Beantwoord

Beschikbaarheid proximus controleren

  • 3 November 2018
  • 18 reacties
  • 2517 Bekeken

  • Apprentice
  • 6 reacties
Kan iemand van het Proximus Team me laten weten of Proximus TV, internet, telefonie, enz... voorzien is in de Regastraat, 3110 Rotselaar? En hoeveel TV's er kunnen aangesloten worden?
Bedankt bij voorbaat.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 3 November 2018, 15:32

Bekijk origineel

18 reacties

❓ Bijkomende vraag aan het proximus team in dit topic verband ❓ :
Wat is er gebeurd op de proximus site in verband met het opzoeken op adres (nieuwe klant) ivm :
- TV mogelijkheden
- Internetsnelheid
Daar vraagt men je gegevens in te voeren maar als je de gegevens invoert in de vorm van
straatnaam huisnummer, postcode Gemeente
dan lukt dit niet ❗️
Welke gegevens en op welke juiste manier moeten ze dan ingevoerd worden
Inderdaad Martin, vandaar mijn vraag op het forum. Ik krijg een foutmelding als ik op site die gegevens invoer... Hopelijk fixen ze dit snel 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even de exacte link doorsturen Martin? Welke foutmelding krijg je juist?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input
"Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen."
Kan je even de exacte link doorsturen Martin? Welke foutmelding krijg je juist?
op beiden werkt het niet:
- http://proximus.be/tvmogelijkheden
- http://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 7
Badge +4
We hebben dit aan ons IT team doorgegeven. Zij zullen dit asap rechtzetten.
Reputatie 7
Badge +4
Geert, welk huisnummer wens je te testen? Dan zoek ik het even voor je op. Grtjs, Charlotte
Dag Charlotte, er moet nog gebouwd worden (start binnenkort), dus nu nog enkel bouwgrond. Het zal nummer 15 worden. Ik wil graag weten wat daar beschikbaar zal zijn zodat ik mijn huidige toestand makkelijk kan verhuizen 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Geert, omdat daar nog niets aanwezig is kan ik de test maar gaan uitvoeren tot huisnummer 11. Tot daar komt de VDSL2 snelheid door tot 70Mbps met mogelijkheid tot 3 TV's in HD
Charlotte, dat is gelijkaardig met wat ik nu heb. Kan ik aannemen dat dit enkele huizen verder hetzelfde zal blijven? Kan je misschien eens testen voor huisnummer 16, dat is tegenover?
Reputatie 7
Badge +4
Geert de dichtste test die ik kon doen was tot huisnummer 14. Als je dit via de administratieve dienst op maandag gaat navragen gaat men hier misschien meer info kunnen over geven. Maar tot huisnummer 14 zijn de testen tot 70Mbps met mogelijkheid tot 3 TV's in HD.
OK, Thanks Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat er geen probleem is, vermits voor nr 13 en 19 er vdsl2 100 Mbps mogelijk is (98,2) cfr EDPnet (15 & 17 hebben geen koperparen/aansluiting)

Maar inderdaad er is wat Proximus betreft wel een applicatie update/correctie nodig (voor wat betreft nieuwe klanten of bestaande zonder telefoon)
Inderdaad wil dit nog niks zeggen, want hier heeft mijn gebuur geen 100Mb zoals ik heb en dat valt wel af en toe eens voor cfr sommige topics die ook in dit verband hier al over gehandeld hebben, hopelijk heeft GRO meer geluk.
Reputatie 7
Badge +4
@Martin ?

Regastraat wordt gevoed door KVD/ROP Heirbaan/Kerkhofstraat dus een probleem kan enkel zijn ROP tijdelijk vol of nog onvoldoende paren van voldoende kwaliteit beschikbaar (om nr 19 te bereiken moet de distributiekabel nr 13 passeren)
Dit is wat ik bedoel en wat mijn buur ook voorhad met zijn nieuwbouw rondom hem iedereen op 100 Mbps.
Dus louter daarom dat ik gewoon wou melden dat je nooit 100% zekerheid hebt en pas de kat op de koord komt als je aansluiting uitgevoerd is en kunt testen.

Een bijkomend vraagje:
Is er een site waar je dit kunt terugvinden uit welke KVD/ROP een bepaald huisnummer gevoed wordt want er was ergens een link waaruit je dit kon afleiden maar heb hem al zolang niet meer gebruikt dat ik hem vergeten ben, gebruikte die ook niet meer omdat die toch niet 100% up to date was en daarom ook niet echt betrouwbaar om het aan iemand door te spelen, maar mss heb jij ondertussen al een beter betrouwbare site gevonden waar dit wel up to date bijgehouden wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Martin, ik gebruik die oude site af en toe … up to date info houdt Proximus om begrijpelijke redenen voor zichzelf (en zelfs met die oude site was het bedrijf niet bepaald opgezet; dit krantenartikel hierover vind ik evenwel niet direct meer terug)

Nu van die site blijft u best ook weg zonder een behoorlijk antivirus-pakket (russische site hosted in Nederland, evenwel niet meer recent nagekeken)

Er zullen hier en daar wel KVD/ROP bijgekomen zijn maar voorlopig is de info nog best bruikbaar (in stedelijke omgeving en met overgang naar glasvezel wordt de info op termijn uiteraard wel oudbollig voor onze russische en andere vrienden)

Reageer