Beantwoord

Decoder


Reputatie 2
  • Practitioner
  • 48 reacties
Welke decoder krijg ik de v5 of de nieuwe v6 ???
icon

Beste antwoord door ThomasP 26 July 2018, 16:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beed waar kan ik u met helpen? Groeten Els
Reputatie 2
Goedendag Els , heb een mail gekregen van Proximus dat ze volgende week een nieuwe decoder brengen .Mijn vraag is nu welke de v5 of de nieuwe v6 ? Zo kan ik al opzoeken hoe ik die moet installeren .
Groetjes
Beed
Reputatie 7
Badge +3
Beed maar die mail gaat u niet zomaar gekregen hebben, heeft u voordien contact gehad met onze klantendienst?
Reputatie 2
Neen ,hier de mail
Dag Edward,

Goed nieuws! In de komende weken ontvang je - helemaal gratis - een nieuwe, krachtigere decoder waarmee je tv-ervaring nog toffer wordt: een verbeterde look, nog sneller en intuïtiever navigeren, ...
In de tv-handleiding vind je alle voordelen op een rij met alle nodige uitleg.

Met je oude decoder (zie foto boven) zou je op korte termijn immers niet meer van een optimale tv-ervaring kunnen genieten.

Tussen 30 juli en 7 september bezorgt bpost de nieuwe decoder bij jou thuis. Ben je afwezig? Dan laat de bezorger een briefje achter en kan je je decoder in een postpunt vlakbij afhalen.
Sluit de nieuwe decoder zo snel mogelijk aan, want één maand na ontvangst van de nieuwe decoder zal de oude niet meer werken.



Tussen 30 juli en 7 september bezorgt Bpost de nieuwe decoder bij jou thuis. Ben je afwezig? Dan laat de bezorger een briefje achter en kan je je decoder in een postpunt vlakbij afhalen.
Sluit de nieuwe decoder zo snel mogelijk aan, want één maand na ontvangst van de nieuwe decoder zal de oude niet meer werken.


Alle opnames blijven zoals gewoonlijk gedurende 60 dagen beschikbaar vanaf datum van opname, ook op je nieuwe decoder (tenzij je dit anders bepaalde in je 'opname opties'). Opnames ouder dan 60 dagen kan je enkel nog bekijken op je oude decoder.
De oude decoder kan je gewoon naar het containerpark brengen. Hou wel de afstandsbediening bij, want er zit geen bij je nieuwe decoder.



Alle opnames blijven zoals gewoonlijk gedurende 60 dagen beschikbaar vanaf datum van opname, ook op je nieuwe decoder. Tenzij je dit anders bepaalde in je 'opname opties'. Opnames ouder dan 60 dagen kan je enkel nog bekijken op je oude decoder.
De oude decoder kan je gewoon naar het containerpark brengen. Hou wel de afstandsbediening bij, want die zit niet bij je nieuwe toestel.



Heb je nog vragen? Bekijk dan onze speciale webpagina.
Reputatie 7
Badge +3
Beed vermoedelijk gaat dit een v5 decoder zijn, maar ik kan dat nu nog niet met 100¨% zekerheid zeggen. Groeten Els
Reputatie 2
Bedankt Els zal de postbode afwachten en we zullen het dat wel zien .
Groetjes
Beed
Reputatie 7
Badge +6
Beed, dit is de V5 compact decoder om exact te zijn. Hier heb je nog enkele veelgestelde vragen. Ook de installatiegids kan je vinden op deze pagina.
Reputatie 2
Hallo Thomas die installatiegidsen had ik ook al gevonden en de filmpjes bekeken en opgeslagen op Pc . We zullen wel zien als alles hier is . Moet men die oude decoder ook eerst niet deactiveren ?
Groetjes
Beed
Dit zou inderdaad automatisch moeten gebeuren eens de oude decoder teruggestuurd werd.
Maar dit wordt soms vergeten en kunnen de mensen van het proximus team best eens nakijken, bij mij was dit ook niet gebeurd na het terugsturen van mijn oude decoder.
PS: als bijkomende info je zou het ook zelf kunnen doen:
door te bellen naar het gratis nummer 0800 99 696 en de instructies opvolgen.
Reputatie 2
Martin, in de mail staat dat men de oude decoder gewoon naar het containerpark kan brengen .
Groetjes
Beed
Dit kan inderdaad, dan zal het waarschijnlijk een v4 decoder zijn geweest dat je had.
Ik heb hier ook een vraagje rond. Kan ik mijn opnames, die op de harde schijf staan, ook na deactivatie nog bekijken ?
Hopelijk wel, want heb er nog heel wat opstaan welke ik nooit binnen de termijn gezien krijg.
neen, want je decoder met harde schijf moet over je lijnnummer in verbinding (geactiveerd) blijven staan wil je die opnames kunnen bekijken, in tegenstelling tot de opnames die in de cloud staan die wel kunnen bekeken worden op een andere (ruil) decoder.
Heb hetzelfde bericht ontvangen voor vervanging van mijn decoder.
Wat zijn eigenlijk de voordelen van deze nieuwe versie? Is die sneller, zuiniger, meer capaciteit, ...? Is er ergens een overzicht te vinden van de verschillende specificaties en functionaliteiten?

