Vraag

beeldkwaliteit v7

  • 29 August 2022
  • 34 reacties
  • 2297 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb 2 decoders v7 in gebruik.

Op 1 tv met max resolutie van 1080p is het beeld uitstekend.

Op de andere ,een Samsung 4K met resolutie 3800?-2100? kan ik het beeld met geen middelen correct mooi krijgen. Alles geprobeerd : UHD hdmi  color in of uitgeschakeld ,  HDR in of uitgeschakeld , alle mogelijke instellingen qua achtergrondverlichting; contrast, kleur, scherpte, tint onder de mogelijke hoofdinstellingen zoals beeld dynamisch, naturel, standard of film uitgeprobeerd. Resultaat helder maar flets beeld.

Aan de tv ligt het niet want bij aansluiting op telenet zijn de beelden glashelder en diep qua kleur.

Ik had tot voor enige tijd een v5 compact decoder en had toen dat probleem vlgs mij niet. Ik ga nu opnieuw een test doen met een v5 decoder .Benieuwd naar het resultaat.

In afwachting hiervan blijft de vraag aan het forum blijft of dit een gekend probleem is bij andere leden en zoja wat mogelijke oplossing is.

Groetjes.


34 reacties

@Martin @HadewychT Ondertussen HDMI kabel vervangen zonder resultaat, zelfde (slechte) beeldkwaliteit op V7, als ik de kabels op de V5 aansluit is het beeld OK!

 

probeer eens de volgende instelling voor beeld op je v7 decoder

Klik home >  instellingen (tandwiel rechts boven) > Instellingen toestel > apparaatvoorkeuren > Weergave > Resolutie > Selecteer 1080p60 > decoder herstart zichzelf

@Martin , Bedankt voor de info, ik heb de instelling voor beeld gewijzigd naar Resolutie 1080p60 en de beeldkwaliteit is veel beter maar nog niet zoals met de V5 TV Box. (minder detail vooral in de donkere tinten).

 
Reputatie 3
Badge +1

Snelheid 21 uur op kamer met v7 = 37 mbps download.Met tv aan.

Op kamer met v5c decoder = 49 mbps download.Met tv aan.Staat vlak bij bbox.

Dit is bijlange niet de beloofde snelheid zoals aangegeven hierboven. Met 2 v7 decoders waarschijnlijk nog lager. Zou van 50 naar 100 mbps gebracht zijn maar zie geen resultaat qua snelheid.

Betekent dit dat verhoging niet is doorgevoerd en dat 2 v7 decoders eigenlijk niet mogelijk is in mijn geval?

Groetjes.

Reputatie 3
Badge +1

Op kamer met v7 , tv aan , en andere tv met v5c uit , nog slechts 31 mbps download.

Dit nog ter info.

Gr.

Reputatie 7
Badge +4

@georges_063 Uw lijn staat op 100Mbps. Uw effectieve downloadsnelheid is afhankelijk van verschillende factoren. Om de juiste snelheid van je lijn te kennen test je best via LAN als je decoders uitgeschakeld zijn. 

-Je decoders hebben inderdaad al een stuk bandbreedte nodig, dus hoe meer decoders aan staan, hoe lager je snelheid. Je zet je decoders dus best uit met de afstandsbediening als je niet kijkt.

Een V7 vraagt inderdaad meer bandbreedte (ongeveer 30Mbps per decoder) dan een V5c.

Ik zie 3 decoders op je lijn staan (2 x V7 en 1 x 5Vc), klopt dit ? 

-Of je PC via Wifi of kabel is aangesloten heeft invloed, en de server waar je info gaat halen speelt ook een rol.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor terugkoppeling.

heb 2 v7 decoders gehad waarvan 1 terug binnengebracht ( omwille van slecht beeld ) en de v5c behouden.

heb nog eens geprobeerd met de v7 decoder op UHD 4K smart tv Samsung ( met alle mogelijke geadviseerde instellingen)  maar beeld van v5c is duidelijk beter dan v7.

de v7 staat nu in verbinding met een philips tv van 2009 en geeft prima beeld met maximaal mogelijke resolutie van 1080i. en auto syncr.

Dus ik hoop nu dat ik , op termijn , niet verplicht wordt om v5c uit te schakelen en over te gaan op v7.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +4

@georges_063 . Kan je laatste cijfers van het serienummer na de V7 die je nu nog hebt doorgeven ? Dan kan ik diegene die je terug binnengebracht hebt van je profiel verwijderen. De V5c blijft nog een tijd in gebruik. 

Reputatie 3
Badge +1

SN 279930020426104584

model UIW4020PXM

Stock nr 16030136 

barcode 5413729232877

Hoop dat goede nr hier tussen staat.

Ik heb bericht gehad van Tina  (Martina) dat alles hiervoor in orde is , dus ik denk dat je hiervoor niets meer moet doen.

Groetjes.

Reageer