Vraag

Casten lukt niet

• 16 January 2020
  • 74 reacties
  • 5117 Bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo , we wachten nog steeds op antwoord van de betrokken dienst, er is nog geen oorzaak gevonden. Kan je nog even bevestiggen dat je dit probleem op verschillende zenders hebt en niet enkel op 1 bepaalde zender? 

Reputatie 5

Als het een gekend probleem is waarom wordt dat dan niet vermeld op de epic combo website. Er staat nog altijd dat je op tv kan kijken via de app en een chromecast. Ik vind dat niet kunnen. Bij de algemene voorwaarden bij de app staat dat je bij problemen met de picx app Proximus direct op de hoogte moet brengen en dat ze dan al het mogelijke doen om het probleem op te lossen. Bij deze stel ik jullie op de hoogte. Ik zou het via mailformulier gedaan hebben maar daar is blijkbaar ook een probleem mee,wegens overbelasting tijdelijk niet beschikbaar.

@Martin  Welke android versie gebruik je?

mvg

Reputatie 5

@SamuelD 

We probeerden eerst altijd te kijken naar het regionale nieuws via tv oost en dan lukt het niet. Ook met vier blijft het zwart. Maar met een andere zender starten gaf eindelijk beeld. Maar bij overschakeling naar tv oost loopt alles weer mis. Dan lukt geen enkele zender meer. Dus bleven we van tv oost af. Dan kunnen we wisselen tussen de zenders. Maar loopt veel vast met een draaiende cirkel en dan weer verder met stukken van de uitzending kwijt natuurlijk. Ook het beeld is bij momenten niet aan te zien. Grove pixels waarop je nauwelijks iets herkent. En als je dan wil afsluiten en de app terug opent dan is deze vastgelopen en moet ik de tablet herstarten want die reageert dan nergens nog op. En de chromecast krijgt terug het beginscherm “klaar om te kijken “en moet zonder stroom gezet worden om er uit te geraken.  De gemeten wifi snelheid via een app is rond de 30mbps. Ik stuur ook altijd een rapport door bij fout lopen. Ben deze week enkel bereikbaar tussen 9u en 11u.

mvg

Android 9 

pickx 5.1.3

Reputatie 5

Op 2.4 gezet. Klaar om te kijken,draaiend cirkeltje en dan zwart beeld. Op tablet proberen een andere zender te kiezen en “oeps er ging iets verkeerd”. Dan loopt het vast en moet ik met de Google home app het casten stoppen. Dus 2.4 of 5.0 dezelfde shit :slight_smile:

edit. Juist op tweede tablet met android 7 getest en hetzelfde probleem.

mvg

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo  Bedankt voor je antwoord , ik stuur deze info direct door naar de betrokken dienst.

Gaat dit nu over een probleem met iOS toestellen? Ik zie nochtans enkel Android toestellen in de lijst :slight_smile:

@Jamo Heb je al eens de Chromecast dongle volledig gereboot? Die is, buiten de app zelf, het enige gemeenschappelijke punt dan.

Reputatie 5

Ben je er mee aan het lachen? U collega vraagt om de toestellen te vermelden waar ik problemen mee heb en dan begin jij over ios. Ik heb enkel android toestellen.Ik heb al verschillende keren de stekker uitgetrokken dus ja is al volledig gereboot. En wat bedoel je met het enige gemeenschappelijke punt ?  Ik heb duidelijk de verkeerde keuze gemaakt door mijn abonnement te veranderen.

mvg

Je bent uiteraard niet de enige die problemen heeft met casten onder het OS iOS...

Ik wou even verduidelijken en reageren op hetgeen Martin aangaf vooraleer ik jouw informatie doorgeef. Mogelijks had Martin iets opgevangen in andere topics over jouw zaak die ik nog niet gelezen had. Nu is het duidelijk en bij deze geef ik het dan ook door. 

Mijn smartfone is een one-plus X met Android versie 6.0.1.

De Chromecast is verbonden met wifi 5.0

De tablet ook op wifi 5.0 en de one-plus op 2.4

Reputatie 5

Wat wil je nu eigenlijk zeggen,ik begrijp het niet. Ik mag dus mijn probleem niet posten omdat er iemand anders hetzelfde probleem al eens gepost heeft. En waarom moet er naar een oude topic gezocht worden,alle info is hierboven te vinden. En nog even melden dat ik nog geen tv kunnen kijken heb. De eerste factuur is wel al opgemaakt.Ik moet dus betalen voor een dienst die ik niet kan gebruiken. Ik verwacht deze week nog een oplossing.

mvg

Nee, versta mij niet verkeerd,  het is een algemeen probleem dat ik wil aanhalen over meer dan één post opstarten over het zelfde probleem, door een zelfde auteur …….,
maar soit daar gaat uw probleem niet om, het gaat bij u om je probleem casten op android toestellen, en ik hoop dat ze weldra een oplossing hebben voor u.

Reputatie 5

Heb je dan een nieuw probleem met de app? Heb je deze al even geherinstalleerd?

En daarna werd het weer stil.

