Beantwoord

Chromecast


Is het nog altijd mogelijk om Proximus tv te bekijken via de app en dan te streamen naar de tv via Google chromecast?
In de winkels weten ze hier niks over.. en iets recent kan ik online niet terugvinden.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door HadewychT 8 August 2018, 08:26

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi, de tv app is nog steeds compatibel met chromecast
Ter info: Recent heb ik het wel niet geprobeerd maar dat is al altijd mogelijk geweest.
'k zal seffens een testen.
PS; werkt nog altijd perfect.
Ik merk wel dat niet alle posten of opgenomen programma's kunnen worden afgespeeld via chromecast.
In dat geval blijft de video laden maar zonder resultaat. Andere programma's/zenders werken dan weer prima.
Is hier een specifieke reden voor ?
Sommige opgenomen programma’s lukken bij mij gewoon weg niet om op te zetten. Zoals opgenomen programma’s van de zender ‘zes’. De functie ‘kijken’ is dan niet beschikbaar. Als de functie wel beschikbaar is dan nooit een probleem. Je moet ook wel altijd even wachten tot het beschikbaar wordt in de app. Ook tijdens het opnemen kan je de opname niet opzetten en als het opnemen is gestopt duurt het ook enkele minuten.
Live kijken lukt wel bij mij bij alle zenders alleen valt het na een tijd stil en moet ik het altijd opnieuw opzetten. Dat is ook een reden waarom ik nooit live kijk maar altijd uitgesteld want dat lukt perfect bij elke zender
Lauter als bijkomende info omtrent welke opgenomen zenders kunnen bekeken worden, volgens Prox site:
​Een opname bekijken op uw gsm of tablet
Om uw opname te kunnen bekijken op uw gsm of tablet, moet u beschikken over de Proximus TV-applicatie.
Open de Proximus TV-applicatie.
Druk op Mijn bibliotheek > Mijn opnames.
Druk op een programma en kies vervolgens Kijken om de opname te bekijken.
Voorlopig kunt u op uw smartphone of tablet enkel programma's bekijken die u hebt opgenomen op de volgende zenders: AB3, AB3 HD, Canvas, Canvas HD, CAZ, Club RTL, Club RTL HD, Eén, Eén HD, KADET, KETNET, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, La Une, La Une HD, Nickelodeon FR, Nickelodeon NL/Spike, Plug RTL, Plug RTL HD, Q2, Q2 HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, vtm, vtm HD, vtm Kzoom, CAS HD, Ketnet HD, Nick spike, Nick junior FR, Nick junior NL, Viceland NL, Viceland FR, Kadet.
Sinds een paar dagen merk ik dat het casten naar chromecast niet meer werkt vanaf mijn smartphone. De versie op mijn smartphone is geupdate. Ik heb het gemerkt aan het icon dat nu in het teken van de Rode duivels is aangepast. De versie die op mijn smartphone staat is 40101 (4.1.1).

Vanaf mijn Ipad lukt het wel nog steeds. Hier staat versie 548 (3.2.4) op.

Dien ik dit te melden aan de diensten van Proximus of wordt dit via dit Forum opgevolgd ?
Dit werd al herhaaldelijk gemeld op het forum en proximus is nu een volgende update aan het testen waar de problemen zouden opgelost zijn maar exacte datum van uitbrengen van de update is nog niet gekend.
Reputatie 3
Badge +2
Net de update gedaan maar casten nog altijd niet mogelijk. Moesten wij onze facturen betalen zoals proximus zijn klanten behandeld, het zou goedkoop zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Casten zal wel terug mogelijk worden, maar zal inderdaad niet de eerste mogelijkheid zijn die terug zal zijn. We proberen al de opties wel zo snel als mogelijk terug in orde te krijgen.
Kan iemand me aub eens vertellen wanneer er terug chromecast beschikbaar is op die trage app.. om neerslachtig van te worden..
Ter info: Vandaag heeft proximus medewerker hier op het forum nog gemeld dat ze nog geen datum kunnen geven wanneer de volgende update er komt met deze aanpassingen....
Reputatie 7
Badge +4
Ondertussen toch iets concretere info gekregen ivm het gebruik van Chromecast in de TV app. In het najaar zou die functie terug moeten werken. Nog even geduld dus...
Nog steeds niet werkend! Proximus TV stelt weerom teleur. Het lijkt wel een welles-nietes spelletje 😞
Reputatie 7
Badge +4
hi

Kan je ons hiervoor via prive je lijnnr of klantennr voor doorgeven ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dan bekijken we dit voor je

Mvg
jonathan
Hoe bereik ik jou privé?
Reputatie 7
Badge +4
via de link die ik in het bericht plaatste
Nog steeds niet werkend! Proximus TV stelt weerom teleur. Het lijkt wel een welles-nietes spelletje :-(
Wij worden hier aan het lijntje gehouden.
Vanuit de App alleen via screen-mirroring naar Chromecast. Dat is uitermate vervelend want dan kan je dus tijdens het casten je tablet NIET gebruiken.

Dat is uitermate vervelend en dat noem ik niet "Chromecast compatibel"

Op je PC kan je via de Chrome browser de tab met Proximustv.be naar de Chromecast sturen
Maar doe dan niet te veel andere zaken met de PC want anders begint het behoorlijk te haperen.

Reageer