Skip to main content

Ik heb dit al gepost in een ander topic maar dat zal niet meer gelezen worden omdat probleem opgelost staat.

Wanneer ik wil casten loopt het mis. Ik heb nog maar een paar keer beeld gekregen op mijn tv via casten. En de beeldkwaliteit was slecht. Maar nu lukt het niet meer om beeld te krijgen. Er komt op “klaar om te kijken “ en dan zwart beeld. Als ik dan op mijn tablet op het pijltje klik dan krijg ik hierop de fout”oeps er ging iets verkeerd” en dan sluit app of loopt vast. Op mijn tv komt dan terug “klaar om te kijken” en dan loopt het daar ook vast en moet ik de stekker uit trekken. Ik heb getest met 2 tablets en een smartphone. En op allen hetzelfde probleem. Ook sluit de app geregeld zichzelf na opstarten. Daar ik enkel via de app tv kan kijken en jullie reclame voor epic combo stelt dat je via chromecast kan kijken op een tv scherm , zou ik graag een oplossing hiervoor krijgen. Ander apps geven geen problemen. Vtm go,vrt nu,youtube ,Netflix geen problemen. Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar haalt niets uit. Nu kan ik wel kijken via vrt nu of vtm go maar zou handig zijn om alles in 1 app te kunnen bekijken. En op een tablet of smartphone kijken is het toch ook niet.

mvg

Bijna 1 maand dat casten niet meer lukt…. Casten vanaf YouTube, vrtnu, vtm go… lukt wel…. en altijd!!! Begrijp dit echt niet....


@SamuelD 

Gisteravond beginnen kijken op vier naar “stukken van mensen”. Dan willen overschakelen naar vijf. Beeld blijft zwart. En dan geen beeld meer op geen enkele zender. Steeds “oeps er ging iets verkeerd”. Tweede tablet geprobeerd zonder resultaat. Gegevens gewist van de app en opnieuw ingelogd. Helaas kon naar niets kijken.Netflix getest en geen enkel probleem met casten. Ik zal dan maar contact opnemen met Telenet zeker want zo kan dit niet verder.

mvg


@Jamo  Bedankt voor je antwoord , ik stuur deze info direct door naar de betrokken dienst.


@SamuelD 

We probeerden eerst altijd te kijken naar het regionale nieuws via tv oost en dan lukt het niet. Ook met vier blijft het zwart. Maar met een andere zender starten gaf eindelijk beeld. Maar bij overschakeling naar tv oost loopt alles weer mis. Dan lukt geen enkele zender meer. Dus bleven we van tv oost af. Dan kunnen we wisselen tussen de zenders. Maar loopt veel vast met een draaiende cirkel en dan weer verder met stukken van de uitzending kwijt natuurlijk. Ook het beeld is bij momenten niet aan te zien. Grove pixels waarop je nauwelijks iets herkent. En als je dan wil afsluiten en de app terug opent dan is deze vastgelopen en moet ik de tablet herstarten want die reageert dan nergens nog op. En de chromecast krijgt terug het beginscherm “klaar om te kijken “en moet zonder stroom gezet worden om er uit te geraken.  De gemeten wifi snelheid via een app is rond de 30mbps. Ik stuur ook altijd een rapport door bij fout lopen. Ben deze week enkel bereikbaar tussen 9u en 11u.

mvg


@Jamo , we wachten nog steeds op antwoord van de betrokken dienst, er is nog geen oorzaak gevonden. Kan je nog even bevestiggen dat je dit probleem op verschillende zenders hebt en niet enkel op 1 bepaalde zender? 


Ondertussen staat de tweede factuur gereed,dat gaat wel goed! Ik had zaterdag aangegeven dat ik deze week enkel na 17u kan antwoorden op mijn prive nummer. 2 keer telefoon gekregen rond 13u30. Dus kan ik niet antwoorden. Er word een bericht ingesproken dat ze het later opnieuw proberen. Geen enkel nummer om zelf contact op te nemen. En dan bellen ze nogmaals rond 13 u. En de telefoon kijken is ook al niet zonder problemen. Nog geen enkel programma kunnen uitkijken zonder dat het vastloopt. Ik geef het op. Ik verwacht een compensatie voor het niet kunnen gebruiken waar ik voor betaal en het verspillen van mijn tijd. Ipv even te ontspannen na het werk krijg ik er nog wat extra stress bij.


