Vraag

Casten via chromecast.


Reputatie 2
Badge

Er zijn meerdere topics hierover maar bij mij lukt het casten van live TV maar niet het casten van opgenomen programmas.

Krijg zwart TV scherm maar PX Pickx geeft aan dat de opname aan het afspelen is.

Ter info ik wil casten via android 8.0.

Is dit ook een gekend onopgelostprobleem ?

 


12 reacties

Ach sorry ik heb weer te vlug gelezen ik dacht dat Je VTM met pickx aan het casten was :blush:

Reputatie 2
Badge

Met de VRM Go app gaat alles.

Met de Pickx app enkel live.

 

Bedoel je als opname want live heb ik geen problemen om de zenders te casten via de pickx-app

Reputatie 2
Badge

Heb eens VTM Go geprobeerd en dit werkt goed.

Bij casten van live TV daar heb ik geen last van het is alleen bij casten van opnames dat ik recent problemen heb en bij casten van live en opnames via webversie heb ik geen problemen dus nogmaals het probleem is niet voor iedereen het zelfde !

Reputatie 2
Badge

Het probleem bestaat al lang en nog steeds ook bij het life kijken. Plots wordt het programma waarnaar je kijkt zwart. Wanneer de TV terug beschikbaar is, Chromecast herstart kan je dan kijken tot waar zich het probleem voordeed. Opnieuw zwart scherm. Een ander programma kan je wel bekijken.

Niets nieuws onder de zon ook niet bij Proximus . Die blijven even doof en blind. Herhalen, herhalen, herhalen ...

Reputatie 2
Badge

Het probleem bestaat al lang en nog steeds ook bij het life kijken. Plots wordt het programma waarnaar je kijkt zwart. Wanneer de TV terug beschikbaar is, Chromecast herstart ka

@Roland_012 via laptop opnames casten werkt wel.

Ik heb ook nog een oude dongle versie en ik heb  het ook via de smartphone geprobeerd dus het zal niet aan de dongle liggen maar bij Proximus, ik ga het nog eens via laptop proberen.

Reputatie 2
Badge

Doe dit via de app.  Webversie nog niet geprobeerd maar het is de bedoeling dat ik het via smartphone doe.

Ik gebruik nog een oudere versie vzn de dongle.

 

heb bij mij ook eens getest en heb net het zelfde voor opnames = zwart beeld bij casten

Je doet mij nu denken aan anderen die dit voorhebben ook met hun pickx app op de V7 decoder daar komen ook meldingen van dat ze bij afspelen van opnames ook een zwart scherm krijgen! 
Maar of er tussen het casten en dit op de v7 er ergens een verband is zie ik niet zo direct in, bij het casten waren er meer problemen met de laatste versies van de HDMI dongle.

Heb je bij het casten van opnames het probleem zowel voor als je het via de pickx app doet alsook via de pickx webversie?

Reageer