Beantwoord

Blokjes na pauze

  • 16 November 2017
  • 37 reacties
  • 852 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Heb van proximus een nieuwe decoer (moeten) mogen installeren, de oude kon niet meer geladen worden met de nieuwe software. Na een correcte installatie van de nieuwe decoder zonddr HD verschenen er blokjes na pauzeren van een livebeeld. Hieronder het relaas van mijn contacten met de proximus helpdesk.
Eerste contact : we gaan de decoder eens volledig terug opstarten. Twee vingers ....Het ging niet, doet het eens opnieuw, maar wel zoals ik het zeg. OK, tweede poging, niet gelukt. Blijf aan de lijn, ik vraag het na. Het is wel met drie vingers mijnheer. Het ging. We bellen u op binnen een uur om te zien of het probleem is opgelost.
Tweede contact: Ik zie wel iets fout hier, zal dat corrigeren, uw modem terug opstarten en binnen 15 minuten is dat opgelost. Niet dus.
Derde contact : we hebben al alles gedaan wat we hier kunnen doen, ik maak een technische fiche, een technicus zal u dan bellen.
Vierde contact : geen technicus gehoord en nog altijd blokjes na pauze
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Cvanloon 20 November 2017, 21:21

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +2
In toeval geloof ik niet echt, dus zal ik tegenslag gehad hebben!
Ter Info: Dat is wel niet altijd voor iedereen zo want ik heb niet meer last met de v5 dan met de v5-compact, net zoals hier mijn buur die heeft in al die jaren geen noemenswaardige problemen heet mss in enkele jaren tijd een viertal keren moeten resetten en waarom bij de één dit veel meer problemen geeft dan bij de anderen is heel moeilijk om daar een uitleg aan te geven, moeilijk te begrijpen ......
Reputatie 6
Badge +2
Ik begrijp dat allemaal wel, en het zal wel beter zijn zonder harde schijf. Maar ondertussen heb ik wel drie maanden gesukkeld met de TV decododer V5 Swap CISCO BoxV Dec SD/HD with DVR , dat is dan blijkbaar nog eentje met harde schijf. Ik heb deze dan ook nog eens moeten inwisselen voor hetzelfde model. Vanaf 8 januari ben ik beginnen noteren en had ik dan liefst 10 "storingen" die ik altijd zelf kon oplossen (herstarten kan ik ondertussen ook wel zonder hulp van de helpdesk).Gisteren zegt dan iemand van Proximus mij dat dat model van decoder eigenlijk niet goed is en veel problemen veroorzaakt, en plaatst hij een mini. Testen ze dat dan niet voldoende bij Proximus alvorens die aan te kopen?
Reputatie 6
Badge +4
Hello, De v5 decoder met de wisselbare harde schijf gaf in verleden nogal veel problemen door juist die harde schijf..dus worden die in meeste gevallen bij defect vervangen door een v5 zonder harde schijf, de mini dus

Mvg sabine
Het sowieso de trend om in de toekomst volledig te werken met decoders die enkel nog opnames kunnen doen in de cloud (zonde HDD dus) zoals de V5-compact en de nieuwe V6 (test)decoder
Reputatie 6
Badge +2
Na herhaaldelijke problemen allerhande met proximus tv is gisteren een happy house uitgevoerd door een technicus en die heeft een mini decoder v5 geinstalleerd. Waarom? Met het vorige model v5 waren er te veel klachten volgens de technicus.
Reputatie 6
Badge +2
Na op wat knopkes te hebben gedrukt kom ik bij "systeeminfo" en daar staat inderdaad de softwareversie zoals hierboven werd vermeld : NTE_6.32.3.38
ik weet niet of dit nog klopt

Decoder software versie opvragen V5 decoder en V5 compact:
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen


❗️Het probleem bestaat nog altijd, dat als je in een bericht iets plaatst op het forum dat tussen

staat , verdwijnt na het posten
❗️
Reputatie 6
Badge +2
Maar alles werkt weer, en dat is het voornaamste.
En bedankt allemaal voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt geen software update ontvangen. Je decoder heeft nog altijd SW Version NTE_6.32.3.38

Dit is al sinds enkele maanden de nieuwste software.
ik weet niet of dit nog klopt

Decoder software versie opvragen V5 decoder en V5 compact:
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb vandaag afgehaald exact hetzelfde type decoder die ik al had, en daar staat op : TV Decoder V5 Swap CISCO Box SD/HD with DVR. Wat had ik dan? Nu heb ik dezelfde. Voor mij is dat redelijk compact gewoon omdat ze toch wel kleiner zijn dan mijn oude decoder waarop Proximus geen software meer op kon of wilde zetten.

