Beantwoord

Blokjes na pauze

  • 16 November 2017
  • 37 reacties
  • 852 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Heb van proximus een nieuwe decoer (moeten) mogen installeren, de oude kon niet meer geladen worden met de nieuwe software. Na een correcte installatie van de nieuwe decoder zonddr HD verschenen er blokjes na pauzeren van een livebeeld. Hieronder het relaas van mijn contacten met de proximus helpdesk.
Eerste contact : we gaan de decoder eens volledig terug opstarten. Twee vingers ....Het ging niet, doet het eens opnieuw, maar wel zoals ik het zeg. OK, tweede poging, niet gelukt. Blijf aan de lijn, ik vraag het na. Het is wel met drie vingers mijnheer. Het ging. We bellen u op binnen een uur om te zien of het probleem is opgelost.
Tweede contact: Ik zie wel iets fout hier, zal dat corrigeren, uw modem terug opstarten en binnen 15 minuten is dat opgelost. Niet dus.
Derde contact : we hebben al alles gedaan wat we hier kunnen doen, ik maak een technische fiche, een technicus zal u dan bellen.
Vierde contact : geen technicus gehoord en nog altijd blokjes na pauze
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Cvanloon 20 November 2017, 21:21

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik heb vandaag afgehaald exact hetzelfde type decoder die ik al had, en daar staat op : TV Decoder V5 Swap CISCO Box SD/HD with DVR. Wat had ik dan? Nu heb ik dezelfde. Voor mij is dat redelijk compact gewoon omdat ze toch wel kleiner zijn dan mijn oude decoder waarop Proximus geen software meer op kon of wilde zetten.

Welke software update? Ik weet dat niet. Kan ik dat ergens zien?
Mijn vastellingen zijn gewoon de volgede :
- ik werd door Proximus aangemaand om mijn oude decoder met HD te vervangen door een nieuwe, en dat werd dan een V Swap .....
- na installatie van dat ding kreeg ik blokjes als ik het beeld van een liveuitzending pauzeerde en dan verder wou gaan
- voor die blokjes had ik zeker drie contacten met de helpdesk van Proximus die eigenlijk geen oplossing aanboden
- ondertussen kreeg ik hier op het forum bericht van iemand van het proximus team dat ze mij een nieuwe decoder zouden opsturen
- maar een tweetal dagen geleden deed ik toch nog eens wat mij altijd wordt gezegd : stroom van de decoder, terug stroom ..... Tijdens dat proces zag ik op het scherm van de decoder buiten allerhande andere dingen het bericht dat de software werd geupdated. Daarna waren mijn blokjes weg en ik dacht dat het gewoon te danken was aan een softwareupdate.
- dus eigenlijk heb ik vandaag een goede decoder (die eerst wel blokjes gaf) door hetzelfde type decoder vervangen (en die geeft ook geen blokjes)

Maar naar welke SW- versie dat weet ik langs geen kanten. Eigenlijk zouden de mensen van Proximus dat moeten weten. Is de software tussen ik denk 15 november en 19 november aangepast?
ik weet niet of dit nog klopt

Decoder software versie opvragen V5 decoder en V5 compact:
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt geen software update ontvangen. Je decoder heeft nog altijd SW Version NTE_6.32.3.38

Dit is al sinds enkele maanden de nieuwste software.
Reputatie 6
Badge +2
Maar alles werkt weer, en dat is het voornaamste.
En bedankt allemaal voor de hulp.
ik weet niet of dit nog klopt

Decoder software versie opvragen V5 decoder en V5 compact:
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen


❗️Het probleem bestaat nog altijd, dat als je in een bericht iets plaatst op het forum dat tussen

staat , verdwijnt na het posten
❗️
Reputatie 6
Badge +2
Na op wat knopkes te hebben gedrukt kom ik bij "systeeminfo" en daar staat inderdaad de softwareversie zoals hierboven werd vermeld : NTE_6.32.3.38
Reputatie 6
Badge +2
Na herhaaldelijke problemen allerhande met proximus tv is gisteren een happy house uitgevoerd door een technicus en die heeft een mini decoder v5 geinstalleerd. Waarom? Met het vorige model v5 waren er te veel klachten volgens de technicus.
Het sowieso de trend om in de toekomst volledig te werken met decoders die enkel nog opnames kunnen doen in de cloud (zonde HDD dus) zoals de V5-compact en de nieuwe V6 (test)decoder
Reputatie 6
Badge +4
Hello, De v5 decoder met de wisselbare harde schijf gaf in verleden nogal veel problemen door juist die harde schijf..dus worden die in meeste gevallen bij defect vervangen door een v5 zonder harde schijf, de mini dus

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +2
Ik begrijp dat allemaal wel, en het zal wel beter zijn zonder harde schijf. Maar ondertussen heb ik wel drie maanden gesukkeld met de TV decododer V5 Swap CISCO BoxV Dec SD/HD with DVR , dat is dan blijkbaar nog eentje met harde schijf. Ik heb deze dan ook nog eens moeten inwisselen voor hetzelfde model. Vanaf 8 januari ben ik beginnen noteren en had ik dan liefst 10 "storingen" die ik altijd zelf kon oplossen (herstarten kan ik ondertussen ook wel zonder hulp van de helpdesk).Gisteren zegt dan iemand van Proximus mij dat dat model van decoder eigenlijk niet goed is en veel problemen veroorzaakt, en plaatst hij een mini. Testen ze dat dan niet voldoende bij Proximus alvorens die aan te kopen?
Ter Info: Dat is wel niet altijd voor iedereen zo want ik heb niet meer last met de v5 dan met de v5-compact, net zoals hier mijn buur die heeft in al die jaren geen noemenswaardige problemen heet mss in enkele jaren tijd een viertal keren moeten resetten en waarom bij de één dit veel meer problemen geeft dan bij de anderen is heel moeilijk om daar een uitleg aan te geven, moeilijk te begrijpen ......
Reputatie 6
Badge +2
In toeval geloof ik niet echt, dus zal ik tegenslag gehad hebben!

Reageer