Vraag

beeldkwaliteit v7

  • 29 August 2022
  • 34 reacties
  • 850 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb 2 decoders v7 in gebruik.

Op 1 tv met max resolutie van 1080p is het beeld uitstekend.

Op de andere ,een Samsung 4K met resolutie 3800?-2100? kan ik het beeld met geen middelen correct mooi krijgen. Alles geprobeerd : UHD hdmi  color in of uitgeschakeld ,  HDR in of uitgeschakeld , alle mogelijke instellingen qua achtergrondverlichting; contrast, kleur, scherpte, tint onder de mogelijke hoofdinstellingen zoals beeld dynamisch, naturel, standard of film uitgeprobeerd. Resultaat helder maar flets beeld.

Aan de tv ligt het niet want bij aansluiting op telenet zijn de beelden glashelder en diep qua kleur.

Ik had tot voor enige tijd een v5 compact decoder en had toen dat probleem vlgs mij niet. Ik ga nu opnieuw een test doen met een v5 decoder .Benieuwd naar het resultaat.

In afwachting hiervan blijft de vraag aan het forum blijft of dit een gekend probleem is bij andere leden en zoja wat mogelijke oplossing is.

Groetjes.


34 reacties

Reputatie 2
Badge

SN 279930020426104584

model UIW4020PXM

Stock nr 16030136 

barcode 5413729232877

Hoop dat goede nr hier tussen staat.

Ik heb bericht gehad van Tina  (Martina) dat alles hiervoor in orde is , dus ik denk dat je hiervoor niets meer moet doen.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +4

@georges_063 . Kan je laatste cijfers van het serienummer na de V7 die je nu nog hebt doorgeven ? Dan kan ik diegene die je terug binnengebracht hebt van je profiel verwijderen. De V5c blijft nog een tijd in gebruik. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor terugkoppeling.

heb 2 v7 decoders gehad waarvan 1 terug binnengebracht ( omwille van slecht beeld ) en de v5c behouden.

heb nog eens geprobeerd met de v7 decoder op UHD 4K smart tv Samsung ( met alle mogelijke geadviseerde instellingen)  maar beeld van v5c is duidelijk beter dan v7.

de v7 staat nu in verbinding met een philips tv van 2009 en geeft prima beeld met maximaal mogelijke resolutie van 1080i. en auto syncr.

Dus ik hoop nu dat ik , op termijn , niet verplicht wordt om v5c uit te schakelen en over te gaan op v7.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +4

@georges_063 Uw lijn staat op 100Mbps. Uw effectieve downloadsnelheid is afhankelijk van verschillende factoren. Om de juiste snelheid van je lijn te kennen test je best via LAN als je decoders uitgeschakeld zijn. 

-Je decoders hebben inderdaad al een stuk bandbreedte nodig, dus hoe meer decoders aan staan, hoe lager je snelheid. Je zet je decoders dus best uit met de afstandsbediening als je niet kijkt.

Een V7 vraagt inderdaad meer bandbreedte (ongeveer 30Mbps per decoder) dan een V5c.

Ik zie 3 decoders op je lijn staan (2 x V7 en 1 x 5Vc), klopt dit ? 

-Of je PC via Wifi of kabel is aangesloten heeft invloed, en de server waar je info gaat halen speelt ook een rol.

Reputatie 2
Badge

Op kamer met v7 , tv aan , en andere tv met v5c uit , nog slechts 31 mbps download.

Dit nog ter info.

Gr.

Reputatie 2
Badge

Snelheid 21 uur op kamer met v7 = 37 mbps download.Met tv aan.

Op kamer met v5c decoder = 49 mbps download.Met tv aan.Staat vlak bij bbox.

Dit is bijlange niet de beloofde snelheid zoals aangegeven hierboven. Met 2 v7 decoders waarschijnlijk nog lager. Zou van 50 naar 100 mbps gebracht zijn maar zie geen resultaat qua snelheid.

Betekent dit dat verhoging niet is doorgevoerd en dat 2 v7 decoders eigenlijk niet mogelijk is in mijn geval?

Groetjes.

@Martin , Bedankt voor de info, ik heb de instelling voor beeld gewijzigd naar Resolutie 1080p60 en de beeldkwaliteit is veel beter maar nog niet zoals met de V5 TV Box. (minder detail vooral in de donkere tinten).

 

probeer eens de volgende instelling voor beeld op je v7 decoder

Klik home >  instellingen (tandwiel rechts boven) > Instellingen toestel > apparaatvoorkeuren > Weergave > Resolutie > Selecteer 1080p60 > decoder herstart zichzelf

@Martin @HadewychT Ondertussen HDMI kabel vervangen zonder resultaat, zelfde (slechte) beeldkwaliteit op V7, als ik de kabels op de V5 aansluit is het beeld OK!

 

@Martin @HadewychT Ok, ik ga de HDMI kabel die achter een wandmeubel zit proberen vervangen en uitproberen.

Update volgt.

