Vraag

continu foutmelding p011 en p131

  • 28 April 2021
  • 17 reacties
  • 3233 Bekeken

Gisteren de nieuwe decoder geinstalleerd en niets dan last.

Bij het bekijken van een programma krijg ik om de paar minuten een foutmelding P011 en/of P131.

Dan moet je proberen terug op te starten en dan is dit nog steeds.

Telefonisch contact gehad met Proximus. Dan zeggen ze ja ligt aan uw nieuwe decoder, die moet omgeruild worden. Ga naar kanaal 58 en ruil deze om.

Op kanaal 58 heb je dan natuurlijk het disney channel om alles te bekijken en nergens een knop om de decoder te wisselen. 

Dus nu nog niet geholpen

Wat een soep seg!! Straks sluit ik de oude decoder terug aan en zeggen we alles op! 

Nooit ontevreden geweest , maar nu enorm gefrustreerd!!


17 reacties

FYI: De V7 staat inderdaad nog niet 100% op punt en wordt er continue aan gesleuteld om deze te verbeteren
zie ook → v7-stand-van-zaken

straks als de Prox forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij u verder helpen voor de eventuele omruil.

Reputatie 7
Badge +4

Gisteren de nieuwe decoder geinstalleerd en niets dan last.

Bij het bekijken van een programma krijg ik om de paar minuten een foutmelding P011 en/of P131.

Dan moet je proberen terug op te starten en dan is dit nog steeds.

Telefonisch contact gehad met Proximus. Dan zeggen ze ja ligt aan uw nieuwe decoder, die moet omgeruild worden. Ga naar kanaal 58 en ruil deze om.

Op kanaal 58 heb je dan natuurlijk het disney channel om alles te bekijken en nergens een knop om de decoder te wisselen. 

Dus nu nog niet geholpen

Wat een soep seg!! Straks sluit ik de oude decoder terug aan en zeggen we alles op! 

Nooit ontevreden geweest , maar nu enorm gefrustreerd!!

hi @sandra raemdonck  we kunnen de omruil voor je regelen als je wenst
kan je hiervoor even je klantennr toevoegen aan je profile ?
dan doe ik het nodige

Ik heb het ondertussen gevonden hoe ik de decoder moet omruilen en is aangevraagd.

Momenteel is de oude decoder terug aangesloten om naar tv te kunnen kijken. 

Hopelijk is het probleem dan met een nieuwe decoder opgelost. 

Zolang dit niet in orde is met de vele foutmeldingen, zal ik dan ook geen V7 decoder aanvragen om te wisselen met de oude decoder op de slaapkamer. 

Is wel heel spijtig dat er nog zovele problemen en storingen zijn met deze decoders. Nochtans al heel lang klant en nog nooit ontevreden geweest van Proximus. Dus nu toch wel teleurgesteld dat dit niet eens vernoemd wordt als je je abonnement veranderd, dat er mogelijk nog enkele storingen kunnen zijn. 

Hopelijk wordt er dan wel een compensatie voorzien voor de problemen die nu al geweest zijn.

Best dit toch eens bij de FAQ zetten op jullie site dat de nieuwe decoder volgende foutmeldingen kan geven en wat je dan juist moet doen. 

Hier hetzelfde sinds de nieuwe decorder, kan ik amper tv kijken heel frusterend als je er wel moet voor betalen vind ik. Boven geen enkel probleem met de nieuwe decorder.. als ik proximus aanspreek word ik niet geholpen.

TUI: morgen komen de prox forummedewerkers hier terug langs.

Reputatie 7
Badge +4

@Shaunisvl 

zegt u dat er boven geen probleem is met de decoder maar wel als deze beneden geplaatst wordt of bedoelt u dat u 2 decoders (van hetzelfde type?) hebt en dat het probleem zich enkel stelt met deze van beneden?

in afwachting van een reactie van Proximus medewerkers best ook vermelden op welke wijze de decoder(s) aangesloten zijn op de Bbox zowel boven als beneden (utp-kabel, powerlines, ...….)

