Vraag

Decoder loopt heel vaak vast bij afspelen opname

  • 28 January 2021
  • 28 reacties
  • 1076 Bekeken

Al een tijdje loopt de decoder vast bij afspelen opname. Meestal ergens na een half uur.

Reageert dan nergens meer op. Uitzetten met de netsnoer, terug opstarten.

Bij opnieuw afspelen loopt de opname dan vaak exact hetzelfde punt vast. 

Zeer vervelend. 

Steeds meer storing, maar ook een steeds hoger wordende abonnement prijs.


28 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Uw lijnmeeting zien er alvast in orde uit. 

 

Kan u uw decoder eens resetten zoals hier uitgelegd is? Moest het nadien nog voorvallen, gelieve ons te laten weten wanneer het voor valt en eventueel met welke opname.

Voor het resetten was het slecht. Bijna dagelijks bij afspelen van een opname liep de decoder vast. 

Ik heb gereset volgens de genoemde methode.

Nu is het nog erger. Nu loopt hij zelfs vast tijdens gewoon tv kijken, terwijl er een programma op de achtergrond wordt opgenomen.

Proximus verhoog elk jaar de prijs per maand met twee euro, maar het TV kijken gaat steeds slechter.

6 jaar geleden werkte het helemaal storingsvrij, tot men het menu ging verfraaien. Daarna werd het elk jaar slechter. Tot nu, het is bijna niet meer mogelijk om meer dan een uur te kijken zonder dat het vastloopt.

Onderhand maar een andere provider zoeken.

Is dit een v5 decoder met harde schijf dan kun je eens de harde schijf aan de linker kant er uit swappen en zien of je dan Tv kunt kijken zonder probleem.
Wat je ook kunt doen is de bbox eens resetten 

als die niet direct verbonden is met een netwerkkabel kan het ook aan de tussenliggende apparatuur liggen. 

Als het echt niet betert; dan kun je best wachten tot morgen op de peox forum medewerkers die dan kunnen beslissen om bv de decoder al dan niet moet vervangen worden.

Ik wil gewoon de software van 6 jaar geleden erop, toen werkte het perfect. Het apparaat lijkt gewoon te traag voor de software die er nu op draait. Deze avond weer dikke ellende.

Ik geef nog één reset volgens de voorgestelde instructie. Hopelijk werkt het dan. Maar ik denk dat ik nog meer kans maak om de lotto te winnen.

Welke decoder heb je want sommige types worden omgeruild, maar straks als de Prox medewerkers hier langskomen kunnen ze het verder met je bespreken.

 

En de bbox ook al gereset = 20 seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden.

Wel gereset door aan de voorkant 2 knoppen te bedienen en dan de schakelaar aanzetten. Dan wordt er allerlei software opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

Ooh wacht de bbox, dat heb ik  niet geprobeerd gisteren.

Vanavond dat eens proberen 

Ik heb alles nog een keer gereset, het is ietsje beter, maar het gaat nog steeds niet vlekkeloos.

Zoals ik al eerder zei: het werkt steeds slechter en de prijs wordt steeds hoger.

 

Ik krijg net een brief thuis. Een prijsverhoging van maar liefst €8,57 per maand. 17%  in mijn geval. Proximus moet zich kapot schamen. Dat kan toch niet. 

Reputatie 4
Badge +2

is een v5 harddisk .. ik had het zelfde probleem . enigste oplossing was mijn decoder omruilen

@Rensjm je hebt een v5 decoder en mss kunnen de proximus forummedewerkers als ze hier langskomen voorstellen om je V5 om te wisselen voor een V5Compact (zonder harde schijf) die wel een stabiele decoder is. 
Als het natuurlijk iets te maken heeft met je bbox zal dit dan ook geen oplossing zijn maar je moet ergens beginnen met iets te vervangen!

Als de prox medewerkers hier vanavond niet meer reageren zal het pas voor maandag zijn dan.

Gisteren bekeken we opnames van een serie, waar  er meerdere achter elkaar waren opgenomen.

Aan het eind van de opname van de serie loopt de opname nog een half uur verder in de volgende aflevering. Op een bepaald punt liep het afspelen vast. Daarna opnieuw aangezet. Toen de volgende aflevering aangezet en hij liep op exact hetelfde punt vast als in de vorige opname aan het eind.

Als een opname bij afspelen vastloopt is het telkens op hetzelfde punt als je de decoder uit zet en weer aan. Zou het dan aan de bbox kunnen liggen? Met internet hebben we eigenlijk nooit een error. Ik denk dat het een opname fout is. Als je op het juiste moment doorspoelt, voorbij het dode punt, dan kun je weer verder kijken. Maar dat vergt soms zo'n 10 minutten rotzooien met de afstandbediening om precies voorbij dat punt verder te kunnen kijken.

@Rensjm je hebt een v5 decoder en mss kunnen de proximus forummedewerkers als ze hier langskomen voorstellen om je V5 om te wisselen voor een V5Compact (zonder harde schijf) die wel een stabiele decoder is. 
Als het natuurlijk iets te maken heeft met je bbox zal dit dan ook geen oplossing zijn maar je moet ergens beginnen met iets te vervangen!

Als de prox medewerkers hier vanavond niet meer reageren zal het pas voor maandag zijn dan.

Welke maandag?

als je de bbox eens gereset hebt en ook de decoder dan kun je zelf niet veel meer doen

maar ik zie dat de prox medewerkers hier nog niet gereageerd hebben om je verder te helpen, hopelijk pakken ze morgen hier de draad op.

wat je eventueel eens zou kunnen proberen is de harde schijf er eens uit swappen aan de linkse kant nadat je eerst de voeding afgezet hebt hebt en dan er terug induwen en decoder terug onder spanning zetten. 

Reputatie 4
Badge +2

ik zou gewoon vragen om de decoder te wisellen . de v5  decoder loopt op zijn einde .

Dat had ik inderdaad ook voorgesteld en dat zullen ze ook wel doen maar willen hoogst waarschijnlijk eerst vaststellen of het anders kan opgelost worden en het wel 100% aan de decoder ligt.

Reputatie 4
Badge +2

is juist. is het zelfde probleem dat ik had met mijn oude v5 decoder. ze hebben gewoon mijn decoder omgeruild na contact  met de technische dienst 

Komt wel in orde gewoon de oplossing van een forummedewerker afwachten.

Reputatie 4
Badge +2

Ja maar dan moet er wel antwoord komen. Deze topic is een maand oud. 😀

ja dat is ook waar maar nooit de moed opgeven :wink:
en in het ander geval kan er gebeld worden naar helpdesk met de vraag of de decoder kan omgeruild worden...

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm 

Ik zal het nodige doen om een nieuwe decoder naar je toe te sturen via Bpost, wanneer kan deze decoder bij jou geleverd worden?

 

Geert

Dag Geert, 

Volgende week maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag kan het in ieder geval.

Bedankt, hopelijk is het daarmee opgelost 👍

 

Groetjes, 

 

Rens

Reputatie 7
Badge +3

Dag Geert, 

Volgende week maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag kan het in ieder geval.

Bedankt, hopelijk is het daarmee opgelost 👍

 

Groetjes, 

 

Rens

Ik doe het nodige, kan je op je profiel ook nog een GSMnr. toevoegen?

 

Geert

Reageer