De specialisten.Wie zijn ze? Waar komen ze vandaan? Staan ze boven de dossierbeheerders? Of zijn het toch de bevoegde personen die alsnog het dossier terug vinden. Kijk volgende week naar een nieuwe aflevering van”Game of Proximus”. *

 

 

*om te kijken heb je een werkend abonnement nodig


Ik heb de extra info nog mee doorgegeven naar de specialisten. Tot nu toe is er jammer genoeg nog geen oorzaak gevonden waarom het bij u niet lukt. 


Zijn hier eigenlijk technici van Proximus mee bezig? Gebeurt reeds voor de zoveelste keer na een update van de Proximus Pickx app en/of software update van iOs. Moet toch te achterhalen zijn waar het probleem vandaan komt en - nog belangrijker - wat de oplossing is. Zorgt telkenmale voor frustratie. Er zou nog meer concurrentie moeten zijn, zodat klant wat meer au sérieux wordt genomen....


zeker als hij ook problemen moest hebben ook met de webversie van de app want dan heeft het totaal niks te maken met al deze veronderstellingen van zijn android toestel


Sommige apps werken niet wanneer het systeem ontgrendeld (geroot) is zodat je administrator toegang hebt tot je apparaat en zelf een ander besturingssysteem kan installeren. Dit is maar een hypothese. Denk niet dat dit het geval is want anders zouden andere apps ook een probleem moeten geven door middel van een foutmelding. Sommige fabrikanten werken met een aangepaste Android versie. Het blijft inderdaad heel bizar waarom Jamo problemen blijf hebben.


wat ik totaal niet begrijp dat er zijn die totaal geen problemen hebben met dat casten, zoals ik trouwens, en bij anderen komt dit maar niet in orde!

Net zoals Jamo werk ik ook op android want met iOS zijn er wel gekende problemen waarvan ze op de hoogte zijn alleen moet het nog opgelost worden.

Ik weet /herinner mij nu niet meer of het bij Jamo zowel niet lukt via de app en webversie van Pickx, want bij mij lukt het met beiden zonder probleem.


@Jamo :Een andere manier om nog iets meer druk te zetten is een klacht indienen via Test Aankoop:  https://www.test-aankoop.be/klagen# Want jij hebt echt al alles aangereikt als informatie: filmpje gemaakt, jouw apparaten gepost. Het enigste wat je nog zou kunnen doen is een zogenaamd probleem rapport maken via Android zodat de ontwikkelaars kunnen zien wat er foutloopt. Zie hier hoe dit te doen: https://developer.android.com/studio/debug/dev-options Die informatie kan je dan delen aan Proximus. Het allergrootste probleem hier is dat er geen ticket is aangemaakt dat al de informatie die jij al gegeven hebt gebundeld heeft. De Proximus app is ook ontwikkeld door een ander bedrijf. Ik begrijp volkomen jouw frustratie.


Zaterdag telefoon gekregen van de klantendienst nadat ik via een mail een link gekregen had om me te laten bellen op zelf gekozen tijdstip. De persoon die belde wist totaal niet waarvoor hij me moest opbellen. Hele verhaal gedaan en dan krijg ik te horen dat hij van de administratie is en hier niets kan aan doen. Ik ging binnen 15 min teruggebeld worden. Meer dan 2 uur later krijg ik telefoon. Persoon zegt : Ik moest u bellen. Weet ook totaal niet waar het over gaat. Weer mag ik het hele verhaal vertellen. Maar “Hoera”  hij gaat me doorverbinden met de juiste persoon. Weer weet die van niets en de derde keer mag ik het weer eens uitleggen. Ik krijg allerlei vragen en op de vraag welke toestellen ik gebruik zeg ik dat ik de types al doorgegeven heb via dit forum aan een medewerker. Maar ja dat kan ze niet zien,dat kan alleen die medewerker. Op de vraag of dan niets gedaan wordt met de gegevens die gevraagd worden krijg ik geen antwoord. Wel wordt er eindelijk toegegeven dat er wel wat problemen zijn met pickx app en met het casten. Ik wordt verschillende keren in wacht gezet omdat er iets moet nagevraagd worden. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik nog niet bij de juiste dienst zit en dat ze alles ging doorsturen naar het pickx team. En ze gingen me contacteren. Serieus? Hoeveel verschillende klantendiensten hebben jullie zo en waarom werken die allen naast elkaar? Hoeveel is een klant eigenlijk waard voor jullie ? Jullie maken nog reclame op de radio om nieuwe klanten te verwerven,is dat om het evenwicht aan te vullen van  de ontevreden vertrekkende klanten. Jullie tijd begint te slinken!

