Vraag

Casten lukt niet

  • 16 January 2020
  • 74 reacties
  • 5117 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

ik snap dit inderdaad ook niet, als anderen met android toestellen kunnen casten dat er dan sommigen dit niet kunnen !!!!

Reputatie 5

Oplossing is op komst:

 

Reputatie 5

Waarom werd mijn reactie verwijderd? Bij mijn weten heb ik geen enkele  forum regel overtreden. Als jullie het zo willen spelen voor mij niet gelaten. Ik heb genoeg geduld gehad en jullie kansen genoeg gegeven. Maar eens komt er een eind aan. En omdat jullie weer eens een dossier hebben afgesloten omdat ik zogezegd akkoord ga met de geboden oplossing is voor mij de maat vol.

mvg

 

Reputatie 5

Jullie hebben het voordeel dat de onbeperkte mobiele data voor bepaalde apps en de 4gb voor de rest bij geen enkele andere aanbieder iets vergelijkbaar heeft. Ik gebruik dus de pickx app soms nog eens op de telefoon onderweg . Het casten heb ik opgegeven en de chromecast zit terug in de doos. Af en toe probeer ik nog eens via de ingebouwde chromecast van de nvidia shield. Dat gaat goed zolang je maar niet van zender wil veranderen. Dus beginnen kijken naar vier is blijven kijken naar vier of gans het boeltje loopt vast. Volgens de support van Nvidia heeft de ingebouwde chromecast dezelfde werking als de hardware versie en zit het probleem bij de app. Hoe zit het eigenlijk met ontwikkeling van de app voor  android tv die hier ergens op dit forum aangekondigd werd?

Bijna 1 maand dat casten niet meer lukt…. Casten vanaf YouTube, vrtnu, vtm go… lukt wel…. en altijd!!! Begrijp dit echt niet....

Voor Android TV gingen ze het laten weten als er nieuws was.

Er zijn zo van die fenomenen die je echt niet kunt verklaren bij mij wekt de chromecast wel goed, met pickx

Reputatie 5

De specialisten.Wie zijn ze? Waar komen ze vandaan? Staan ze boven de dossierbeheerders? Of zijn het toch de bevoegde personen die alsnog het dossier terug vinden. Kijk volgende week naar een nieuwe aflevering van”Game of Proximus”. *

 

 

*om te kijken heb je een werkend abonnement nodig

De ingenieurs hebben het probleem kunnen reproduceren en zijn naarstig op zoek naar een oplossing om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.

Reputatie 5

Op de hulppagina volgende gevonden: De Pickx-app staat niet in de lijst van uw producten maar TV staat er wel. Contacteer ons. Dat is dus bij mij van toepassing,ik zie de app niet staan bij mijn producten.Heeft dat iets te maken met mijn probleem? Op de contact link klikken heeft geen zin want mailformulier werkt nog altijd niet. Jullie hebben toch het charter ondertekend indertijd waar de mailoptie ook in stond.

mvg

blijkbaar algemene problemen met casten op mijn ios toestellen lukt het ookniet meer.

Dit is hier alleszins het probleem niet.

Jouw probleem is nog altijd in behandeling door de specialisten.

Heb je al eens geprobeerd om eerst te starten met casten en dan pas op play te duwen? 

Reputatie 5

Het is geen “nieuw” probleem,het is nooit opgelost. Volgens jullie wel natuurlijk. Maar ik heb er mij al bij neergelegd dat ik geen oplossing mag verwachten.

Reputatie 5

Ja dat heb ik al geprobeerd. Dan krijg ik soms even beeld en dan direct op zwart en op tablet de oeps foutmelding. Ik heb 1 keer naar een film kunnen kijken die in replay stond bovenaan de app. Maar toen die gedaan was en ik klikte op iets anders dan liep het weer vast. Soms begint het casten goed maar dan ga ik naar live tv een weer hetzelfde.

mvg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5

Met de software update van april is het nog erger geworden. Casten lukte al niet maar nu kan ik op tablet ook al niet meer kijken. Oeps er ging iets mis, stream niet beschikbaar,app die zichzelf afsluit of niet meer reageert. Goed bezig!

welke chromecast type dongle heb je juist zou dit de rden zijn dat het met pickx niet werkt bij u, want ik werk nog met ene van de 1ste generatie en daar werkt het in ieder geval bij mij mee zonder problemen.

Dan kunnen ze het ook eens doorgeven aan de specialisten met welk type chromecast dongle je werkt.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo We hebben je problemen effectief onderzocht dat kan je op deze forum post toch wel duidelijk zien, zoals mijn collega @WenzelR  heeft gepost hebben onze ingenieurs het probleem kunnen reproduceren en is zou het ondertussen opgelost moeten zijn. Met andere woorden zou het casten via de Chromecast nu terug volledig moeten lukken. 

 Of tot er een werkende android tv app uitkomt. 

voor apple TV is er al een versie uit maar nog niet met alle functionaliteit, dus veronderstel ik toch dat ze dan voor Android TV ook wel met iets bezig zullen zijn!

 

Reputatie 7
Badge +4

@CLudo  Kan je even verduidelijken wanneer je juist niet kan casten en wat voor toestel je juist gebruikt om te casten? Gebruik je IOS of android ?

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo Op welke wifi staat je Chromecast en je gsm verbonden ? is dat op de wifi 2.4 of wifi 5.0 ? 

Reputatie 5

Op wifi 5.0

Waarom kan ik niet meer casten met de app?

De laatste tijd werkte het casten met de app vanop mijn tablet of telefoon redelijk goed. Eens een enkele keer kwam voor sommige zenders "oeps er ging iets fout" op het scherm.Met het wisselen van zender kreeg ik dat dan wel verholpen. Maar nu krijg ik voor alle zenders "oeps" en loopt de app vast en op de tv staat "klaar om te kijken" en daarna verbreekt Chromecast de verbinding. Het casten van andre tv apps geeft geen problemen. Nog iemand deze problemen?

Reputatie 7
Badge +4

Kan je beiden eens op de 2.4 verbinden en zo testen ? 

@Jamo  dat zal waarschijnlijk de reden zijn waarom je problemen hebt en ik niet ,want ik werk op 2.4 om te casten.

Op dit moment lukt het casten met mijn Samsung tablet wel weer (mits enkele zenders vnl "zes" buiten beschouwing gelaten). Maar de app loopt nog regelmatig vast. Met mijn one plus telefoon lukt het zelfs niet meer om iets fatsoenlijk te bekijken, zelfs het home scherm  flikkert de hele tijd alsof er ergens een loop in zit. Iets bekijken is stotterend. Het casten lukt bijna niet.  De app loopt vast en het scherm op tv wordt zwart en na enkele minuten schakelt de chromecast terug op schermbeveiliging, alsof er geen verbinding meer is met de app. Ik heb de indruk dat de pickx app met elke update wat zwaarder te draaien wordt, zodat Ik bijna verplicht wordt mijn apparatuur aan te passen aan de nieuwe standaard. Ik heb enkel met de pickx app problemen de VRT.nu, VTM.go app en Netflix draaien perfect op mijn chromecast dus daar ligt het niet aan.Die hele pickx app heeft bij mij vanaf dag 1 nog niet fatsoenlijk gewerkt,.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je even het model van je one-plus doorgeven , als ook de android versie die je hierop hebt staan? Op welke wifi staat je Chromecast en je gsm verbonden ? is dat op de wifi 2.4 of wifi 5.0 ? 

Reageer