Reputatie 5

@SamuelD 

Gisteravond beginnen kijken op vier naar “stukken van mensen”. Dan willen overschakelen naar vijf. Beeld blijft zwart. En dan geen beeld meer op geen enkele zender. Steeds “oeps er ging iets verkeerd”. Tweede tablet geprobeerd zonder resultaat. Gegevens gewist van de app en opnieuw ingelogd. Helaas kon naar niets kijken.Netflix getest en geen enkel probleem met casten. Ik zal dan maar contact opnemen met Telenet zeker want zo kan dit niet verder.

mvg

Reputatie 5

Zaterdag telefoon gekregen van de klantendienst nadat ik via een mail een link gekregen had om me te laten bellen op zelf gekozen tijdstip. De persoon die belde wist totaal niet waarvoor hij me moest opbellen. Hele verhaal gedaan en dan krijg ik te horen dat hij van de administratie is en hier niets kan aan doen. Ik ging binnen 15 min teruggebeld worden. Meer dan 2 uur later krijg ik telefoon. Persoon zegt : Ik moest u bellen. Weet ook totaal niet waar het over gaat. Weer mag ik het hele verhaal vertellen. Maar “Hoera”  hij gaat me doorverbinden met de juiste persoon. Weer weet die van niets en de derde keer mag ik het weer eens uitleggen. Ik krijg allerlei vragen en op de vraag welke toestellen ik gebruik zeg ik dat ik de types al doorgegeven heb via dit forum aan een medewerker. Maar ja dat kan ze niet zien,dat kan alleen die medewerker. Op de vraag of dan niets gedaan wordt met de gegevens die gevraagd worden krijg ik geen antwoord. Wel wordt er eindelijk toegegeven dat er wel wat problemen zijn met pickx app en met het casten. Ik wordt verschillende keren in wacht gezet omdat er iets moet nagevraagd worden. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik nog niet bij de juiste dienst zit en dat ze alles ging doorsturen naar het pickx team. En ze gingen me contacteren. Serieus? Hoeveel verschillende klantendiensten hebben jullie zo en waarom werken die allen naast elkaar? Hoeveel is een klant eigenlijk waard voor jullie ? Jullie maken nog reclame op de radio om nieuwe klanten te verwerven,is dat om het evenwicht aan te vullen van  de ontevreden vertrekkende klanten. Jullie tijd begint te slinken!

mvg

Reputatie 5

Chromecast naar fabrieksinstellingen gezet. picx app op 2 toestellen gereset. Resultaat is zwart beeld en chromecast blijft hangen. Fout meldingen in de app.” Oeps er ging iets verkeerd”.  Hoe kan ik een factuur betwisten,want ik ga hier niet voor betalen. Kan ik nog terug naar mijn oude pack. Ik betaal 11 € meer per maand dan vroeger voor iets dat niet werkt. Via mail kan je nog altijd geen klacht indienen wegens overbelasting. Dan maar langs deze weg blijven “zagen”.

mvg

Reputatie 6
Badge +3

@Jamo :Een andere manier om nog iets meer druk te zetten is een klacht indienen via Test Aankoop:  https://www.test-aankoop.be/klagen# Want jij hebt echt al alles aangereikt als informatie: filmpje gemaakt, jouw apparaten gepost. Het enigste wat je nog zou kunnen doen is een zogenaamd probleem rapport maken via Android zodat de ontwikkelaars kunnen zien wat er foutloopt. Zie hier hoe dit te doen: https://developer.android.com/studio/debug/dev-options Die informatie kan je dan delen aan Proximus. Het allergrootste probleem hier is dat er geen ticket is aangemaakt dat al de informatie die jij al gegeven hebt gebundeld heeft. De Proximus app is ook ontwikkeld door een ander bedrijf. Ik begrijp volkomen jouw frustratie.

wat ik totaal niet begrijp dat er zijn die totaal geen problemen hebben met dat casten, zoals ik trouwens, en bij anderen komt dit maar niet in orde!

Net zoals Jamo werk ik ook op android want met iOS zijn er wel gekende problemen waarvan ze op de hoogte zijn alleen moet het nog opgelost worden.

Ik weet /herinner mij nu niet meer of het bij Jamo zowel niet lukt via de app en webversie van Pickx, want bij mij lukt het met beiden zonder probleem.

Reputatie 6
Badge +3

Sommige apps werken niet wanneer het systeem ontgrendeld (geroot) is zodat je administrator toegang hebt tot je apparaat en zelf een ander besturingssysteem kan installeren. Dit is maar een hypothese. Denk niet dat dit het geval is want anders zouden andere apps ook een probleem moeten geven door middel van een foutmelding. Sommige fabrikanten werken met een aangepaste Android versie. Het blijft inderdaad heel bizar waarom Jamo problemen blijf hebben.

zeker als hij ook problemen moest hebben ook met de webversie van de app want dan heeft het totaal niks te maken met al deze veronderstellingen van zijn android toestel

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo  Lukt het wel om te casten via andere applicaties ? Kan je even verduidelijken welke toestellen je juist gebruikt (merk , model , software , … ) .? Ik geef vervolgens de info daar aan de betrokken diensten om het eens na te laten kijken.

Reputatie 5

Tja,ik ga nu ook niet weer geld uitgeven voor Apple tv. En als Proximus zijn reputatie waar maakt zal dat ook niet zonder de nodige problemen werken. Er is nog nooit iets gelanceerd dat werkt zoals je zou verwachten. In de 25 jaar dat ik klant ben heb ik de my Proximus (de vroegere naam ben ik kwijt) nooit zonder problemen weten werken. Soms was het even goed maar lang duurde dat niet. Nu ook weer met de app kan je al weken het verbruik niet meer zien na een update. Maar geen nood ze zijn al aan het probleem aan het werken.

Reputatie 7
Badge +4

Heb je dan een nieuw probleem met de app? Heb je deze al even geherinstalleerd?

En daarna werd het weer stil.

Ik zie ook geen specifieke vraag meer van jou , had je nog specifieke info nodig? 

In verband met “MyProximus app kan het verbruik niet bekijken”:
Werd vandaag het volgende gemeld door Proximus:

Dit is reeds een gekend probleem dat verschillende mensen ondervinden.
14/05 komt er een nieuwe release van de MyProximus waarin we dit probleem hebben aangepakt.
Houd dus zeker de app store in de gaten.

Reageer