Welke software update? Ik weet dat niet. Kan ik dat ergens zien?
Mijn vastellingen zijn gewoon de volgede :
- ik werd door Proximus aangemaand om mijn oude decoder met HD te vervangen door een nieuwe, en dat werd dan een V Swap .....
- na installatie van dat ding kreeg ik blokjes als ik het beeld van een liveuitzending pauzeerde en dan verder wou gaan
- voor die blokjes had ik zeker drie contacten met de helpdesk van Proximus die eigenlijk geen oplossing aanboden
- ondertussen kreeg ik hier op het forum bericht van iemand van het proximus team dat ze mij een nieuwe decoder zouden opsturen
- maar een tweetal dagen geleden deed ik toch nog eens wat mij altijd wordt gezegd : stroom van de decoder, terug stroom ..... Tijdens dat proces zag ik op het scherm van de decoder buiten allerhande andere dingen het bericht dat de software werd geupdated. Daarna waren mijn blokjes weg en ik dacht dat het gewoon te danken was aan een softwareupdate.
- dus eigenlijk heb ik vandaag een goede decoder (die eerst wel blokjes gaf) door hetzelfde type decoder vervangen (en die geeft ook geen blokjes)

Maar naar welke SW- versie dat weet ik langs geen kanten. Eigenlijk zouden de mensen van Proximus dat moeten weten. Is de software tussen ik denk 15 november en 19 november aangepast?
De laatste versie was NTE_6.32.3.38 of er moet heel recent een nieuwe uitgekomen zijn!
Reputatie 5
Badge +3
Ik wilde nog wat wachten en verder kijken hoe het zou gaan met een nieuwe decoder die ik dus nog niet heb en binnenkort wel zal krijgen.
Maar daarstraks kreeg ik een ingeven en ik dacht : ik ga toch even nog eens mijn decoder zonder stroom zetten en hem herstarten. Dat verliep zoals altijd vrij klassiek en zonder problemen. Maar blijkbaar was er ook een softwareupdate en nu heb ik het al vijf keren geprobeerd : mijn BLOKJES ZIJN WEG! Was het dan toch een softwareprobleem?


Welke SW update?
heb je nu een v5 of een v5 compact in ruil gekregen voor je v5?
Reputatie 6
Badge +2
Ik ben vandaag de beloofde nieuwe decoder gaan afhalen en heb hem geinstalleerd. Dus eigenlijk heb ik een decoder die gisteren al goed marcheerde (na een reset van de decoder) vervangen door een andere. Na een reset van de modem is de installatie goed verlopen en zijn al mijn Proximus-problemen opgelost.
De kans zit er altijd in, maar ik denk dat het iets complexer is en er ok andere redenen kunnen meespelen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik wilde nog wat wachten en verder kijken hoe het zou gaan met een nieuwe decoder die ik dus nog niet heb en binnenkort wel zal krijgen.
Maar daarstraks kreeg ik een ingeven en ik dacht : ik ga toch even nog eens mijn decoder zonder stroom zetten en hem herstarten. Dat verliep zoals altijd vrij klassiek en zonder problemen. Maar blijkbaar was er ook een softwareupdate en nu heb ik het al vijf keren geprobeerd : mijn BLOKJES ZIJN WEG! Was het dan toch een softwareprobleem?
Reputatie 5
Badge +3
Zal waarschijnlijk toch een defect geweest zijn aan mijn V5.
Dat zal dan inderdaad waarschijnlijk alleen bij de v5 decoder gebeuren en niet bij de v5 compact.
Wel raar dat die klachten nu maar pas onlangs met de v5 gebeuren, zou iedereen dit nu hebben met een V5 ???
of zou dit echt een defect zijn aan de v5 !!!
Reputatie 5
Badge +3
V5c geïnstalleerd, probleem met de blokjes na pauze live tv opgelost, lag dus bij mij wel degelijk aan de decoder. De audio kabel mini din naar tulp gratis te verkrijgen bij een proximus winkel.
De opname problemen ga ik verder opvolgen en zal hier, indien nodig, de nodige feedback meedelen.

mvg
Inderdaad bij de v5 compact zit er geen Harde schijf in waardoor uitsluitend opnames op server mogelijk zijn
Reputatie 6
Badge +2
Dat verschil ken ik niet echt. Wat staat daar allemaal op op de onderkant? TV Decoder V5 Swap van CISCO Box SD/HD with DVR. Hij is wel compacter (kleiner dan mijn vorige) , ik dacht dat dat komt omdat er geen HD in zit.
Dat zal alleen met de v5 zijn waarschijnlijk en niet met de v5 compact
Reputatie 6
Badge +2
Bij het starten van een opname heb ik ook wel wat blokjes, maar dat duurt hoop en al twee à drie seconden.
Daarover had ik het hierboven niet : het zijn blokjes na het terug starten van een gepauzeerde live-uitzending. En die blijven duren. Hoelang? Dat weet ik ook niet hé, ik blijf daar ook geen uren naar kijken. Maar alvast te lang.
Om het probleem blokjes te omzeilen : als ik wil pauzeren (bvb iemand belt als ik naar een uitzending kijk) dan zet ik de opname aan. Daarna kan ik die gewoon afspelen zonder blokjes.
Kreeg vandaag een sms van proximus dat er een nieuwe decoder onderweg is. Daar die wel niet van Thailand zal komen zal ik hem morgen gaan halen en installeren. Zal dan een berichtje zetten over de afloop.

Reageer