Beantwoord

Chromecast

  • 6 November 2018
  • 35 reacties
  • 2168 Bekeken

  • Rising star
  • 10 reacties
Een nieuwe update van Proximus TV.... en alweer geen mogelijkheid om met chromecast te streamen. Werkte vroeger goed maar sinds update voor wk voetbal is dit verdwenen. Kan iemand nu eens eindelijk zeggen wanneer dit terugkomst??????
icon

Beste antwoord door LinosD 7 November 2018, 08:16

Bekijk origineel

35 reacties

Ter info: Tegen het einde van dit jaar maar er wordt nog altijd geen exacte datum vermeld!
Ja, maar we zijn al bijna het einde van het jaar en ze weten nog geen datum.., echt professioneel is dit niet...
Reputatie 3
Badge +2
Heb het vorige week eens gevraagd op de facebook pagina van proximus. Ze gingen iets laten weten maarzoals we proximus kennen nog steeds geen antwoord.
Als ze het niet weten kunnen ze niets laten weten...???... erg jammer, kan toch zo moeilijk niet zijn om duidelijk te communiceren.
Reputatie 3
Badge +2
Kan volgens mij ook zo moeilijk niet zijn om de mogelijkheid om te casten erin te steken. Zat er vroeger al in en in alle andere apps zoals vrt. Nu en vtm is het ook mogelijk. Of zijn het zo armzalige programmeurs bij proximus.
Het zijn er blijkbaar geen van Proximus zelf maar van buitenhuis zoals ik het hier al gelezen heb, mss dat ze het beter zouden zelf doen in 't vervolg ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Ik por de bevoegde dienst nog eens aan in de hoop wat concretere info met jullie te kunnen delen...
Je moet deze vraag eens stellen via de telefonische hulplijn van Proximus! Je lacht je een bult! ' schud eens hard met je phone als je in de app bent', 'Wat bedoel je met casten?', ' Hoe heet dat kastje? Van welk merk is die Chromecast?' ...een bloemlezing van de antwoorden.
Ik por de bevoegde dienst nog eens aan in de hoop wat concretere info met jullie te kunnen delen...
Nog altijd geen feedback gekregen wanneer de chromecast functie terug voorzien wordt?
In Mei overgeschakeld van Telenet naar Prox. omdat ik 6 maanden per jaar in het buitenland zit en de chromecast functie daarvoor ideaal was ( idd was?). Volgend jaar einde contract ...terug naar telenet en neem wel Stievie voor de chromecast.
Reputatie 4
Badge +1
De franstalige versie van dit forum heeft toch wat meer info:

AurélienK Collaborateur support 128 commentaires il y a 1 jour
Bonjour J

Cela sera intégré ce mois pour Android et en janvier pour iOs ?

Aurélien

Hopen dat deze herwonnen chromecast functionaliteit er nog voor de kerst komt ...

Mvg Ambionix
Ja dat komt ook overeen met wat Proximus medewerkers hier (andere posten) ook al gezegd hebben " in het najaar" en dit loopt tot en met 31 dec 2018 , ben wel benieuwd of de Franstalige en Nederlandstalige medewerkers even goed kunnen liegen 😉 ☺️
Reputatie 7
Badge +1
Dan zijn we allemaal in "blijde" (?) verwachting??? 😉
Hopelijk vergeten ze dan ook de Windows app niet om daar ook deze functie terug mogelijk te maken, want ik vindt dit heel verdacht dat ze eerst beweren dat er aan de pc versie, niets veranderd was maar toch stellen we vast dat deze functie er ook uit verdwenen is.
Zoals altijd : "tijd brengt raad" maar hopelijk geen teleurstelling ☺️
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij staat de optie "'kijken op TV" er nog altijd bij.

Ja maar ik heb het over chromecasten naar je TV dus als de decoder afstaat
Reputatie 7
Badge +1
"Kijken naar TV" gaat via Chromecast hoor. "Kijken" is rechtstreeks op PC of laptop. Voor opnames van b.v. NPO2 is dan ook enkel de optie "kijken op TV" beschikbaar (en zonder decoder).
Als voorbeeld: als ik via de decoder kijk naar één bv en ik ga naar de app bv naar een andere zender en klik daar op "kijken op TV" dan springt op de decoder naar deze andere zender en zie ik het beeld van deze andere zender op TV als ik dat doe door de decoder uit te zetten en kijk op de HDMI ingang waar chromecast op zit dan heb ik geen beeld dus dan zie ik deze ander zender niet.
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal het straks nog eens uitproberen. Misschien heb je gelijk.
Reputatie 7
Badge +1
Je hebt inderdaad gelijk. Dat "kijken op TV" loopt over de decoder, niet over Chromecast, terwijl het voordien met de app. op smartphone en tablet wél via Chromecast gecast werd.. Maat voor niks dus. Al die mensen die op een 2e en 3e TV zonder decoder konden kijken, zijn er dus aan voor hun moeite. Kijken op smartphone, tablet of PC (doe ik dikwijls met een 24' scherm) gaat wél natuurlijk. Zelfs met een Proximus-vreemde Wifi-verbinding. Ik heb dat al met een Telenet-verbinding gedaan op verplaatsing.
Daarom dat ik dit heel vreemd vind dat proximus beweerde dat enkel de app vernieuwd wed voor smartphone/tablet en er niets aangepast werd aan de pc/laptop app en inderdaad dat was ook zo enkele welen geleden dan werkte de chromecast functie nog altijd zelf getest en nu de laatste weken ineens niet meer dus dan hebben ze daar onlangs ook de chrome functie uitgehaald!
Wat is dan daarvan de reden 🤔

PS; daarom ook dat ik aan velen aangeraden heb om voorlopig als noodoplossing de pc/laptop app tye gebruiken, tot er opeens iemand reageerde en zei , dit werkt bij toch niet. Daarop heb ik dat direct getest en inderdaad de chromecast was spoorloos verdwenen, je kunt wel kiezen op welke decoder (indien je meer dan 1 decoder hebt) je de keuze "kijken op TV" kunt maken, maar je kunt niet kiezen voor chromecast zoals vroeger.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb ondertussen nieuws gekregen dat men de chromecast volop aan het testen is. Het is afhankelijk van deresultaten van de testen hoelang het nog zal duren voordat de update gepusht zal worden. Een effectieve datum is er dus nog niet op dit ogenblik.
Bedankt om ons toch wat feedback te geven.
ik hoop toch dat dit dan ook terug zal voorzien worden bij de pc/laptop prox-TV app bv onder OS Windows
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Ik zal ook die vraag zeker doorspelen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat klinkt al wat beter. De "kijken op TV"-functie op PC-laptop heeft nu trouwens geen enkel nut als het toch enkel via de decoder kan. Je kunt dan even goed gewoon via de decoder kijken en je hebt dan toch voor elke TV een decoder nodig, of was dat soms de bedoeling?

Reageer