Vraag

Blokjes opstartscherm Pickx


Reputatie 1

Beste,

Vanaf het begin  hebben we blokjes op het tv-schermen als ik aanlog via PICKX.

De technieker beweerde toen dat het ligt aan de kabel tussen de tvbox en de TV.

Ondertussen heb ik deze kabel al vervangen , maar het probleem is hiermee niet opgelost.

Iemand tips?

 

Jan


13 reacties

is het via een computer dat je verbonden bent met je TV over een HDMI.

Indien je een chromecast HDMI dongle moest hebben zou je het ook zo kunnen proberen om pickx op je tv te zien, casten vanaf smartphone of laptop enz…

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/tv-op-gsm-of-computer-gebruiken/pickx-app-bekijken-op-een-tv-scherm-via-chromecast.html

Reputatie 6
Badge +3

Wat bedoel je precies met tvbox? Ik vermoed dat je spreekt over de decoder. Zie hier een paar voorbeelden van: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-decoder.html Hoe is je decoder verbonden met jouw TV’s en de B-Box 3?  Draadloos: Wi-Fi Bridge,Wi-Fi Booster,Ruckus , via het elektriciteitsnet: door middel van PLC adapters of rechtstreeks bekabeld.

De HDMI kabel tussen decoder en TV geeft enkel maar beeld door. Wanneer er storing is op het doorgezonden beeld ga je ook die blokjes zien.

“aanloggen bij pickx” is volgens mij ofwel gebruik maken van de pickx app of van de pickx webversie wat hiermee bedoelt wordt want je moet toch niet aanloggen om via de tvbox=decoder te kijken naar TV op je TV 

Reputatie 6
Badge +3

Wat jij aanhaalde is het meest logische, maar voor mij was het gedeelte van de tvbox/decoder verwarrend in de openingspost.

als wat meer uitleg krijgen van Jan DH zullen we inderdaad veel meer weten :relaxed:

Ik had ook al gedacht aan de android box enfin zo kunnen we natuurlijk blijven gissen hé.

Reputatie 1

Hallo iedereen,

 

Mijn tv is verbonden met een hdmi kabel, rechtstreeks met de decoder.

Reputatie 2
Badge

Hallo iedereen,

 

Mijn tv is verbonden met een hdmi kabel, rechtstreeks met de decoder.

Normaal denk ik, dat het gewoon aan je HDMI verbinding ligt. Ik had dit probleem ook de eerste dagen, ik had het niet continue. Toen heb ik gezien of die kabel wel stevig vast zat, maar dat heeft niets geholpen. uiteindelijk heb ik hem dan in een andere uitgang gestoken, en het probleem was opgelost. Desnoods kan je altijd die decoder 15 sec. stroomloos laten staan, door het knopje achteraan de decoder uit te zetten. Anders de aansluiting van je decoder uit het stopcontact te halen en na 15 sec er terug in te steken of dus anders die knop terug in schakelen.

@Jan DH  zie uitleg :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Kan natuurlijk te maken hebben met de manier waarop je decoder verbonden is met de bbox.

Reputatie 1

Beste,

Ondertussen is het probleem nog groter geworden, d.w.z. nog meer blokjes op het beginscherm, haperend geluid……

Heb met alles al verschillende keren een reset gedaan - HDMI kabel vervangen……

Wanneer ik Netflix kijk via de app op mijn TV heb ik geen problemen ….

Netflix kijken via de decoder geeft ook bovenvermelde problemen.

 

Groetjes.

Jan

heb je een V6 decoder misschien 

en is je decoder rechtstreeks bekabeld verbonden met de bbox of staat er nog iets tussen.

Reputatie 6
Badge +3

Indien rechtstreeks bekabeld, dan zou je ook eens andere UTP netwerkkabel kunnen gebruiken en deze op een andere poort van de bbox3 aan te sluiten. Blokjes kunnen ook duiden op een verbindingsprobleem wanneer de decoder niet rechtstreeks verbonden is met een UTP kabel.

dat is wat ik ook vermoede maar met een v6 zou het zelf ook bekabeld kunnen cfr.andere klachten v6 op socials

...

Reputatie 7
Badge +4

Hey Jan

 

Via onderstaande link kan je een Gratis HappyHouse bezoek aanvragen. Technieker komt ter plaatse je decoder gratis nakijken en indien nodig vervangen.

 

Vraag hier je gratis HappyHouse bezoek aan!

Reageer