 
Reputatie 7
Badge +4

@Norberto Je hebt in augustus een bericht gekregen met de uitleg waarom je decoder vervangen zou worden. Het is niet mogelijk ze terug te vervangen naar het oudere model. Deze zullen binnen afzienbare tijd niet meer functioneren omwille van de verouderde technologie die ze gebruiken. 

Zoals Martin al aangaf is het zeer belangrijk dat je de V7 aansluit met de HDMI-kabel die erbij zit. Deze is van een hogere kwaliteit dan die van de V5 en zal de kwaliteit van het beeld verbeteren. 

Het is ten zeerste aangeraden van de HDMI kabel te gebruiken die bij de V7 ingesloten zit, want anders kun je inderdaad problemen krijgen met het beeld..

Hier zelfde probleem, vorige week Android TV Box V7 toegestuurd gekregen met de post zonder aan te vragen! 

V5 TV Box  afgekoppeld en vervangen door V7, zelfde kabels voor HDMI en Ethernet gebruikt (behalve de voeding).

BEELDKWALITEIT  ERBARMELIJK SLECHT, ONSCHERP en GEEN DETAIL in vergelijking met V5 TV Box zowel bij opnames als rechtstreekse uitzending. Ook heb ik regelmatig foutmeldingen.

Als ik rechtstreeks stream via mij Apple TV is het beeld 100% OK.

Nu heb ik terug de V5 TV Box aangesloten en het beeld is terug OK! ( ik heb 2 decoders V5 in gebruik en heb op de 2 TV’s veel beter beeld als met de nieuwe V7 ).

Ik wil de V7 terug inleveren wat moet er nu gebeuren.

Groeten

 
Reputatie 2
Badge

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ondanks alle goede hints is de conclusie dat V5c decoder een beter beeld geeft dan de nieuwe V7.(in mijn geval toch).

De verhoging van de snelheid heeft zeker geresulteerd in een verbetering (zal ook zijn invloed hebben op beeld van v5 decoder) en wil vragen om deze snelheid zo nu te laten staan omdat wij veel met 2 tv’s en andere apparaten gelijktijdig actief zijn op internet..

Nogmaals ; bedankt.

Groetjes.

alleen met fiber kan je hoger maar met 100 moet je zeker toekomen trouwens als je maar één v7 decoder opstaat en streamt op UHD moet je met zelfs 50 al zeker toekomen

Reputatie 2
Badge

Bedankt Geert ,

Beeld is inderdaad wat beter maar nog niet op niveau van de V5 c decoder.

Ik weet niet of mbts 100 nog kan verhoogd worden (heeft echt wel effect) maar

zoals het nu is ga ik v5 c behouden en v7 inleveren .Jammer!

Nog advies?

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +3

@georges_063 

Je snelheid is 50mbts dat is iets te laag voor twee android decoders. Dat kan mogelijk een verklaring zijn.

We hebben de snelheid nu kunnen verhogen naar 100Mbts, eventueel moet je eens uittesten of het nu beter beeld geeft. 

 

Groeten 

Geert

dat zal daar niets aan veranderen en die wordt niet zo gemakkelijk omgeruild is in eerste instantie voor nieuwe klanten bedoeld waar een technieker aan te pas komt 

 zie ook uitleg technieker →Hoe aanvragen nieuwe proximus internetbox ( B-Box V4 ) | Proximus Forum

Reputatie 2
Badge

Er is blijkbaar ook al bbox V4

Mischien is dat de oplossing.

Hoe omruilen?

Neen dat doet er niet toe.

Reputatie 2
Badge

Nog een mogelijke verklaring?

Is er verschil tussen bbox V3 en bbox V3+?

Technicolor en Sagem?

Kan dit invloed hebben op beeldkwaliteit?

Reputatie 2
Badge

Jan en Martin

Ik had de door Jullie genoemde instelling ook gedaan zonder resultaat.

Groetjes.

Reputatie 2
Badge

Heb zojuist de v5c decoder geïnstalleerd.

Resultaat : perfect beeld.

Ik begrijp er niets meer van. Zou er bijna vanuit gaan dat de v7 decoders defect zijn maar dan zou dat voor beide moeten gelden.

Ik weet niet of deze kunnen getest worden door proximus.

Ik heb ze gelijktijdig in bedrijf genomen. Mogelijk verouderde uitvoering? Ze worden toch regelmatig geupdated.

Ik wil de v5 natuurlijk (tijdelijk? ) houden maar zet hiermee wel een stap terug in de mogelijkheden.

Iemand goed advies?

Groetjes.

werd inderdaad ook zo aangegeven hier op “pagina 2”  door nog iemand anders dus dat zou wel de goede instelling moeten zijn.

  1. Controleer of de settopbox of kabelbox de inhoud of uitzending voor UHD ondersteunt en stel de resolutie in op 3840 x 2160p60. Op je V7 decoder instellingen ( tandwieltje ) naar  Instellingen toestel naar Aparaat voorkeuren naar Weergave daar kan je deze resolutie instellen
Reputatie 3
Badge +1

@georges_063 

Ter info: op mijn Samsung TV QE65Q95T heb ik prachtig beeld met de volgende instellingen van de V7:

3840 x 2160 (60 Hz).

Reageer