Vraag

Bug in Pickx?


Reputatie 2
Badge
Als je in Pickx op computer een programma bekijkt via "herstarten" (abo zonder TVreplay) kan je dat maar bekijken tot op het ogenblik dat er op die zender een volgend programma start.
bvb, een film die (lineair) uitgezonden wordt van 20:00 tot 21:00. Als je dan om 20:30 die film begint te bekijken via herstarten, dan stopt die film al na een half uur om 21:00 om dan over te schakelen naar de lineaire uitzending.
Of is dat de bedoeling? Want dan heeft die "hestarten" functie geen enkele zin (als je in vorig voorbeeld om 20:55 begint te kijken via herstarten heb je juist 5' van dat programma kunnen bekijken)

31 reacties

Als het niet het geval is als TVR bekijkt via je decoder dan zou dit inderdaad ook niet mogen het geval zijn als je via proximuspickx.be in TVR kijkt.

PS: bij mij ook eens geprobeerd pet pickx en inderdaad bij mij ook het geval in TVR
+
geluid uit zetten en terug aanzetten dan heb je geen geluid meer!
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen,
Ik heb dit doorgegeven aan bevoegde instanties, zij zullen dit nakijken.
Als ik hier feedback over krijg, dan laat ik dit onmiddellijk weten.
Ok, bedankt Charlotte om dit op te volgen.
Reputatie 7
Badge +4
Het is nog niet gelukt om het de fout te reproduceren. Er is dus nog geen oorzaak gevonden, maar we zoeken verder
 We houden jullie verder op de hoogte.
Reputatie 2
Badge
Er zitten wel meerdere 'bugs' in Pickx op PC.
1) Als je om 12u50 op je pc naar Ă©Ă©n begint te kijken, en je drukt om 13u40 op pauze, je doet je ding en je drukt op play, dan herbegint het afspelen van het eerstvolgende programma dat start na 12u50 (het journaal dus).

2) Als je om 13u40 naar de zenderlijst gaat, dan zie je nog alle programma's van 12u50 staan.



3) Als je op 'Terug' klikt, dan verschijnt er een klein tv-schermpje dat zich gedraagt alsof het een scherm op tablet/smartphone is



4) Als je de tv-gids opvraagt, dan krijg je slechts 3 zenders op een scherm te zien?



Proximus, TV op PC kijken moet zich gedragen alsof je kijkt naar een TV!
Smartphones en tabletten zijn een gans anders iets dan een pc!

Groetjes
Reputatie 2
Badge
En nog enkele bedenkingen bij Pickx.





Is dat de reden waarom elke pagina van Proximus zo traag laadt?
Wat hebben Facebook en Google met Proximus te zien?

Graag een antwoord op deze vraag.

Groetjes
Dat klein schermpje (monitor schermpje) is omdat je terwijl je in de zenderlijst bent toch kunt de zender ondertussen volgen die je aan het bekijken was (net als op je decoder dat als je naar de zenderlijst gaat ook de zender kunt volgen in een klein schermpje) als je op het klein scherm klikt krijg je terug het normale pc scherm, of op X klikken om het monitor schermpje uit te zetten.

Ik kijk met browser EDGE en ik zie die google en facebook niet verschijnen bij mij ?
Reputatie 2
Badge
Martin,

Ik heb ondertussen al begrepen dat het kleine schermpje een 'replica' is :-)
Alleen, eens je op dat kruisje geklikt hebt om dat schermpje af te sluiten, krijg je het nooit meer terug zolang je je browser (in mijn geval Firefox en Chrome) niet heropstart. Maar het geluid blijf je wel horen!
Maar dat is maar een detail...
Enfin, nu ik er zo over nadenk... Alles is maar een detail bij die nieuwe Pickx op pc.
Een mens zou durven denken dat een nieuw iets grondig getest wordt alvorens het te lanceren?

Groetjes
Ter info:
je schrijft: Alleen, eens je op dat kruisje geklikt hebt om dat schermpje af te sluiten, krijg je het nooit meer terug zolang je je browser (in mijn geval Firefox en Chrome) niet heropstart.
In mijn Edge browser is dit toch niet het geval.
Edit:
Nu eens met FF versie 67.0.4 geprobeerd is dit ook niet het geval bij mij.
Reputatie 2
Badge
Da's raar, ik kan het continu reconstrueren (FF 67.0.4 (64 bit))



Je ziet geen klein venstertje, maar je ziet wel het luidsprekertje in de titel van het tabblad.
Kan je even proberen zonder je FF extensies actief, desnoods via een leeg profiel?
Reputatie 2
Badge
Oké... Ik heb Firefox in Safe Mode opgestart.
Nu blijft dat klein tv-schermpje verschijnen.
Mijn extensies blijvend uitschakelen kan uiteraard geen optie zijn, en dat klein tv-schermpje is niet het grootste probleem van Pickx op PC (zie eerdere info hierboven).

Groetjes.
Reputatie 2
Badge
Ik kijk met browser EDGE en ik zie die google en facebook niet verschijnen bij mij ?

Ik ben absoluut niet vertrouwd met Edge, maar als die ook de taken toont die hij uitvoert bij het laden van een pagina, dan kan je misschien je webcam even naar je scherm richten. Even opnemen en dan in slowmotion de ganse santeboetiek bekijken wat Proximus allemaal nodig heeft om Ă©Ă©n pagina op te halen.
Indrukwekkend!!!

