Beantwoord

Decoder hangt na veranderen zender


Ik heb een tweede decoder V4 en als ik van zender verander, komt er geen beeld. DE enige manier om toch een beeld te krijgen is om SOPT / START van de uitzending te selecteren, dan gaat het meestal wel.
Met mijn andere decoder heb ik dit probleem niet.
Ik heb de decoder meerdere keren herstart en er is blijkbaar ook geen reset mogelijkheid.
Kan ik deze inruilen in de Proximus shop ??
icon

Beste antwoord door HadewychT 5 June 2019, 21:46

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hier vind je nog een handleiding om een V4 te resetten :

https://www.youtube.com/watch?v=i1QkBWVNfsA
Dan moet je wel weten dat bij bepaalde software versies van de V4 een reset je decoder onbruikbaar maakt!
Dus probeer eerder een heropstart door de spanning van de decoder even te onderbreken om problemen op te lossen, maar als ook dit niet helpt dan kan een omruilen nodig zijn.

De V4 decoders worden de laatste tijd bij veel klanten al omgeruild, dus eventueel afwachten tot een Proximus medewerker langs komt hier om verder met je na te gaan wat er mogelijk is in uw geval.
Reputatie 4
Badge +2
Dan moet je wel weten dat bij bepaalde software versies van de V4 een reset je decoder onbruikbaar maakt!
Dus probeer eerder een heropstart door de spanning van de decoder even te onderbreken.

De V4 decoders worden de laatste tijd ook omgeruild dus eventueel afwachten tot een Proximus medewerker langs komt hier om verder met je na te gaan wat er mogelijk is in uw geval.


Dit is nog het beste, een FACR wordt idd niet echt meer aangeraden voor een V4 .
Best dat TS afwacht tot iemand van Proximus hier zijn post leest want normaal gezien zal omruilen wel mogelijk zijn.

NB: hangt af wat voor software versie op de v4 staat om te weten of je een Factory reset al dan niet kunt doen zonder probleem.
Reputatie 7
Badge +4
ALs je problemen hebt met je V4 kunnen we die inderdaad voor je omruilen. Kan je me via PM je GSM-nr laten weten ? Je kan op deze link ook een UPS punt uitkiezen naar waar we je decoder kunnen sturen.
Beste moderator,
Ik heb je een PM gestuurd met mijn tel nr. Stuur je mij een nieuwe set top box op aub ?
TX
Robert
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Robrecht,

Ik kan je een nieuwe decoder laten bekomen via bpost die deze komt bezorgen (als een pakje) of je kan deze nieuwe decoder zelf afhalen in een Postpunt.

Welke leveringsmethode verkies je?

Groeten Geert
Hey GeertC,
Wat moet je dan doen als een ruildecoder per Bpost thuis geleverd wordt , moet je dan de oude decoder reeds verpakken in een doos om hem direct terug mee te geven aan Bpost als ze de ruildecoder leveren en waar haal je dan de labels om er op te plakken om teug te sturen?

NB: ik spreek dus niet over de v4 die je niet meer moet terugsturen maar bvb een v5 of v5c of v6.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Martin,
je krijgt en mail of een brief waarin staat wat je met de oude decoder moet doen.
Indien het gaat om een oud model dan wordt gevraagd om deze naar een recupel punt te brengen in een containerpark.
Gaat het om een resent model dan wordt er gevraagd om deze naar een leveringspunt of Centrale op te sturen.

Vroeger moest je idd de oude decoder meegeven bij ontvangst van de nieuwe maar deze procedure is gewijzigd.

Geert
GeertC,

Ik verkies dart BPost mij een nieuwe decoder bezorgd.

Ik heb nu een V4 decoder, zal ik die in het containerpark afgeven ?

Bedankt alvast

Robert
@GeertC , bedankt voor je uitleg, maar je zegt :
"Gaat het om een resent model dan wordt er gevraagd om deze naar een leveringspunt of Centrale op te sturen. "

Weten zij daar dan, in een leveringspunt van Bpost of in Bpost centrale, het juiste adres (of hebben zij al de labels ) waar het juist terug moet teruggestuurd worden naar Proximus.

@RobertB , de v4 decoder mag je inderdaad dan naar een recyclagepark afvoeren of hem behouden als souvenier ☺️
Reputatie 7
Badge +3
@Martin Bij het opmaken moeten we het type decoder aanduiden dat omgeruild moet worden, dan wordt bepaald of de decoder nog moet worden teruggestuurd of naar een Recupel punt moet.
We moeten al de gegevens (adres, naam, contactnummer) overlopen bij het opmaken van het ticket, dit wordt dan doorgestuurd naar Bpost

@RobertB
Bij het opmaken van het ticket kan ik de nieuwe decoder enkel laten levern in een afhaalpunt. Mijn verontschuldigingen voor dit ongemak. Via https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL ? mag je een afhaalpunt selecteren.)
Huur je deze decoder(s) of heb je deze aangekocht?

Geert
@GeertC, bedankt voor je duidelijke uitleg.

UPS afhaalpunt zoeken > klik hier
GeertC,

De decoder is inbegrepen in de maandelijkse kost (huur)

Het beste afhaalpunt is voor mij AUDIOVISION

Robert
Reputatie 7
Badge +3
@RobertB

Welke postcode heb je ingegeven? Want ik vind AUDIOVISION niet terug.

Geert
GeertC,

2800 Mechelen

RobertB
Reputatie 7
Badge +3
Het ticket is opgemaakt, je zal een SMS ontvangen wanneer de nieuwe decoder toegekomen is.
Zoals ik hierboven vermeld heb aan @Martin is het volgens de procedure niet nodig om de oude decoder mee te nemen.
Aangezien we nu per uitzondering geen ticket naar bpost konden creëren, wordt geadviseerd om je oude decoder in een doos mee te nemen naar AUDIOVISION

Meer info vind je in volgende link:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_dcd/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm
GeertC,

Ik heb wel TWEE decoders, dus is er een logica om EEN te disablen.

Heb ik zowiezo de oude decoder nodig om te disablen, want dan kan ik niet de nieuwe gaan afhalen en de oude terugbrengen.

Robert
Ter info: Een Proximus medewerker kan de oude decoder disabelen.
Ik dacht dat je oude decoder een V4 decoder was dus je kunt die gewoon thuis laten staan en later wanneer het je past deze naar een recyclagepark brengen.
GeertC en Martin,

Zonet een nutteloze verplaatsing gemaakt naar het afhaalpunt en daar weigerden ze me het nieuwe toestel mee te geven omdat ik het oude (mijn V4 model) niet bij had. Blijkbaar is dit niet voorzien in de software...
Willen jullie dat in je procedures noteren !!

Robert
Normaliter moet deze inderdaad niet terug binnengebracht worden en is zo voorzien in de software. GeertC gaf wel aan dat hij aanbevool om toch de decoder mee te nemen, aangezien sommige punten hier niet echt van op de hoogte zijn.
Dit is dan net het omgekeerde wat ik ervaren heb in UPS acces points daar heb ik zelf moeten zeggen dat ik de oude decoder v5 moest terugsturen en moesten ze nog bellen naar ups hoofdzetel om te weten hoe ze juist moesten handelen om die oude terug te sturen naar Proximus ☺️
NB: Het belangrijkste is wel dat het allemaal zonder verder problemen in orde gekomen is.

💥 Dus was het in dit het geval beter van de v4 mee te nemen en dan moet je hem zelf niet meer tot aan het recyclage park brengen 😉

Reageer