Vraag

blokjes op tv - trage WIFI


  • Apprentice
  • 3 reacties
We kijken al 5 jaar lang naar proximus tv met een wifi-bridge tussen de decoder en de modem. Dat lukte perfect. en dat lukt prima.

Rond mei hebben we voor het eerst problemen gehad met vertragingen op proximus tv. Toen werd de decoder vervangen en het probleem was opgelost.

Sinds een paar dagen hebben we opnieuw zeer slechte ontvangst via de digitale TV. Ook de WIFI is zeer traag. De toestellen (decoder, wifi bridge, modem) werden reeds verschillende keren heropgestart. Deze heropstart verhielp het probleem niet.

Vorige vrijdag telefonisch contact gezocht met de helpdesk en daar kreeg ik te horen dat het een nationaal probleem is. Momenteel is WIFI en Proximus TV bijna onbruikbaar bij ons.

Wie kan helpen ? Is dit 'nationaal probleem' opgelost ?

10 reacties

nationaal probleem zeker niet anders zou ik het bv ook moeten voorhebben, probleem in je regio eventueel maar denk eerder dat het een lokaal probleem zal zijn.
Maar de proximus medewerkers kunnen straks als ze langskomen hier eens natrekken wat er bin u eventueel aan de hand is of desnoods iemand sturen om het op te lossen.

Hebben ze u ook al aangeraden van eens de bbox te resetten ipv te herstarten >> klik hier
Gisterenavond de bbox gereset dmv het knopje achteraan. Nadien de decoder en de wifibridges even uit het stopcontact gehaald en opnieuw opgestart.

Het probleem blijft hetzelfde. Zelfs als ik naast de modem sta, blijft de WIFI op mijn GSM haperen.Op de TV blijven de blokjes.

Nog tips ?
Ik zou nog de reactie van iemand van Proximus zelf afwachten (mss stellen zij eventueel een omruiling van de bbox enz... voor) en anders kun je altijd een gratis bezoek van een technieker aanvragen, dit kun je zelf aanvragen >> klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even proberen met een rechtstreekse kabel op de bbox (louter als test om te zien of het zonder draadloos systeem probleemloos werkt.
Ik heb geen kabel die lang genoeg is om van de bbox naar de decoder te gaan.
De blokjes blijven op de tv. De ene dag wat meer dan de andere dag.
Reputatie 7
Badge +4
Ik begrijp het, maar dit is wel de beste test om te zien of het probleem aan de draadloze verbinding gelegen is. Je kan altijd een HappyHouse technieker gratis laten langskomen, je kan deze aanvragen via:
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/discover/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html
Reputatie 7
Badge +4
Misschien naast "herstart" (modem, bridge, decoder) ook eens "(hard) reset" proberen (van één of meerder toestellen)
modem
https://www.youtube.com/watch?v=1RNkAdGsrnY
bridge
https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/wi-fi-bridge-resetten-37366
decoder
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
problemen met wifi bridge
Ik heb alle apparatuur verschillende keren heropgestart of gereset. Het probleem van de blokjes op de tv blijft. Ik heb nu voor volgende week een afspraak met een HappyHouse technieker.
Hopelijk kan deze man/vrouw soelaas brengen.
Laat ons eens weten hoe het dan opgelost werd als je wilt.

Reageer