Vraag

blokjes op het scherm en wegvallen van de verbinding vanaf een bepaald uur

  • 23 January 2021
  • 8 reacties
  • 405 Bekeken

We hebben al jaren proximus TV  en hebben verschillende problemen die zich beginnen op te stapelen .

op vlak van internet hebben we ongeveer een 10 maal per dag dat het internet kort weg valt en terug komt zonder aanwijsbare reden , dit is hinderlijk maar leefbaar .

op vlak van televisie is het echt problematisch en hinderlijk aan het worden.

  • tv werkt een volledige dag perfect via D-link verbinding en vanaf 18 h krijgen we blokjes , foutmeldingen automatisch heropstarten en uiteindelijk niks meer van TV
  • onze router/modem  is correct aangesloten en meermaals gereset en verschillende uitgangspoorten zijn geprobeerd maar geen betering
  • van onze router gaat het naar een D-link dat rechtstreeks in een stopk zit en 20 meter verder zit de andere D-link rechtstreeks in een stopk welke is geconnecteerd op de decoder , deze D-link configuratie is zelf al vervangen geweest omdat we dachten dat dat het probleem was en resetten ervan helpt niet
  • de decoder hebben we ook al meermaals herstart en gereset maar ook geen betering
  • het rare van de zaak is als we er een kabel tussen steken als nood oplossing rechtstreeks dat alles werkt
  • in huis is er geen enkele wijziging gebeurd op het elektriciteitsnet maar daar kan het niet aan liggen ook omdat het tot ongeveer 18 h wel perfect werkt

we zoeken dan ook een snelle oplossing

mvg , bjorn .


8 reacties

dat wordt heel veel gemeld met plc’s dat er zich ‘s avonds storingen voordoen.

Proximus kan maandag al je lijn even uitmeten maar als je bekabeld geen probleem hebt zal dit waarschijnlijk wel in orde zijn, enfin we zien wel!

Reputatie 7
Badge +4

We hebben al jaren proximus TV  en hebben verschillende problemen die zich beginnen op te stapelen .

op vlak van internet hebben we ongeveer een 10 maal per dag dat het internet kort weg valt en terug komt zonder aanwijsbare reden , dit is hinderlijk maar leefbaar .

op vlak van televisie is het echt problematisch en hinderlijk aan het worden.

  • tv werkt een volledige dag perfect via D-link verbinding en vanaf 18 h krijgen we blokjes , foutmeldingen automatisch heropstarten en uiteindelijk niks meer van TV
  • onze router/modem  is correct aangesloten en meermaals gereset en verschillende uitgangspoorten zijn geprobeerd maar geen betering
  • van onze router gaat het naar een D-link dat rechtstreeks in een stopk zit en 20 meter verder zit de andere D-link rechtstreeks in een stopk welke is geconnecteerd op de decoder , deze D-link configuratie is zelf al vervangen geweest omdat we dachten dat dat het probleem was en resetten ervan helpt niet
  • de decoder hebben we ook al meermaals herstart en gereset maar ook geen betering
  • het rare van de zaak is als we er een kabel tussen steken als nood oplossing rechtstreeks dat alles werkt
  • in huis is er geen enkele wijziging gebeurd op het elektriciteitsnet maar daar kan het niet aan liggen ook omdat het tot ongeveer 18 h wel perfect werkt

we zoeken dan ook een snelle oplossing

mvg , bjorn .


Hi bjorn

Ik heb je lijn even gecontroleerd en zie hierop geen fouten
het problem dat je pas vanaf de avond problemen ondervind met je verbinding komt wel vaker voor
veel mensen gaat in de loop van de avond meer toestellen actief hebben waardoor je binnennetwerk sterker belast wordt en dus problemen begint te ondervinden
het feit dat je via kabel geen problemen ondervind is hier ook een bewijs van

Dat antwoord had ik verwacht maar helaas niet correct,

ik heb het in feite vergeten melden bij mijn  oorspronkelijke uitleg maar het probleem is er zelfs als enkel de TV gebruikt wordt en geen enkel ander toestel , de tablet staat uit en de 2 gsm’s offline . overdag wordt het netwerk zelfs veel zwaarder belast . probleem is daar helaas niet te zoeken .

 

mvg , bjorn .

 

het gaat er hem over dat je decoder over  PLC’s gevoed wordt en dat je ‘s avonds hierdoor meer problemen op je decoder krijgt en als het een v6 of v7 decoder is ga je het nog vlugger hebben zelf met een v5 compact kun je het ook  hebben en dan op SD zenders niet ….

Reputatie 7
Badge +4

@bjorn de clercq Het signaal voor je TV gaat van de B-box naar de eerste PLC, dan over je electriciteitsnetwerk naar de andere plc en je decoder. Wat Jonathan bedoelde is dat je electriciteitsnetwerk vaak meer gebruikt wordt ‘s avonds (bepaalde verlichting, electrische toestellen,...) die overdag niet gebruikt worden. Zij kunnen deze storing veroorzaken.

Het feit dat je geen problemen hebt als je een rechtstreekse kabel gebruikt bewijst dat het probleem in de communicatie tussen de PLC’s moet liggen en niet op de lijn die van buitenaf komt. Je zal dus best uittesten wat er gebeurt als je bepaalde lichten of andere toestellen niet meer gebruikt. Je PLC’s kunnen ook best rechtstreeks in een stopcontact zitten en niet in een verlengkabel om storingen te vermijden. 

 

Deze opmerking had ik ook dus al verwacht en kan zeggen dat er niks gewijzigd is in de huisinstallatie en de test heb ik ook reeds gedaan met bijna alle toestellen afgeschakeld in huis en geen betering, als ik goed kijk naar de wifi signalen die van de modem komen schommelen ze wel een ganse dag en zijn ze zeer zwak rond het uur van de problemen , nog goed genoeg om gewoon te surfen dus valt minder op.

Wat ik denk is dat het binnenkomend signaal rond het uur van de problemen verzwakt door grote belasting in de buurt en dat de modem dus het signaal ook niet sterk genoeg op de plc kan zetten waardoor het nog eens extra verzwakt tot aan de decoder komt en problemen geeft.

ik heb via de telefoon contact gehad met de helpdesk en daar raden ze een extra kost aan van 2 euro per maand om een wifi booster te huren en geen plc te ?

nu vraag ik her en der rond in mijn kennissen kring en ik ben niet de enige met het zelfde probleem dus denk dat het een gorter probleem betreft buiten de grote steden ?

test heb ik ook reeds gedaan met bijna alle toestellen afgeschakeld in huis en geen betering,

dan kan het niet zijn zoals je beweert dat het van de modem komt

want zonder plc’s heb je het probleem niet heb je zelf gezegd, dus is natuurlijk de kans natuurlijk veel groter dat het via booster zal beter werken

na mijn  telefoon naar de helpdesk was het een dag goed en nu terug hetzelfde probleem.

geen enkel ander toestel staat aan of is aangekoppeld in huis dus invloeden van buitenaf kan ik al uitsluiten ,

 

Reageer