Vraag

blokjes op tv en soms stilstaand beeld

  • 16 November 2020
  • 6 reacties
  • 1179 Bekeken

Hallo

Op 1 van onze 2 tv's krijgen we heel vaak beeld in blokjes te zien of beeld die ineens stilstaat.

Hoe kunnen we dit oplossen?

 

 


6 reacties

over welke decoders gaat en waarschijnlijk is de ene decoder aangesloten direct bekabeld aan de bbox en de andere waarschijnlijk over draadloze toestellen.

→ uw-toestellen-heropstarten

De modem is bbox 3v en 2 android tv decoders beide verbonden met een wifi booster.

Er is dus geen enkele direct bekabeld aan de bbox.

Als we alles eens uitzetten en terug laten opstarten dan gaat het goed. Maar de de dag erna hebben we weer hetzelfde probleem. Altijd op dezelfde tv.

 

 

Het is wel zo dat er velen af en toe last hebben met hun V7 decoder die zeker nog met vervelende bugs zit, er wordt altijd aangeraden van de v7 direct bekabeld te verbinden met de de bbox, maar dan nog ondervinden sommige v7 bezitters af en toe problemen.
Het is nog altijd niet duidelijk wanneer er een oplossing komt voor die verschillende problemen en dit zou iemand die van Proximus zelf is, hier eens beter uitleggen of er in de nabij toekomst licht in de tunnel voorzien is !

Reputatie 7
Badge +4

Dit probleem heeft niets te maken met eventuele bugs in de V7. Je ene decoder werkt goed dus je lijn is in ieder geval in orde.

Waarschijnlijk is er een probleem met de draadloze verbinding naar deze decoder. Heb je er zicht op of de lichtjes op de wifi booster altijd groen blijven, vooral link quality, of wordt dit soms rood of oranje? 

Heb je eventueel de mogelijkheid te testen met een kabel ?

ter verder info: beide decoders maken verbinding over de wifi booster en de ene v7 decoder geeft geen probleem de andere V7 wel dan zou ik eerder denken in de richting dat de tweede decoder verder staat of muren tussen staan die het wifi signaal meer verzwakken in vergelijking met de eerste decoder die geen probleem ondervindt.

Zo’n zaken kun je alleen maar 100% uitsluiten als je de probleem decoder voorlopig met een lange utp kabel verbindt met de bbox en dan pas kun je zeggen dat het niet aan de decoder zelf ligt.
‘t is niet omdat een v7 decoder geen kuren verkoopt dat een andere v7 decoder dan geen kuren zal verkopen zelfs al zijn ze beiden bekabeld verbonden met de bbox, cfr. gelijkaardig problemen gemeld vroeger hier op het forum met v7 decoders bekabeld verbonden met de modem.

PS: Velen stellen zich trouwens de vraag hoe de huidige situatie is met het debuggen en optimaliseren van de V7 decoder.

Ik zal er eens specifiek op letten of de lichtjes soms oranje of rood kleuren. De probleem decorder staat het dichtst bij de modem maar kan idd zijn dat de muur het wifi signaal soms tegenhoudt. 

 

Reageer