Vraag

Beschikbaarheid Proximus TV


Beste

Enkele dagen geleden is in mijn straat iemand aangesloten op Proximus TV. Ik weet dat dat in het verleden niet beschikbaar was bij ons. De techniekers zeiden mij dat dat nu ook voor mij beschikbaar is doordat er recent een aanpassing is gebeurd aan een kast die aan het begin van onze straat staat. Voor het aan te vragen moest ik gewoon contact opnemen met jullie klantendienst. Ik heb daarnet gebeld, maar zij vertelden mij dat het niet beschikbaar is voor mij. Ze hebben mij doorverbonden naar de technische dienst, en ook daar vertelden ze mij dat het niet beschikbaar was. Zou het kunnen dat die wijziging recent nog maar is gebeurd en dus nog niet in jullie systemen is verwerkt? Hoe kan ik bij nu wel een aansluiting krijgen op Proximus TV (volgens die techniekers die deze week bij een nieuwbouw in mijn straat bezig waren is het wel mogelijk)?

Alvast dank voor uw reactie.


33 reacties

deze kast die M_016 aanduidt op zijn vorige foto komt overeen met de kast links die ik ook in mijn laatste foto gepost heb.

foto M_016

en dit was mijn laatste foto

dus de linkse kast 

 

adres waar het onlangs is geïnstalleerd heeft op die link

 

Maximaal aantal tv's

3

hd-neg.png

Beschikbaar

Maximaal aantal hd tv's

2

Mogelijkheden tot aansluiting TV

Dit zou een VDSL lijn zijn dan van 20Mbps veronderstel ik dan .

Schiet mij dood, daar ken ik niets van.

Reputatie 7
Badge +4

 1 HD TV min. 5 Mbps

→ 3 HD TV =  min. 15 Mbps nodig

= vdsl2 met een min profiel download van 16.5 of 18 Mbps (of hoger)

 

ik weet waar je dit haalt want dan moet dit toch veranderd zijn!

voor VDSL was het als volgt:

• 3 tv's waarvan 2 in HD = profiel van 20Mbps

Reputatie 4
Badge +1

@Lydia2 

kan u de straatnaam (géén huisnummer mbt Privacy) en gemeente van het adres die ze recent aansloten op VDSL eens doorgeven?
nb: de twee kasten die u beschreef zijn inderdaad geen Proximuskasten.

Reputatie 4
Badge +1

Gaf Proximus ondertussen vooruitzichten voor installatie ROP en upgrade naar VDSL?
Is er soms (SD)TV  mogelijk via ADSL?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input

Reageer