Vraag

Booster

  • 6 September 2020
  • 7 reacties
  • 563 Bekeken

Ik kijk ProximusTV via een wifi-booster (verbonden met etherkabel aan decoder)

Regelmatig valt het signaal uit (link quality = rood).

Kan ik het signaal versterken door een tweede booster ergens tussen  modem en eerste booster te plaatsen ? Centrale plek met stopcontact.

Hoe ga ik te werk of welke handelingen dienen uitgevoerd ?

NB. De tweede booster neemt het signaal van de modem op  (link quality = groen) maar stuurt het niet door naar de booster verbonden aan de decoder.

Reeds meerdere voorstellen uitgeprobeerd ! 

Adrien

Klantnr. 2266912


7 reacties

De nodige uitleg kun je hier vinden:

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wbo_extra/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installeer-meerdere-wi-fi-boosters.html

Cascade-verbinding.

Voorheen steeds stilstaand beeld en kleurenvakjes op het scherm.

Mijn oplossing :

  1. Modem heropstarten door knop  on-of 10 sec. uit te zetten.
  2. De 2 boosters resetten.
  3.  Eén booster synchroniseren met modem.
  4. De 2 boosters met elkaar  synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte  waar geen signaal van de modem aanwezig is.
  5. De eerste booster ergens (met stopcontact) tussen decoder en modem plaatsen.
  6. De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie, aansluiten met de decoder.   
  7. Nu : NORMAAL beeld                                                                      

Het belangrijkste punt is dat je de tweede booster uiteraard niet laat de kans geven om te synchroniseren op je bbox want dan werk je niet meer in cascade maar gewoon met twee boosters die gesynchroniseerd zijn op de bbox! en tweede belangrijkste dat je de eerste booster uiteindelijk zet waar je nog voldoende wifi ontvangst hebt met de bbox en dan de tweede booster nog genoeg ontvangst heeft van de 1ste booster.

Punt 4 zou je gemakkelijkheidshalve  zo kunnen uitvoeren door je 2 boosters en bbox3 in zelfde lokaal :
 - de eerste booster synchroniseren met bbox dan bbox zijn wifi uitzetten via zijn wifi knopje en
  - dan de 2de booster synchroniseren op de eerste

@vanmeerhaeghe

Een vraagje: in stand “station” zendt die booster dan ook nog wifi uit 

Hallo, hoe verbind je idealiter wifi booster 1 met modem: via wifi of ethernet? Hoe verbind je idealiter wifi 1 en wifi 2: via wifi of ethernet?

altijd best je booster verbinden met utp kabel (ethernet) , dus gebruiken als access point.

en altijd beter verbinden via utp (ethernet) dan via wifi

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_install/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-wi-fi-booster.html

&

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wbo_extra/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installeer-meerdere-wi-fi-boosters.html

 

@Martin 

Een vraagje: in stand “station” zendt die booster dan ook nog wifi uit 

ik vermoed van wel

Op het Fr-forum werd reeds melding gemaakt dat sommige oudere Bbox3 (WiFi pre N?) problemen (kunnen) hebben met ondersteuning 2 Boosters in cascade (→ vervanging) en dat beide in stand auto ook ok zou zijn

Stand auto zou ik niet aanraden er zijn daar dikwijls problemen mee (in verleden werd dit hier nog gemeld door proximus dat je beter de booster in de stand zet zoals je hem wilt gebruiken)

Dat die stand station ook wifi uitzendt dat vermoeden heb ik ook al begon ik dan eigenlijk te twijfelen wat dat op den duur nog het verschil is met stand repeater want daar kun je toch ook je decoder met ethernetkabel aansluiten tenzij ik hier de bal totaal verkeerd sla :thinking:

Reageer