Beantwoord

blokjes op tv


Sinds enige tijd problemen met internet hier. We hebben eindelijk een nieuwe modem gekregen via technieker (geen zogezegd nieuwe) en sindsdien werkt het internet super. 👍 helaas verschijnen er nu telkens blokjes op het scherm van onze tv. Reset gebeurd. Niets helpt. We geraken stilaan ten einde raad… eerst geen internet. Nu tv… :( 

icon

Beste antwoord door Martin 16 May 2020, 16:12

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoe is de decoder verbonden met jouw modem? Draadloos: Wi-Fi booster,Wi-Fi Bridge ,  Ruckus via elektriciteitsnet: PLC adapters of via een rechtstreekse kabel. Indien jouw decoder niet rechtstreeks verbonden is met je modem, zou je de verbindingstechnologie kunnen resetten: 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html

Sinds enige tijd problemen met internet hier. We hebben eindelijk een nieuwe modem gekregen via technieker (geen zogezegd nieuwe) en sindsdien werkt het internet super. 👍 helaas verschijnen er nu telkens blokjes op het scherm van onze tv. Reset gebeurd. Niets helpt. We geraken stilaan ten einde raad… eerst geen internet. Nu tv… :( 

Het is belangrijk ook om te weten of je decoder bekabeld verbonden is met de bbox3.

blijkbaar heb je al alles gerest , enfin wat ik denk te kunnen afleiden uit “reset gebeurd” .

eigenlijk zo je om zeker te zijn moeten kunnen de decoder rechtstreeks verbinden met een netwerkkabel aan de bbox zodat alleen de bbox en de decoder nog de verdachten zijn want anders kunnen de tussenliggende apparaten hierin een rol spelen, en zo kun je die al zeker uitsluiten.

Reputatie 6
Badge +3

De topicstarter kon ook met reset de decoder bedoelen. Het is inderdaad voor interpretatie vatbaar die reset: voor alles of enkel maar voor de decoder.

Alles resetten (= van nul beginnen) is in feite het beste wat je  kunt doen en als dat niks heeft opgelost (als er toestellen tussen bbox en decoder staan)  is het altijd de beste manier om zoveel mogelijk twijfels uit te sluiten en tijdelijk de decoder met een voorlopige lange kabel te verbinden met de bbox rechtstreeks en als het dan ok is dan weet je al direct in welke richting je het al moet gaan zoeken.

Bedankt voor de reacties

 

reset werd gebeurd door technieker die is langs geweest. 
momenteel is decoder verbonden met een WiFi bridge (denk dat die zo noemt) welke op zijn beurt dus draadloos is met de modem. 
de modem aansluiten op de decoder is quasi onhaalbaar aangezien dit een behoorlijk lange kabel zou moeten zijn en deze doorheen de living zou moeten lopen. 
 

ja ook daarom krijg ik dikwijls onder mijn voeten hier thuis als ik zo’n lange kabel over de vloer trek om enkele dagen te testen, ik heb zo’n UTP cat5e kabel liggen van 50 m; om testen te kunnen doen :relaxed:

En  de wifibridge is ook al gereset geweest waarschijnlijk door de technieker.

Wi-Fi Bridge te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de zijkant van het toestel.
  2. Haal de stekker van de Wi-Fi Bridge uit het stopcontact.

Uw Wi-Fi Bridge is gereset. U kunt het toestel opnieuw installeren.

Kijk naar de lampjes van uw Wi-Fi Bridge. Als het Link Quality-lampje uit is, moet u de Wi-Fi Bridge opnieuw synchroniseren.

Reputatie 6
Badge +3

Het draadloze signaal kan ook net niet sterk genoeg zijn voor de Wi-Fi Bridge. Je zou ook een PLC Wi-Fi extender kunnen plaatsen :  https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/range-extender/re305/ (kost 49,95 EUR) Deze plaats je ongeveer in het midden tussen waar jouw bbox3 modem/router staat en de Wi-Fi bridge. De Wi-Fi bridges zijn hypergevoelig voor een zwak draadloos signaal. Je zou ook de Wi-Fi bridge een beetje kunnen verplaatsen en een iets langere UTP kabel zetten en kijken of dan het link quality lampje groen brandt of oranje.

als het natuurlijk dat is, niet voor niks dat ik een lange utp kabel liggen heb om zoiets uit te sluiten :wink:

NB: nochtans heb ik hier in het verleden heel weinig horen klagen of problemen gepost geweest omtrent de wifibridge, en duidelijk ook hier heeft @liendecuyper vroeger ook geen problemen gehad !

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb er wel last van gehad met de Wi-Fi Bridge: 1 is spontaan stuk gegaan enkel het power lampje brandde nog. Bij de 2de gaf het storing wanneer link kwaliteit oranje was. Pas met behulp van extender geen problemen. Een lange UTP kabel is inderdaad de ultieme test.

inderdaad dat er iets kan stuk gaan dat is je niet uit te sluiten en kan bij alle toestellen voorvallen natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Absoluut dit was mijn persoonlijke ervaring. Er moet toch iets gespeeld hebben waarom Proximus de Wi-Fi bridge vervangen heeft door de booster.

Maar wat de exacte reden is dat is natuurlijk de vraag de wifi booster is ook niet meer gratis !

HIer sinds ongeveer een week problemen met beeld dat even blijft hangen en blokjes vertoont. Gebeurt toch enkele keren per uur en is zeer vervelend. Geprobeerd met reset van decoder en van modem.

Het probleem ligt volgens mij niet aan de decoder. Ik heb een 2de decoder die ik huur voor bij de tv  op de slaapkamer en als ik deze aansluit is het probleem net hetzelfde. De decoder is aangesloten via kabel.

het is mss een V7 decoder die je hebt 

anders eens een ander uitgang op je bbox gebruiken en 

ook eens de bbox resetten → 
Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de b-box 3
houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.
De controlelampjes aan de voorkant van de modem gaan uit, uitgenomen het powerlampje, dan mag je het resetknopje loslaten.

Reputatie 7
Badge +4

@wesley78 Ik heb je lijn nagekeken en die ziet er in orde uit. 

 Ik heb een 2de decoder die ik huur voor bij de tv  op de slaapkamer en als ik deze aansluit is het probleem net hetzelfde. De decoder is aangesloten via kabel.

Waar heb je deze dan aangesloten ? Nog in de slaapkamer, of heb je hem verhuisd naar de living ? Heb je dit probleem ook als hij in de slaapkamer staat ? 

@Martin  Blokjes en stilstaande beelden kunnen veel oorzaken hebben. Dit is niet altijd omdat het een V7 decoder is. Er zijn inderdaad nog wat problemen met die decoder, maar niet alles is daaraan toe te schrijven . 

 

 

De V7 maakt het nog moeilijker om de vinger op de wonde te leggen natuurlijk omdat die de eerste verdacht is gezien het aantal meldingen, maar als de lijn geen fouten aangeeft en de modem vervangen is en je decoder bekabeld verbonden is aan de bbox dan mag je er toch al vanuit gaan dat er een v7 aanhangt 

Reageer