Vraag

Decoder geen ontvangst

  • 4 December 2021
  • 1 reactie
  • 797 Bekeken

Elke paar dagen hebben wij problemen met onze decoder.

Ik krijg Pickx niet opgestart, of soms na minutenlang laden zegt hij dat het ethernet niet verbonden is.

De decoder is via een ethernet-kabel verbonden met een wifi-booster. De wifi-booster doet het goed (ik doe bv. net een speedtest op mijn laptop en die geeft 300mbs) en de kabel is ook goed verbonden.

De decoder heropstarten lost niets op, de wifi-booster heropstarten levert wel resultaat op. Maar het is toch niet de bedoeling om elke paar dagen mijn toestellen te moeten herstarten?


1 reactie

‘t zou mij niet verwonderen moest het een v7 decoder zijn die je hebt.

Maar als je wilt zeker spelen om de fout te lokaliseren zou je eigenlijk in stappen moeten kunnen werken en met een minimum aan toestellen er tussen.

Dit wil zeggen indien je de mogelijkheid hebt om de decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox via een voorlopige (lange) utp netwerkkabel, dan kan je al met zekerheid uitsluiten of het werkelijk de wifi booster is die de oorzaak is.

Aan de snelheid die opgeeft 300Mbps (Megabits per seconde) kan ik afleiden dat je op glasvezel zit, wat wil zeggen dat de fout zich kan voordoen zowel in de fiber modem of de bbox of de wifi booster en mss zelfs in de decoder? 

Dus mss dan best eerst voor je de decoder rechtstreeks verbind met de bbox via utp kabel, van gans die keten eens te herstarten in de volgorde hier aangegeven → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Soms helpt herstarten ook niet en moet je dan beginnen met resetten van de toestellen .

Maar laat os beginnen met eerst keten herstarten en dan indien het niet helpt de booster ervan tussen dus werken met een utp kabel.

Maandag komen ook de prox forummedewerkers hier terug langs en kunnen ook je lijn eens op fouten testen.


 

Reageer