Ze moesten die GDPR aanpassen. Uitdrukkelijk toestemming vragen tot gebruik van uw gegevens, ipvh omgekeerde toe te passen.

Groetjes.
Is het dan opgelost met jouw extensies uitgeschakeld, of begrijp ik het verkeerd? Als het wel zo is, dan zal je eens Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n jouw extensies in- of uit moeten schakelen totdat je de boosdoener hebt gevonden. Met elke soort extensie kunnen we jammer genoeg geen rekening houden bij de ontwikkeling hiervan.

Het probleem met de 'verkeerde tijdsaanduidingen' is momenteel nog in behandeling.
mss is dat de reden da EDGE vlugger laadt, nee?
Reputatie 2
Badge
Is het dan opgelost met jouw extensies uitgeschakeld? Het probleem met de 'verkeerde tijdsaanduidingen' is momenteel nog in behandeling.

Werner,

Zonder extensies is dat (onnozele, kleine) probleem inderdaad opgelost. Als ik mijn extensies bekijk die zowel op Chrome als Firefox actief zijn, dan zijn dat er maar een stuk of 3 : Video Download Helper, eID en AdBlock Plus (ik betaal al genoeg voor reklame op tv te kunnen zien). Er is nog een vierde (ZenMate), maar die is uitgeschakeld wanneer ik ProximusTV op pc wil bekijken.

Jullie hoeven uiteraard geen rekening te houden met elke kloterij die iemand op zijn pc installeert, dat is nu Ă©Ă©nmaal onbegonnen werk.
Maar er bestaat zoiets als deftig programmeren Ă©n uitgebreid testen, en dat vind ik eerlijk gezegd nog niet al te snel terug bij Proximus.

Groetjes.
Reputatie 2
Badge
Deze avond tracht ik naar het schitterende Pickx op pc te kijken.
Ik klik op 'Inloggen' (waarom ik dat keer op keer moet doen, blijft een raadsel), en dat is het... Blanco scherm dat maar niet verdwijnt.
Link die ik krijg : https://www.proximus.be/oauth/authorize?language=nl&state=024d53e071fbae96cba79d4c33455fee&scope=profile%20email%20PXTV_MWCAPI%20PROXIMUSTV%20NTE%20tvapi%20replay__url&response_type=code&approval_prompt=auto&redirect_uri=https%3A%2F%2Fwww.proximus.be%2Fpickx%2Fconnect%2Fsuccess&client_id=proximuspickx-prod.bc
Reputatie 2
Badge
En gezien ik (nog steeds) niet kan inloggen, dan bekijk ik maar eens de Live TV-pagina.
Wat met vooral opvalt is dat deze pagina geen enkele rekening houdt met je aangepaste zendernummering.
Ik dacht nochtans dat het (zogezegd noodzakelijke) resetten van de nummering, essentieel was voor een betere werking in de toekomst.
De tv-gids doet pijn aan de ogen. Ik heb een 24"-scherm. Ik zie slechts 3 zendertjes staan, en die gaan dan nog van boven naar onder, waardoor je absoluut geen deftig overzicht hebt.
Die tv-gids op pc zou gelijk moeten gesteld worden aan die op tv : een zestal (het mogen er gerust 9 zijn) zenders onder elkaar, en met de programmatie horizontaal.
Naar de abonnementen heb ik nog niet gekeken.
Ik heb een abonnement bij Proximus en ik kan al niet inloggen. Waarom zou ik dan naar de extra's moeten kijken?

Proximus mag zich dringend herpakken!!!

Groetjes.
Kun je dan niet kiezen voor bewaar login en wachrwoord in je browser op het moment dat je inlogt op pickx
Reputatie 2
Badge
Dag Martin,

Oh jawel, en dat lukt ook voor elke site, behalve bij Proximus. Hier moet ik me keer op keer aanmelden sinds de invoering van hun fantastische, onovertroffen Pickx.
En neen, dat ligt niet aan mijn browser-extensies.
Reputatie 2
Badge
Maar dat inloggen is dus alweer niet de essentie van het verhaal hé...
Daar schijn jij wel je accenten op te leggen 😆
was dit ook al zo niet met de vorige versie proximustv.be want ik meen hier gelezen te hebben van een proximus medewerker dat dit gekend was en zou opgelost worden bij een komende update of zoiets...!
Reputatie 2
Badge
Ze hadden mij ook gezegd dat het probleem met dubbele zenders bij de volgende update opgelost zou zijn...
Ondertussen heb ik al 2 updates de revue zien passeren.
Proximus moet echt leren testen, Ă©n testen, Ă©n testen vooraleer ze een gedrocht loslaten op hun klanten!
Louter ter info: dit was het antwoord toen:

Nog even ter info, het is inderdaad zo dat je met de huidige versie (proximustv.be/nl) telkens opnieuw moet inloggen doordat de cookies volledig worden verwijderd wanneer de browser volledig is afgesloten. Met de huidige login pagina is er nog geen optie om de gebruikersnaam en wachtwoord op te slaan, dit zal wel beschikbaar worden in een toekomstige release.
Reputatie 2
Badge
De toekomstige release zal dan niet diegene van afgelopen weken geweest zijn 😄

Reageer