je de decoder niet te gebruiken om 4k te hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@ElsVer  Ik heb het nodige gedaan zodat er 2 v6 decoders in je gekozen UPS punt worden geleverd. Wanneer ze zijn geleverd ga je ook nog een sms ontvangen. De v5 decoders + voedingskabels mag je in een kartonnen doos steken en afgeven wanneer je de nieuwe decoders gaat afhalen.

Je kan ook rechtstreeks op tv kijken naar Netflix. 

Gewoon inloggen bij Netflix op je smarttv in plaats van op de decoder.

In de veronderstelling dat het een smarttv is en die ook op je thuisnetwerk kan aansluiten. 


Daarmee hebben ze geen v6 decoder hé :wink:

heb dit in een ander topics ook al aangehaald maar daar gaat hem uiteindelijk niet om, want eens je een v6 decoder hebt kun je om 4k zenders vragen :smiley:

Nu is het wel zo als je via uw v6 decoder netflix wilt dat google dit voor de v6 niet meer ondersteunt.

dus dan heb je wel weer een punt dat je ook rechtstreeks via je tv die een netwerkverbinding kan maken je naar netflix kunt kijken, of alle types smart tv deze netflix mogelijkheid bieden dat moet je dan even checken

Reageer