Vraag

Blauw scherm na reset V5 Compact

  • 3 September 2018
  • 14 reacties
  • 1456 Bekeken

- Decoder opeens vast. - Hard reset ( stroom ontkoppeld 1 minuut start up) Even geduld software wordt geladen - Resultaat: Licht blauw scherm
- Decoder factory reset - Schakelaar op nul, Reset ingedrukt 1 minuut en gelijktijdig schakelaar 0-1
Even geduld software wordt geladen - Resultaat: Licht blauw scherm.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
afhankelijk van je type decoder is de resetprocedure een beetje anders
je kan deze hier wel terugvinden voor de zekerheid

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Kan je ons ook je lijnnr of klantennr doorgeven ?
dan kunnen wij je lijn ook controleren en dit verder voor je bekijken

Je kan ons hiervoor een privebericht sturen



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


mvg
Lijn Nr: 015616051.
Reset gedaan volgens procedure V5 Compact

Mvg
Voor alle duidelijkheid - Tweede decoder met Wifi bridge werkt wel-

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
dan vrees ik voor een probleem met je decoder

Kan je ons hiervoor via prive contacteren ?
dan kunnen we dit verder bekijken

zelfde probleem bij ons maar met v5 decoder. Ook reset gedaan en nog altijd blauw scherm en melding op decoder welcome Hdd. Wat kunnen we doen om tv te kunnen kijken?

Ons lijnnummer 056357689

@Nana1970  hier komt niemand van proximus zelf langs in het weekend enkel kun je de helpdesk opbellen tijdens het weekend op gratis nummer 0800 22 800 

heb je de HDMI kabel al eens uit en terug ingestoken zowel aan decoder en tv kant

eventueel ook eens op een andere HDMI ingang op je TV steken 

eventueel eens andere HDMI kabel proberen indien je die hebt

Reputatie 6
Badge +3

Indien het om de decoder 5 met harde schijf (HDD) gaat, kan je ook het volgende proberen. Schakel de decoder volledig uit, door de aan en uitknop aan de achterzijde uit te schakelen. Aan de linkerzijde zal je een soort van schuif zitten waar de HDD zit, druk op de knop om deze te verwijderen, kijk of er geen stof bevind in de ruimte klik dan de HDD terug vast en schakel de aan en uitknop weer in. Indien je nog een oude SCART kabel hebt van je VHS recorder zou je die kunnen aansluiten op de decoder en tv, heb je dan geen blauw scherm dan kan het liggen aan de HDMI aansluiting van decoder wanneer Martin zijn tips niet werkten.

De klachten over blauw scherm komen het meest over de V6 en dan in mindere mate van de V5 compact zoals het hier ook over de v5 compact gaat

Reputatie 6
Badge +3

De reden waarom ik het vroeg Martin was omdat Nana1970 sprak over : zelfde probleem bij ons maar met v5 decoder Zij had gewoon in het topic gepost van Mvds2004. Ik wou gewoon zeker zijn. Soms na een reset heb ik ook een paar seconden last van een blauw scherm maar dan is het opgelost.

meen ik wou alleen maar aangeven dat het bij Mvds2004 om een v5 compact gaat maar dat was inderdaad wat onduidelijk uitgedrukt van mij, en blijkbaar valt dit niet zo veel voor met de v5-compact.

NB:bij ons in ieder geval nooit voorgehad na reset van de v5 of de v5 compact

Zelfs zonder reset te doen duikt dit probleem van af en toe blauw scherm hier meer op zelfs met de recente V6 decoder.

Reputatie 6
Badge +3

Ok, begrepen. Soms hoor ik ook een zoemtoon bij het blauwe scherm. Het zal ook de combinatie tussen decoder en TV kunnen zijn en de decoder software. Het was ook niet altijd dat ik dit probleem had.

voor het geval van de v6 is dit al min of meer duidelijk geworden dat het ook van het merk/type van TV afhangt

Reputatie 7
Badge +4

@Nana1970 Ik zie dat je ondertussen contact hebt opgenomen met de technische dienst via 0800 22 800. Zij hebben dan het nodige gedaan, zodat je een nieuwe decoder toegestuurd krijgt.

Reageer