Beantwoord

Casten voor wanneer?

  • 24 January 2019
  • 29 reacties
  • 746 Bekeken

sinds enkele maanden steeds nog melding;kanniet casten naar groot scherm..,lukt nochthans perfect met VRT app ook VTM,heb hiervan al melding gemaakt,beloofd was een oplossing eind december,telefonisch al geprobeerd , daar weten ze van toeten,noch blazen!!wanneer??
icon

Beste antwoord door Geetske 10 February 2019, 18:34

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3
michel 2441 men is het nog volop aan het testen. Nog even geduld graag. Groeten Els
Is genoteerd!!
Reputatie 7
Badge +1
Tegen einde van het jaar klonk het verleden jaar. We zitten nu al een stuk in februari...Tja 🙁
en de laatste belofte was januari 2019 en nu zeggen ze dat ze volop testen aan het doen zijn voor de update...
Reputatie 7
Badge +4
Ondertussen zijn wij begonnen aan de nieuwe update voor de TV app op android, de update gebeurd in waves (dus niet iedereen krijgt die op hetzelfde moment binnen) Normaal gezien zou iedereen die op android zit tegen het einde van de week de update moeten binnen hebben. De update voor IOS volgt later, we laten hier nog iets weten.
bedankt Samuel voor het zeer goede nieuws 👍
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Samuel en Martin, ik hou het wel mee in het oog. De laatste versie van de Android app. is nu 4.13.0 (41301) - CC 1.4.2.0 zowel op mijn tablet als op mijn smartphone.
Vraag aan Proximus medewerkers ❓
Op mijn Windows laptop heeft de ProximusTV-app als versie 1.6.4.1
(ook al eens opnieuw geïnstalleerd) en nog geen casten mogelijk.
Is deze update ook al begonnen zoals voor Android voor de Windows ProximusTV-app?
Reputatie 7
Badge +1
Staat daar niet de optie " kijken op TV"?
Jawel, maar dat is dan via de decoder dat dit doorgeschakeld wordt naar je TV en niet via de google cast HDMI dongle, je kon in de lijst met decoders je HDMI dongle kiezen vroeger.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt inderdaad Martin. We zijn weeral 10 dagen ver in februari 2019...
Ik vraag mij toch af wanneer Proximus het cromecasten met de Windows 10-app weer zal mogelijk maken, het rare is dat de windows app niet geüpdatet werd zoals de android en ios app versie (met als gevolg dat de casten niet meer mogelijk was) en toch hebben ze de cast optie er ineens uitgehaald zelf een tijd nadat de ios en android update gebeurd was, heel verdacht toch als je het mij vraagt!
Net de update binnengekregen voor Android en het streamen naar Chromecast is terug mogelijk ?
welke app versie heb je want ik zie dat deze bij mij nu 4.16.0 is maar het nog niet mogelijk is om te casten naar mijn google chrome cast HDMI dongle.
Gek... Mijn versie is ook de 4.16.0.
Ik heb rechtsboven gewoon het cast teken staan, en werkt perfect.
het castteken staat er maar kan alleen de decoder kiezen via de welke ik het programma/opname naar de TV kan overbrengen, dus casten via decoder werkt maar casten naar chromecast HDMI dongle gaat niet want die keuze staat er niet bij alleen de decoder kan ik kiezen!
PS: nog eens gecheckt versie 4.0.16 (101210)- CC 1.7.2.0
Vreemd man hier werkt het gewoon... Heb hele avond naar de Chromecast gestreamd gisteren...
Ja maar slaapkamer is toch de naam van je decoder of niet?
Dan is dit wel via de decoder dat je signaal op de TV toekomt en niet zoals ik bedoel dat jet signaal via een chromecast HDMI stick, die op je HDMI ingang van je TV steekt, op je TV toekomt! zoals dit vroeger wel kon en je eigenlijk geen decoder nodig had om Proximus TV te kunnen kijken.
Nee dat is de naam van men Chromecast. Ik heb zelfs geen decoder in de slaapkamer! Gewoon tv met Chromecast via HDMI
Heb net nog eens geprobeerd door de app te verwijderen en opnieuw te installeren en nu staat er inderdaad bij mij ook de naam van mijn chromecast, eerst stond er DECODER1 de naam van mijn decoder. nu staat er alleen nog de naam van mijn chromecast 👍
Vroeger kon je ook kiezen "kijken op TV" (dus via je decoder) is dat dan niet meer mogelijk want ik vind dit niet direct meer terug?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de vraag gesteld aan de bevoegde dienst, van zodra ik feedback heb laat ik je iets weten.
Heb net nog eens geprobeerd door de app te verwijderen en opnieuw te installeren en nu staat er inderdaad bij mij ook de naam van mijn chromecast, eerst stond er DECODER1 de naam van mijn decoder. nu staat er alleen nog de naam van mijn chromecast 👍
Vroeger kon je ook kiezen "kijken op TV" (dus via je decoder) is dat dan niet meer mogelijk want ik vind dit niet direct meer terug?

Dat is toch eigenlijk maar een nutteloze optie niet? Kan je toch gewoon je afstandsbediening gebruiken of zie ik dat verkeerd? Anyway... Blij dat het streamen terug werkt ?
Eigenlijk wel, maar ik had deze vroeger ooit gebruikt terwijl ze een nieuwe afstandsbediening opstuurden om mijn defecte te vervangen, dus ja inderdaad heb het nog maar heel weinig nodig gehad.
Reputatie 6
Badge +3
Als je via Chromecast kan streamen dan kan je ook zonder decoder streamen.
Ik heb nu update binnen.
Nu kan ik opnieuw alles wat op smartphone afgespeeld wordt naar mijn tv sturen. Dit zonder decoder.
Dat is inderdaad ook de bedoeling, al hebben we er lang moeten op wachten is uiteindelijk terug weer mogelijk, ik deed dit ook dikwijls vanuit de windows 10 laptop app, maar of dit binnenkort ook weer zal mogelijk zijn is weer een andere vraag!

Reageer