Decoder omruilen verloopt slecht

  • 7 February 2018
  • 3 reacties
  • 417 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Het zou niet mogen. Maar het is toch zo gebeurd.
En ik ben er niet gelukkig over.

Ik bel naar PX via 0800 en meld een defect aan de decoder.
De medewerker zegt dat verzenden via Bpost niet kan.
Ik dring er op aan dat hij deze informatie controleert.
Blijkt dat Bpost wel samenwerkt met Proximus.

Medewerker maakt dossier op.
Ik krijg telefonisch een code om mijn decoder te volgen.
Er zou ook een mail volgen.
Decoder zou op maandag geleverd worden.

Verder: geen uitleg. Alles staat in de mail.

Helaas komt de mail er niet.

Ik bel naar veel later dezelfde dag naar PX en men vindt niets terug over het vervangen van mijn defecte decoder.

Men maakt dit in orde.

Dezelfde uitleg: Bpost levert maandag de decoder. Ik moet thuis zijn. Er is géén code en ik kan het pakje NIET volgen op Bpost.

Er volgt 1 mail. Uw decoder zal ' dinsdag ' geleverd worden. Plus een verwarrende info over Familus en bijkomende huur op decoder. ( Medewerker gaf mij daar in achteraf gelijk dat dit verwarrend is en dat hier iets moet aan gebeuren ).

Omdat ik al zoveel las over bestellingen die maar niet toekomen was ik wel op mijn hoede en bel dinsdag toch nog even naar PX, na lang aandringen vindt men toch een Track ID en kan ik het pakje online volgen.

De postbode levert mij TWEE decoders. TWEE. ( 2 )

Naar PX gebeld.

U hebt een 2de decoder gevraagd ? Neen : een swap.

Ach ?...

En dan wordt het ingewikkeld, ik krijg een uitleg die kant nog wal raakt er worden dingen aangehaald die gewoon niet kloppen.

Een voorbeeld. Het terugzenden van de defecte decoder daar zou je een email voor krijgen met een verzendingslabel die je op een doos kleeft , daar in stop je de defect decoder en die doos doe je naar Bpost.

Men beweerd dat ik die mail ontvangen heb. Niet dus. Ik heb daar ook nooit uitleg over gehad.

Maar ik zit dus met 2 decoders.

Men gaat een dossier opmaken maar het zou wel een paar weken kunnen duren vooraleer dit recht gezet is.

Ik krijg ook de melding dat een decoder betalend zal zijn. Maar men gaat dit regelen.

Ik heb geen zin om dit meer dan een week te laten aanslepen.

Bel een aantal keer naar PX.

- U mag onder bewijs één decoder afgeven aan een verkoopspunt.
Zogezegd zo gedaan.
One to go.
De andere gaat men in de loop van de week laten ophalen, ik zou daarvoor op 6/2 een mail ontvangen met een code die op de doos die ik gebruik moet kleven, die doos moet dan naar Bpost.

Ik ben ondertussen bezig met het installeren van mijn nieuwe decoder.

Plots belt men aan: Bpost , ik kom een pakje ophalen.

Ik val compleet uit de lucht en laat de postbode binnen , het gaat hem verteld ze over een terugzenden van een pak naar PX. Aangevraagd op 5/2 ( aanvraag omruiling 3/2 )

Maar ik wéét niet hoe...

De postbode heeft gelukkig een zelfklevend etiket en kan mij daarvan een bewijs geven.
Samen, hoera voor Bpost, pakken we de defecte decoder samen in.

Ik kan nu de terugzending volgen online.

Beste Proximus:

Gelieve iets aan jullie communicatie naar de klant toe te doen.
Gelieve eventueel een duidelijke vermelding te maken op MyProximus inzake omruiling.
Hoe werkt het, ect ...
Bezorg de klant de juiste informatie en bezorg de klant op een uniforme manier het artikel.

Bpost is zeer eenvoudig , ik heb daar geen problemen mee. Doe veel aankopen online.

Het is de afzender die hier de mist ingaat.

>>>>> De procedure zou bijvoorbeeld online kunnen.

- laat de klant de keuze.

: bestellen 2de decoder
: aanvraag omruilen defecte decoder.
: doe op dezelfde pagina een test om te kijken of de klant recht heeft op een nieuwer model (
sommige klanten - las ik - hebben nog een 'bijna' vintage decoder.

Op deze pagina zou dan net zoals bij gekende webwinkels automatisch alles te volgen zijn.
Tracking Id, te kiezen ophaalpunt en methode.

Eventuele kosten bvb voor de aankoop 2de decoder.

Nu is het dubbel leveren, foutieve info, bellen, mailen, naar een verkooppunt gaan, onverwacht een ophaling ect ect ect.

Ik kan U meegeven dat ik gisteren alles behalve gelukkig was.

Dan kreeg ik de decoder geeneens actief - middels gelukt maar hier volgt een nieuw topic over.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Peter, jammer dat jet zo heeft moeten lopen. Ik heb dit even uitgepluist en zie ook waar het is fout gegaan. Ik zorg dat de feedback bij de juiste persoon terecht komt.
Mijn excuses voor de hinder.
Dit komt hier dikwijls terug ivm omruilen van apparaten en de verstuurmethode, is er ergens een regel waarbij de versturing de ene keer gebeurt via UPS en de andere keer via Bpost.
Kun je als klant zelf kiezen bij het omruilen voor één van de twee pakjesdiensten ?
Vroeger heb ik ergens een antwoord gelezen dat Bpsost maar zou mogelijk zijn in bepaalde regio's omdat het nog in proef stadium zou lopen met Bpost !?
Reputatie 7
Badge +6
Martin, ik kan hier momenteel niet in detail rond gaan omdat er een aantal lopende wijzigingen zijn hieromtrent.
In dit scenario was het een menselijke vergissing die de bal aan het rollen maakte.

Reageer