Vraag

data verbruik pickx

  • 23 December 2019
  • 5 reacties
  • 302 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik kreeg net een sms van proximus dat ik nog 148MB over heb van de 1gig mobiele data voor de pickx app. Ik heb nog nooit de pickx app gebruikt via mobiele data, alleen via wifi en in dit toestel zit geen simkaart dus van dit toestel kan het zeker niet zijn. Heb op alle toestellen mijn mobiel data verbruik per app nagezien en nergens is ook maar 1 megabyte verbruikt door de pickx app. Vraag me dus af vanwaar dit verbruik zou komen. 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Heb net terug een sms gekregen met de melding dat mijn datavolume voor pickx opgebruikt is. Heb ondertussen zelfs niet via pickx gekeken. Kan iemand van de medewerkers dit eens nazien aub ?

Reputatie 6
Badge +3

@pdrke Ik kan enkel maar denken aan de Public Wi-Fi die gebruik maakt van de hotspots van andere klanten hun draadloze internetverbinding. Dat deze wordt aanzien als mobiel data verkeer. Omdat hier sprake is van in de voorwaarden voor FON (nieuwe naam is Public Wi-Fi): https://www.proximus.be/dam/jcr:b572a2ae-8159-4629-be6e-0f46f58ecf45/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/GTC_Fon_nl~2017-05-31-17-02-47~cache.pdf

Dat is nog straffer je maakt gebruikt van public wifi (zelf met mobiel data uit voor de zekerheid) en je wordt mobiel data aangerekend, dus zonder sim kun je gebruik maken van je public wifi waardoor internet data verbruikt wordt maar als je met dat zelfde toestel met sim erin dan gaat er mobiel verbruik aangerekend worden ? Of zie ik hier iets serieus over het hoofd? 

Reputatie 6
Badge +3

Het blijft inderdaad vreemd. Want bij Pubic Wi-Fi wordt er gesproken dat het afgaat van uw vast internet abonnement. Bij de topicstarter wordt er gesproken over mobiele data.Wat normaal gezien onmogelijk is wanneer er geen SIM kaart inzit. Dit blijft inderdaad enorm vreemd.

Die verkeerde aanduidingen van het verbruik werden hier nog door andere gemeld, we zullen moeten afwachten wat Proximus hier verder op reageert.

Reageer