 

@Shaunisvl de ene decoder is mss direct verbonden met een utp netwerkkabel aan de bbox en de andere mss via een draadloze oplossing (zoals wifi bridge, booster of PLC) 
De V7 werkt het best direct verbonden via een utp netwerkkabel aan de bbox, al is dat nog zeker geen garantie dat je geen P errors zult krijgen omdat hij direct verbonden is met kabel aan de bbox maar wel een grotere kans maakt op minder P errors.

Je kan ook altijd de decoders eens van plaats verwisselen om vast te stellen waar de fout zich dan nog voordoet.

NB: ik versta uit je onderstaand bericht dat het beiden V7 decoders zijn, nee?

Hier hetzelfde sinds de nieuwe decorder, kan ik amper tv kijken heel frusterend als je er wel moet voor betalen vind ik. Boven geen enkel probleem met de nieuwe decorder.. als ik proximus aanspreek word ik niet geholpen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Shaunisvl Kan je forumprofiel vervolledigen? Dan kijken we het eens voor je na.

Probleem lijkt opgelost, ontbrekende e-mailberichten zijn ontvangen.  Zal mijn profiel vanavond vervolledigen.

Dank voor de hulp!

Gisteren de nieuwe decoder geinstalleerd en niets dan last.

Bij het bekijken van een programma krijg ik om de paar minuten een foutmelding P011 en/of P131.

Dan moet je proberen terug op te starten en dan is dit nog steeds.

Telefonisch contact gehad met Proximus. Dan zeggen ze ja ligt aan uw nieuwe decoder, die moet omgeruild worden. Ga naar kanaal 58 en ruil deze om.

Op kanaal 58 heb je dan natuurlijk het disney channel om alles te bekijken en nergens een knop om de decoder te wisselen. 

Dus nu nog niet geholpen

Wat een soep seg!! Straks sluit ik de oude decoder terug aan en zeggen we alles op! 

Nooit ontevreden geweest , maar nu enorm gefrustreerd!!

HIer hetzelfde probleem. Vooral bij het bekijken van een opgenomen programma. Het opgenomen programma stoppen en opnieuw opstarten helpt niet. De foutmelding p011 komt steeds terug.

 

Badge +4

Over welke software versie beschik je nu ?? (bij instellingen systeem info)

App-versie: 4.68.5

Middleware versie: PXM-SW-3.68.0

MAC-adres: F83B1D24DA3C

 

FYI: wat gemeld werd → Begin oktober 21
Nieuwe piloot software MW build 3.80.0 die voor meer stabiliteit moet zorgen (minder P-fouten), wordt dan later naar iedereen met V7 uitgerold.

Mogelijks kan een proximus forummedewerker je hier maandag mee verder helpen

Badge +4

Versie 3.74 en 3.80 hebben minder tot geen foutmeldingen meer, dus straks krijg je wel een update binnen. Je kan ook zelf controleren op updates bij instellingen.

Oké,  bedankt voor de info.

Vriendelijke groeten 

@Rob Van Lancker 

TBI: Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-X.YY.Z

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 1
Badge

Hier hetzelfde sinds de nieuwe decorder, kan ik amper tv kijken heel frusterend als je er wel moet voor betalen vind ik. Boven geen enkel probleem met de nieuwe decorder.. als ik proximus aanspreek word ik niet geholpen.

Dan ben ik al blij dat ik niet hoef te klagen en geen fouten of bugs ondervind van de V7. Enkel de lay-out vind ik minder en er zitten in feite nog steeds fouten op die er vroeger ook al waren bij Belgacom. Te beginnen met geen weergave van genre van een film, want het zijn allemaal films of movies., en slechts een zendergids van een week. Dan bij de V7 een verticale zendergids waar je geen overzicht mee hebt omdat je niet kan scrollen, en dat werkt veel trager je bent voor bij een programma serie, of film  voordat je het weet, omdat die er gewoon niet staat, en dit komt om dat soms die zendergids als je bv. aan zender 44 komt een week vooruit staat. Maar ik ben voor de rest zeer tevreden hier en hoop dat deze paar dingen die ik schreef misschien later konden opgelost worden. Maar het zou beter zijn dat eerst nu al die kleinere bugs er uit gehaald worden, want ik denk dat ook veel zal afhangen hoever je van die rop woont, en ik heb namelijk het geluk dat dat dit hier dichtbij is.

Reageer