Verder is de mail wat mij betreft niet heel duidelijk over de opnames die op de harde schijf staan.
In één paragraaf staat: "Opnames ouder dan 60 dagen kan je enkel nog bekijken op je oude decoder."
In een andere "Sluit de nieuwe decoder zo snel mogelijk aan, want één maand na ontvangst van de nieuwe decoder zal de oude niet meer werken."
Kan ik dan slechts gedurende 1 maand beide decoders samen gebruiken of hoe moet ik dit interpreteren?
ik veronderstel dat je met nieuwe versie decoder gewoon de V5 compact bedoelt want er bestaat nog een recenter type namelijk de v6 decoder.
Eigenlijk is een v4 decoder en een v5 decoder nog voorzien van een harde schijf waar je opnames kunt op staan hebben die enkel te bekijken zijn op de decoder zelf waar je de opname mee opgenomen hebt, dus deze opname is specifiek gekoppeld aan de (harde schijf) decoder zelf.
De V5 compact is eigenlijk identiek aan de V5 maar dan wel zonder harde schijf (net als de V6) daarom is hij in afmetingen ook veel kleiner / compacter (daarom ook wordt hij v5 compact genoemd)
Je hebt dan ook nog cloud opnames die je niet op de harde schijf opneemt maar op de servers van Proximus normaal default zijn die 60 dagen beschikbaar om ze af te spelen op gelijk welke decoder die op je lijn aangesloten staat, dus ook op je vervangdecoder eens je die op de lijn aangesloten hebt.
nu heb je met deze 60 dagen opnames ook nog eens een de keuze (tijdens die 60 dagen), om via de instellingen van je decoder, die langer te bewaren (36 maanden) op de server van Proximus, maar dan is de duur in aantal uren opnames van je totaal van opnames beperkt, wat ook logisch is want als iedereen al zijn opnames onbeperkt zou kunnen opslaan in tijd/duur zouden de servers in één twee drie onvoldoende opslagcapaciteit hebben.
De v6 heeft dan weer het voordeel dat hij UHD (4K / ultra HD) kan weergeven, voor de andere ouder decoder is alleen een definitie tot max HD mogelijk, al zijn er nog geen zenders die voorzien zijn in HD, dus nog toekomst muziek!!!
Dat je oude decoder maar één maand meer gaat werken na ontvangst van je vervangdecoder is omdat automatisch je oude decoder van de lijn zal geschrapt worden en dus niet meer bruikbaar wordt, dat is op zich géén probleem voor je eventuele cloud opnames die je verder kunt bekijken met je nieuwe decoder, maar dat je wel maar één maand tijd hebt om je opnames te bekijken die je via je oude decoder kunt bekijken die je op deze oude decoder staan hebt op zijn harde schijf.
Reputatie 2
Hallo , heb nog een vraagje , bij de V5 compact is er geen afstandsbediening meer bij . Bij mijn oude V4 is er een afstandsbediening bij van de V 3 gaat die wel werken met de nieuwe V 5 ?
Groetjes
Beed
inderdaad bij ruildecoders zit er geen afstandsbediening meer bij, maar als je vaststelt dat de oude remote niet meer werkt, zullen de proximus medewerkers wel het nodige doen om er ene te bezorgen.
Reputatie 2
Els of Martin .Hoe komt het dat ik bij de laatste afrekening 59.95€ moest betalen voor mijn abonnement en de maand er voor maar 53.95€ .
Heb sinds verleden maand een nieuwe V5 gekregen mijn vraag is nu hoeveel bedraagt de huur van de nieuwe V5 ?
de huur van je 1ste decoder (gelijk welk type ) is 8 €/maand en voor elke bijkomende 6 €/maand
Reputatie 2
Huurprijs

Vanaf 2 mei is de V5 Mini-decoder beschikbaar voor Belgacom TV-klanten voor 4€/maand huurprijs en voor 125 euro aankoopprijs.
Dit heb ik ergens gelezen . Dus dat klopt niet ?
Groetjes
Beed
Maar dat is al lang verleden tijd toen was dit nog 4 € dan werd het 5€ en
nu is het al geruime tijd 6 €/maand .
Het aankopen van decoders net het zelfde verhaal is al lang niet meer mogelijk alleen huren kan nog.
Reputatie 2
Bedankt Martin groetjes Beed .