mvg


Beste

 

Dit is nagevraagd voor u bij de technische en administratieve dienst en alles is perfect in orde. De pickx app zou perfect moeten werken op uw Chromecast. We kunnen u enkel tips geven van waar het probleem kan liggen.

En maar blijven ontkennen dat er een probleem is. Wat een geweldige klantendienst hebben jullie.

Jullie hebben mijn weekend weer goed gemaakt. Na een week van stress eens lekker genieten van een avondje tv via vrt nu de gratis dienst die zonder problemen werkt met de chromecast.

met niet zo vriendelijke groeten


https://youtu.be/WKHr2gwH-p4


Vandaag een antwoord gekregen van klantendienst:

Beste deheer, mevrouw

 

Ik heb uw email goed ontvangen en kan u voorzien van volgend antwoord.

 

Uit navraag bij onze technische dienst blijkt dat de Pickx app / Epic pack perfect werkt op de Chromecast. Uw pakket staat bij ons dan ook volledig in orde. Hiervoor kan ik dan ook geen compensatie voorzien. Ik raad u aan om even de Chromecast na te kijken en de installatie / koppeling opnieuw te proberen. 

 

Hopend u hiermee van dienst te zijn.

 

Met vriendelijke groeten

maw Trek u plan en betaal braaf je abonnement dat je niet kan gebruiken. Dus is er maar 1 oplossing en daar ga ik de komende weken,als ik wat tijd vind eens werk van maken. Na 25 jaar ga ik Telenet dan maar eens proberen. Met dank aan de technische dienst van Proximus.

mvg


Op 2.4 gezet. Klaar om te kijken,draaiend cirkeltje en dan zwart beeld. Op tablet proberen een andere zender te kiezen en “oeps er ging iets verkeerd”. Dan loopt het vast en moet ik met de Google home app het casten stoppen. Dus 2.4 of 5.0 dezelfde shit :slight_smile:

edit. Juist op tweede tablet met android 7 getest en hetzelfde probleem.

mvg


@Jamo  dat zal waarschijnlijk de reden zijn waarom je problemen hebt en ik niet ,want ik werk op 2.4 om te casten.


Kan je beiden eens op de 2.4 verbinden en zo testen ? 


Op wifi 5.0


@Jamo Op welke wifi staat je Chromecast en je gsm verbonden ? is dat op de wifi 2.4 of wifi 5.0 ? 


Is dit de laatste versie die je geïnstalleerd/geüpdatet hebt.

5.2.3  21 jan. 2020

In deze update hebben we verschillende bugs opgelost dankzij jullie waardevolle feedback, waaronder een belangrijke bug waardoor de homepagina niet wou laden.

Door te schudden met je iphone kun je problemen rechtstreeks aan Prox doorgeven

 

NB: Pas maandag zal je van iemand van proximus zelf de stand van zaken horen en of ze al op de hoogte zijn of oplossing hebben.


Sinds update Proximus Pickx app op 23.01.20 kan ik niet meer casten. Zwart beeld met “klaar om te kijken” dat blijft hangen. App staat op iPhone (iOS). Voorheen lukte het wel met zelfde toestel. In 2018 zelfde probleem gehad toen Proximus TV een update uitbracht als WK voetbal (juni 2018) eraan kwam. Dit hier dan ook gepost. Pas terug kunnen casten in 2019!!!! Ik bid dat het niet opnieuw zo lang duurt…. Enige verklaring voor dit probleem en reeds oplossing in het verschiet?????


Ja dat heb ik al geprobeerd. Dan krijg ik soms even beeld en dan direct op zwart en op tablet de oeps foutmelding. Ik heb 1 keer naar een film kunnen kijken die in replay stond bovenaan de app. Maar toen die gedaan was en ik klikte op iets anders dan liep het weer vast. Soms begint het casten goed maar dan ga ik naar live tv een weer hetzelfde.

mvg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Reageer